Tja uiteindelijk maakt het natuurlijk niks uit. Hier een compleet gehusselde groep 3... En het is einde van het jaar gewoon weer 1 groep hoor.
ja,maar dat gevoel verlies je soms helaas. de juf heeft wel gelijk gekregen van mij over rekenen bijvoorbeeld. ik keek 1 week lang hoe hij doet met rekenen. en ik had het dus mis helaas. de juf wist het beter. ik ben daarom onzekerder dan ooit nu. ik had ook na de observatie zoiets verwacht te horen, als de eerste indruk: ah het valt wel allemaal mee. misschien bedoelde zij dat te zeggen. maar beide 'opties zijn niet ideaal' klinkt ineens serieuzer dan ik dacht/hoopte. ik weet nu niet of zij hem verder wil onderzoeken. als ze dat wilt, weet ik, dat ze niet eerder dan juli dat kan, omdat haar agenda helemaal vol is.
@belize: maar ze zetten wel alle reeële voor- en nadelen op een rijtje. En dan vooral denken aan wat het fijnst is voor je zoontje. Je kunt niet in de toekomst kijken... Hooguit beslissen met de kennis die je nu hebt.
ze zei ook aan de juf zoiets van dat het niet eerlijk is voor mijn zoontje om hem nu de hele dag aan tafel met werkjes te laten zitten omdat hij het kan. ze zag wel een kleuter die veel met zijn hoofd kan. ik vind dat ook. misschien komt zij met verrijkingsstof die we nog niet kennen? ze maakt zelf ook verrijkingsmaterieel.
het is ook een feit dat zoontje heel erg gellukkig wordt als hij iets nieuws kan/mag/leren. of het nou rekenen is of zelf mogen douchen maakt niet zoveel uit denk ik voor hem.
ik heb net gehoord van de juf dat het meer dan dat is. de expert maakt dus ook een plan in de beide opties voor verder dan gr3. een plan voor veel verder dan volgend jaar gaat.
Nee, dat vind ik geen optie. Als het niet hoeft, ga ik niet nog een keer zo'n grote omschakeling doen. De verschillende wijken zitten wel 10km uit elkaar. Dus dat ga ik ook niet 2 jaar bereizen.
Ik snap het even niet. Als je nu voor een andere school kiest dan in de wijk waar jullie straks willen gaan kopen, moet ze toch juist wel nog een keer wisselen. Als jullie kopen moet ze dan toch weer van school wisselen? Of bedoel je dat niet met een omschakeling? Ik dacht dat je twee wijken in het dorp bedoelde waar we het laatst over hadden, maar je hebt het blijkbaar over ergens anders dan want 10 km afstand binnen dat dorp kan niet.
Nee klopt. Het dorp wordt t niet, de stad ernaast wel Als we gaan kopen, willen we binnen dezelfde wijk blijven. Dus dan blijft ze ook op dezelfde school.
Oh duidelijk. Ik dacht dat jullie wilden kopen in de wijk van eerste voorkeur, maar dat wordt dus ook tweede voorkeur indien huren in tweede voorkeur wordt. En 10 km is te ver voor een reguliere basisschool inderdaad.
naar mijn ervaring kun je ze beter een jaar langer laten kleuteren, dit heeft een positiever effect dan alsnog blijven zitten in groep 3 of 4. Ik heb hiervan genoeg teleurstelling gezien, dit heeft een veel grotere impact. Daar gaat dan ook de voorkeur naar uit bij mijn eigen dochter.
even update: na het gesprek met de steun van de expert is het ons gelukt om zoontje in gr2 te laten blijven zodat hij zich lekker verder kan ontwikkelen en veel buitenspelen. we zijn erg blij met de uitkomst maar het was een vresselijke proces.
Jeetje Belize, dat had ik niet verwacht! Fijn dat jullie blij zijn met de uitkomst. Hier gisteren eindgesprek met de juf. Niet veel nieuws, behalve de citoscores, die waren weer wat hoger dan de vorige. Ze scoorde nu voor taal een I op eind gr2 niveau en cijfers II (was II en II voor mid gr2). Maar ook wij kiezen nu definitief voor gr2, al zal ze wel echt veel extra uitdaging nodig hebben. De juf hoopt dat ze dat op de volgende school goed oppikken. Ze vindt t iig ontzettend jammer dat ze gaat, want t is een geweldig kind; sociaal, lief en het beste kind van de klas zei ze. Zij redt zich wel! Das toch wel leuk om te horen altijd natuurlijk Maar goed, de reden waarom ik niet meer twijfel is dat we naast de verhuizing op het moment ook in een giga relatiecrisis zitten opeens. We gaan tijdelijk, maar ws definitief uit elkaar Ik ben kapot en gebroken, maar dat zal natuurlijk ook zijn weerslag hebben op onze dochter, bovenop de verhuizing. Verschrikkelijk.
Heftig!!! How come? Ik dacht dat het wel goed zat met huis verkopen en start in een nieuwe stad? Als je 'opeens' in een crisis zit, valt die toch hopelijk op te lossen?
mijn god arevinol. hoe komt dat zeg? kan wel PB en meid als je wilt. ja het is bekend dat kinderen daar last van kunnen hebben. ik hoop dat alles goed gaat. je bent een sterke meid. komt wel allemaal goed met jou, daar ben ik zeker van.
Arevinol wat ontzettend naar om te lezen dat het op dit moment zo slecht met jullie gaat. Denk dat je er heel goed aan doet om voor groep 2 te kiezen, zo te lezen zit ze al behoorlijk op groep 2 niveau en dus heeft ze alle rust om dit te verwerken, wat in mijn ogen veel belangrijker is dan het werk op school. Hier vorige week de bevestiging gehad dat onze zoon motorisch zwaar achter loopt (vooral met de fijne motoriek) en hierdoor ook belemmerd wordt met schrijven. Onze dochter heeft haar rapport meegekregen en alle onderdelen met uitmuntend afgesloten. Daar zijn we natuurlijk trots op maar meteen heb ik het idee van had haar meer uitgedaagd totdat ze op een "niet" uitmuntend niveau was gekomen, heb nu helemaal het idee dat ze het hele jaar gewoon op haar slofjes heeft kunnen doen.
zonder de steun van expert zou ons niet lukken tegenover de school om een versnelling nu tegen te houden. het wordt dus een mini Leonardoachtige toestand(onze expert heeft 3 kinderen op ons school ook veel kinderen op de Leonardo) extra materieel (gedeeltelijk door ons betaald of te leen van expert of van HB project van de stad) extra tijd voor de juf(vaste stagiaire) komt een uitgebreid onderzoek om te kijken waar zoontje zwakker is dus dat op school verbeteren/materieel leerstof daar aan passend aanbieden. begeleiding voor de juf door expert. hij is dus volgens de expert een zorgkind aan de bovenkant, een kindje dat zodanig ver loopt op gemiddelde dat extra begeleiding noodzakelijk is. en dat verander je niet met een versnelling. en dat hij zorg kind blijft in de komende jaren. het kost dus ons bakken vol geld. en dat rekenstrategie die ik zoontje even liet zien en zelf liet ontdekken, die hij binnen 5mn zomaar snapte hoort vanaf gr6. daar moet ik dus ook opletten. dit keer was OK, omdat zoontje erg problematisch was. af en toe wakker schudden mag van de expert op deze manier als ik zie dat hij vastloopt en suf is de hele dag dagenlang voor de TV en veel weerzin. de juf deed ook heel veel dingen fout. zoontje mag niet meer met een groep getoetst worden.(dat deed dus juf wel vorige week voor het eerst! en hij maakte het heel slecht, hij moest dus naar instructies luisteren en niet zelf lezen en wachten tot iedereen antwoord gekozen heeft; tja dan is ie al weg zegt de expert met zijn gedachten) een boel advies en komt nog veel meer na onderzoek tijdens zomer vakantie.
Ja, ik dacht ook dat het grotendeels wel goed zat. Voor mij voldoende iig. En de punten waarop het goed zit, wil ook hij niet kwijt. Dus ik hoop dat we, door (en voor) onze dochter, dat kunnen behouden. Maar ik (en hij ook wel, dochter natuurlijk) sta nu voor een hele zware periode. Ik weet dat ik sterk genoeg ben en ik hoop dat ook ik er beter uit kom. En dat zij er niet teveel onder zal hoeven lijden.
Arevinol, nee toch, wat rot, veel sterkte! Belize, fijn dat jullie er uit gekomen zijn. Zit er niet iets van Leonardo-onderwijs of iets anders wat ongeveer hetzelfde werkt bij jullie in de omgeving? Al schijnt dat ook een aardige duit te kosten voor ouders en dat is dan ook weer een andere school, andere vriendjes etc. Misschien alleen geopperd hoor, maar ik begin volgens mij wat verhalen door elkaar te houden van kinderen die tegen hetzelfde aanlopen.