Tjsa als je je kind altijd dr zin geeft en alles 100xuitlegd en er bij blijft want dat vind mevrouw fijn dan krijg je er wel zo'n drammerige en boze dochter van die altijd dr zin moet krijgen Maar dat zal ze nooit begrijpen want ze kon zich totaal niet inleven in een ander
Eerlijk gezegd vind ik het nog best zorgelijk ook. Ten eerste dat het kindje zo is (kinderen zijn hard onder elkaar en als je je zo opstelt zullen er weinig sociale contacten zijn want veel kinderen hebben hier gewoon geen zin in). Ten tweede dat moeder, misschien vader ook, denkt dat dit een goeie opvoeding is, waarbij er puur wordt gekeken naar de behoeften van het kind en anderen zijn bijzaak. Plus niet openstaan voor adviezen van anderen en verschrikkelijk volharden in vasthouden dat je het overal niet mee eens bent en ervan overtuigd zijn dat jouw manier de enige is die telt. Eerlijk? Ik vind zulke kinderen die zo geworden zijn als resultaat van de opvoeding van ouders op z’n zachtst gezegd verschrikkelijk... Klinkt niet aardig maar ik hou er niet van als alles altijd om dat soort moet draaien en dat er (soms letterlijk) over anderen heengestampt wordt. Op het kdv van dochter zat ook zo’n kind. Duwde gewoon letterlijk iedereen opzij zodat zij als eerste overal was en het eerst haar jas aan had etc. Werd door de juffen daar heel goed op aangesproken en het werd aangepakt, maar ja. Als dat thuis niet gebeurd is het dweilen met de kraan open.