Is dit een bijzondere vorm van onderwijs dan?? Want echt in het reguliere onderwijs geloof ik er vrij weinig van dat een directeur jullie garandeert dat je elk schooljaar zelf mag bepalen hoe je het afscheid regelt. Anders vind ik dat hij zn collega's echt te kort doet.
Nee normaal onderwijs Waar een kind niet als nummer word gezien Elk kind uniek is en naar elkaar geluisterd word Dat is de kracht van goed onderwijs!
En waar een leerkracht dus niks te vertellen heeft. Er kunnen nl genoeg samenstellingen van kinderen zijn waarbij het heel onrustig is dat er ouders blijven hangen. Dat kan een directeur niet op voorhand bepalen.
Waarom ben je er zo geheimzinnig over? Als dit zo'n geweldige vorm van regulier onderwijs, waarom kan je Dat de rest van ons niet laten weten? Wie weet zoeken er anderen ook naar zo'n filosofie...
Dat gebeurd bij ons ook overigens, en daarnaast leren ze ook dat de wereld niet direct om jou draait. Persoonlijk vind ik dit een stukje onontbeerlijke opvoeding die nodig is in de rest van je leven. En dat ze leren dat er meer mensen zijn in de wereld die ze kunnen vertrouwen.
Maar elk kind heeft wat anders nodig. De mijne is gebaat bij rust in de klas als de bel gaat. Een ouder die in de klas blijft hangen is voor hem een 'stoorzender'. Ik ben gewoon heel nieuwsgierig hoe dit in de praktijk werkt... En niet alleen bij het wegbrengen, maar ook gedurende de dag, op een bso, bij zwemles, bij een opa en oma, etc.
Dat is niet haar probleem zoals ze in een eerdere post aangaf..... Haar kind moet naar school andere kinderen boeit haar niet
Ik denk dat dit in de visie van bijna elke basisschool in NL staat. Wil niet zeggen dat op bijna elke school ouders maar bij hun kind blijven als het ‘s morgens huilt.
Maar dat doe je toch zelf? Waarom zo geheimzinnig? Zeg gewoon op wat voor soort school je kinderen zitten.
En als je kind eenmaal leerplichtig is en staat ingeschreven op een school, moet je helemaal van hele goede huize komen om nog TO te mogen geven..
Geen ophef, maar ik ben dus gewoon heel erg benieuwd hoe dat in de praktijk gaat. Ik heb 2 jongens die het best weleens moeilijk hebben met afscheid nemen (gelukkig gaat het steeds beter), maar ik zie geen andere optie om ze weleens huilend ergens achter te moeten laten. Ik ben dus gewoon heel benieuwd hoe jij (concreet) omgaat met dit soort situaties, misschien kan ik er dingen uithalen die ik kan gebruiken in onze situatie.
Waarom geef je geen antwoord? Je hebt nergens aangegeven welke school of vorm van onderwijs Alleen de visie van de school wat bijna elke school heeft As er meerdere mensen het vragen waarom dan niet gewoon een antwoord geven ipv er om heen te draaien