Groep 2, zoontje te speels/vermijdt moeilijke werkjes; uitnodiging gesprek

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door vruchtje24, 13 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Hier verlaten de groep 2 kinderen ook echt niet lezend! Lees met verbazing dat dit op sommige scholen verwacht wordt!!

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Hier verwachten ze dat niet, het verschilt per kind. Al kan het merendeel van groep 2 tegen het einde van het schooljaar wel de letters herkennen en oefeningen maken als een streep trekken naar het plaatje wat bij welk woord hoort, letters stempelen etc.

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Kleine troost: de cb-dame hier zei dat bijna geen enkel groep-2-er tegenwoordig nog veters kan strikken.
    Gewoon omdat kinderen nog maar weinig veterschoenen dragen.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Haha, geloof ik ook direct. Mijn dochtertje is heel boos omdat ze geen schoenen met veters heeft, maar die zijn bijna niet eens te krijgen.

5. Saskia78

Ik heb toevallig laatst de eerste gympen met veters gekocht.
    Dochter is al ruim 7!

Voordeel was wel dat leren strikken zo onder de knie was :)

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Nee, hier ook helemaal niet hoor. Ze moeten de beginselen weten, de letters kennen en ik geloof ook wat hakken en plakken ,maar meer niet. Mijn dochtertje zit nu in groep 2 en kan al wat lezen, maar dat komt omdat ze het zelf zo interessant vindt (wat de keuze weer moeilijk maakt, haar ook nog een jaartje laten kleuteren of niet. Bij zoonlief zo goed bevallen, maar bij haar weet ik het niet).

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Saskia: haha grappig, dat veters strikken vergeet ik maar even.

Wat de kindjes betreft die zijn blijven zitten nog een vraagje: hoe ging dat met de vriendjes/vriendinnetjes die wel over zijn gegaan naar groep 3? Mijn moeder hart breekt zowat als ik er nu aan denk dat hij dan niet meer bij kindjes uit te klas zit waar hij bevriend mee is geraakt. Uiteraard is dat niet het belangrijkste, maar toch ook wel belangrijk......of ik maak me er drukker om dan nodig is. Ze zijn nog jong en maken nog makkelijk vriendjes/vriendinnetjes maar toch. O wat ben ik blij als het vrijdag is.....

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Het is zeker belangrijk, maar ze maken ook snel nieuwe vriendjes. Hier het geluk dat hij in een combinatieklas groep 1-2 zat en vooral met de jongste kindjes omging.

9. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland

Hier hetzelfde:D

10. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Nou vanmiddag het verhelderende gesprek gehad en het viel me nog best mee gelukkig.

In het kort komt het erop neer dat hij erg snel is afgeleid, kritisch luisteren lastig vindt. Juf heeft in de kring een verhaal vertelt en daarna in klein groepje nog een keer hetzelfde verhaal en hij kon daar eigenlijk geen vragen over beantwoorden. Kortom hij heeft of niet geluisterd of het niet opgeslagen.

Verder moet hij meer werkjes doen. En aangezien hij dat niet uit zichzelf doet gaan zij hem vaker aan werkjes zetten. Juf zei ook het liefst speelt hij de hele dag, maar ja ook wel een beetje logisch lijkt mij als je nog geen 6 jr bent. Verder viel de cito tegen. Helemaal vergeleken de andere. Hij scoorde nu D. Juf dacht ook dat het kwam doordat hij het zeg maar afraffelde er zo snel mogelijk mee klaar willen zijn. Waarschijnlijk denkt hij zo dan kan ik weer spelen.

Over zijn gedrag zij ze nog dat hij wel een beetje bazig kon zijn, dus daar hebben we ook met hem over gepraat, maar ook dan denk ik veel kids zijn weleens bazig onderling. Blijven zitten is voor hem sowieso geen optie (gelukkig gezien zijn leeftijd).

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Zit jou dochter niet een jaar te vroeg in groep 4?

12. Saskia78

Wat is te vroeg? :)

13. Jaime

Jaime Niet meer actief

Haha scherp Saskia. Maar ze heeft groep 2 inderdaad overgeslagen Bosi. Kun je nagaan hoe onbelangrijk ze het vonden dat ze geen werkjes wilde maken :p.

Vruchtje, fijn dat het meeviel!

Deel Deze Pagina