groep 2 of groep 3...waar doen we goed aan??

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door tuc, 15 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hierom zou ik zeggen groep 2 nog een keer

2. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook combi, maar ze gaan niet husselen.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Ik verwacht het eerlijk gezegd ook niet, maar hou even een slag om de arm. Vorig jaar is het nl wel gebeurd. Wacht liever 3 dagen dan dat ik haar straks blij maak met een dooie mus. Haar beste vriendin gaat nl wel naar groep 3, dat weet ze wel, maar verder nog niet echt over gehad omdat ze zelf natuurlijk nog niks wist. Dat zal wel even rauw op dr dak vallen (het besef dat ze dan echt niet meer bij elkaar zitten) maar als ik dat dan maandag zeg..kan ik wel meteen vertellen: "maar je zit nog wel bij die en die..dat zal voor haar wel fijn zijn.

4. Tamio

Tamio Niet meer actief

Op mijn dochter haar oude school hutselden ze elk jaar weer de onderbouw klassen door elkaar. Ik zie het nut er zo niet van in. Elk jaar weer kinderen verdrietig omdat ze niet meer bij vriendinnen in de klas zitten.

5. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt belachelijk vind ik dat.
    Mijn zoon voelt zich nu, na ruim een jaar, juist helemaal op zijn gemak in de klas en tussen groep 1 en met die kinderen gaat hij door naar groep 2.
    Het zorgt voor duidelijkheid en dus rust en dat is voor mijn hooggevoelige zoon iig erg belangrijk.

6. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik heb wel gehoord dat ze op sommigen scholen husselen bij de overgang naar groep 3. En dat zou ik (nu!) juist wel fijn vinden, als mijn dochter naar gr3 zou gaan ;). Dan komt ze namelijk niet in een klas waar al heel erg vaste groepjes zijn en waar ze tussen moet komen, maar moet iedereen opnieuw beginnen.
    Maar sowieso bij de overgang naar groep 3. Ze roesten al snel vast met vaste vriendjes en ik zou het wel goed vinden als ze weer met andere kindjes wat kan opbouwen (en in de pauze zien ze de oude vriendjes dan ook nog wel). Overigens kun je vaak wel 1-2 voorkeuren doorgeven als er gehusseld wordt.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Idd hier ook een kind wat daar niet makkelijk mee omgaat.

Naar groep 3 toe wordt hier niet echt gehusseld, maar uit elk van de 5 kleuterklassen komen groepjes kinderem die naar groep 3 gaan em daar maken ze samen 2 groepen 3 van.

8. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    wanneer verwacht je duidelijkheid over je dochter? (heb de verhuizing al vast gesteld?)
    onze juf vertelde dat haast nu nodig was omdat ze niet net voor begin van schooljaar zo een beslissing gaan maken. en ja hoor, in april hebben andere kinderen gehoord waar ze volgend jaar gaan zitten. wij nog niet. binnenkort komt een gesprek met de expert verwacht ik. maar we zijn er echt nog niet.

9. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    We hebben a.s. dinsdag een gesprek. Maar ze heeft al aangegeven dat ze groep 2 adviseert bij verhuizing (aangezien wij dat eerder hadden aangegeven), maar als we niet zouden verhuizen gr3 wel aan zou durven (adviseren? weet ik dus niet).

Ik vind dit een rare uitspraak, dus daarom hoop ik dinsdag meer te horen over de onderbouwing. Misschien omdat ze - mocht het niet gaan - dan makkelijker weer terug kan naar gr2 ofzo?
    Ze wil de keuze bij ons leggen?

10. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vroeg mij nog af..moet je dat ook niet met de nieuwe school overleggen..of is dat ook al gebeurd..omdat het toch om een soort versnelling gaat kan ik mij voorstellen dat ze daar zelf ook nog naar willen kijken?

11. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Zou kunnen. Maar aangezien we nog geen huis hebben, kan ik haar ook nog niet inschrijven. Want heel misschien wordt t een andere wijk dan onze eerste voorkeur en dan gaat ze dus naar een andere school..

Tja, de scholen zijn er niet blij mee, zo op t laatste nippertje (hebben gelukkig wel aangegeven dat er sowieso plaats is). Eén school heeft iig wel gezegd dat ze i.p. het advies van de andere school overnemen.
    Huidige school zit ook al aan mijn jas te trekken dat ze contact willen leggen met de nieuwe school..
    Maar ja, heb nog geen duidelijkheid helaas :cool: Morgen weer een bezichtiging..

12. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik zou echt rustig aan doen met het kiezen van het huis. dat is ook zo enorm belangrijk. huiskopen moet je nooit haasten!

13. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    We gaan voorlopig eerst huren (onze eigen huis hebben we ook verhuurd). Maar dan nog, we willen er wel 2-3jr blijven zitten. En dan nu direct in de wijk waar we uiteindelijk weer willen gaan kopen, dus blijven wonen. Augustus moeten we ons huis uit, dus voor die tijd moeten we wel wat hebben ;)

14. tuc

tuc Niet meer actief

Ow op die manier...dat had ik nog niet begrepen.

15. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    hoop dat het allemaal soepel lukt arevinol!

16. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Thx ;)

17. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier wordt ook van 4x groep 2 2x groep 3 gemaakt.
    Maar er wordt uiteraard rekening gehouden met beste vriendjes.

18. tuc

tuc Niet meer actief

Ja dat is fijn! Hier op school is het al weer stress en onrust tot en met....vreselijk al die vrouwen bij elkaar. Voorgaande jaren bleven de kleuterklassen zoveel mogelijk in tact. Dus er komen wel nieuwe kleuters bij en er gaat wat af naar groep 3, maar verder niks. Maar vorig jaar was er 1 klas wat totaal niet ging (echt best ernstige dingen allemaal) en daarom is toen besloten alles te husselen. Maar omdat dat dus 1 keer gebeurd is gonst het nu van de geruchten, want die heeft dit gehoord en die dat....pfff. Wacht het gewoon ff af tot we die lijsten hebben.

19. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    gesprek is gepland op aanstaande dinsdag. expert zei als haar eerste indruk dat beide opties niet ideaal zijn. ze gaat dat toelichten en vertellen wat men kan doen om beide opties(gr2-gr3)minder erg te maken voor zoontje. en wij moeten dus beslissen. het is tijd om creatief te denken over problemen en oplossingen!

20. Tamio

Tamio Niet meer actief

Als jullie zeker weten dat jullie in de wijk willen kopen waar die school ook zit waar je het over hebt, zou ik haar sowieso daar naar toe doen. Ze hoeft toch niet perse in dezelfde wijk als waar je woont naar school te gaan? Als jullie dan nu in een andere wijk zouden huren, wissel je haar dan over 2-3 jaar weer van school?
    Zo ver heel ver weg kan het toch niet zijn als wonen en school in hetzelfde dorp blijft? (Gezegd door iemand die 10 km enkele reis van de basisschool woont :cool:)

Deel Deze Pagina