De jongste moet qua gewicht over. Dan zou ik de oudste ook doen. Maar pas op: ik ben geen perfecte moeder. Denk er wel echt aan dat je dit soort stoelen altijd vastzet als je rijdt, ook zonder kind. Als je frontaal botst en die stoelen vliegen naar voren tegen de rugleuning van je autostoel, lopen de bestuurder en eventuele bijrijder een groot risico op whiplash.
Join the club . Hier alles behalve perfect. Maar heel erg bedankt, ben blij dat ik dit topic geopend heb. Morgen de stoelgordels eruit en dan met de gewone gordel vastzetten en kijken voordat we gaan rijden. En supertip, had daar nog niet eens over nagedact. Maar vond het nu zo een gedoe ook met de stoelgordels maar dacht dat dat ect nog moest.
Evej een kleine update: het is indd een 1.2.3 stoel en op de stoel staan gewoon tekeneningen waar het uitgelegd op staat en indd met 18kg gewone autogordel. Heb de stoelgordels en slotj eruit gehaald en de gewone autogordel gebruikt en ze waren er heel blij mee .
Onze autostoel heeft een mogelijkheid om hem aan de hoofdsteun vast te maken, door een balkje met een elastiek (lastig uitleggen Hha)...Dus als die optie er is, hoeft de gordel niet vast....
Met 17 kilo kunnen ze in principe in een groep 2 stoel met de autogordel. Maar ik zeg erbij dat wanneer ze nog goed passen met de autostoelgordeltjes ik dat zou verkiezen boven de andere optie. Het is altijd veiliger. Wie de oudste of de jongste is of hoe de kinderen zelf vast willen is hier geen argument. Wat betreft autostoelen e.d. verkiezen wij als ouders veiligheid boven wensen van de kinderen.