Groep 3 en al huiswerk

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Paarse80, 12 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Hier krijgen ze een stencil mee met alle v&v rijtjes van die kern...nu dus kern 2 die morgen klaar is. Dat kost idd bij lange na geen 20 min. Het zijn 3 a4 tjes em dat kost een paar minuutjes.

2. noekieb

noekieb Lid

8 okt 2015
    99
    0
    0
    Mijn zoontje krijgt in groep 3 wel steeds woordjes mee naar huis om thuis te oefenen, maar dat is aan de ouders of ze daar mee gaan oefenen.
    het is niet verplicht.

3. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Klopt idd van het huiswerk.
    Nu normaal zou mijn zoon komend schooljaar naar de het 1e leerjaar moeten gaan omdat hij nog net van 2010 is ( 29 december:$) en ik vind het dus helemaal niks eigenlijk.
    Dan zou hij al met 5 jaar huiswerk hebben:$.
    School is best intensief voor een kind van die leeftijd.

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Dat hadden wij ook, zoon is van 3 december. Hij was 5 toen hij aan groep 3 begon. Ging prima hoor, in het begin is het echt niet veel en ze wennen er snel aan.

5. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Hier krijgt mn oudste dochter in gr 3 ook rijtjes van de kernen uit de methode veilig leren lezen mee naar huis. Ik ben er juist blij mee! Ze vindt het ook leuk om regelmatig, 1x per dag ongeveer, even te oefenen met ons. Het helpt ons om te weten waar ze nu is met leren lezen en de gezamenlijke oefening is ook echt even gezellig!

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    #46 SushiLover123, 16 okt 2015
    Laatst bewerkt: 16 okt 2015
    'Voor' is dat jij het voorleest en je kind actief meeleest. Dit slaan wij over. 'Koor' is dat je het samen, tegelijk zegt. Ook dat doen wij niet. Wij doen dus 'Door', waarbij mijn zoon het hardop leest en ik lees mee. Om het leuk te houden, doen we ook wel eens de rijtjes andersom. Van onder naar boven bijvoorbeeld. Ik doe ook nog wel eens een spelletje. Dan zeggen we om beurten een woord op de bladzijde en dan moet de ander dat woord zoeken. Als ik dan moet zoeken, wijs ik wel eens een verkeerd woord aan. Dan kan hij me corrigeren. Is testen of ie wel goed oplet. ;)

Alleen als hij heel moe is of er echt geen zin in heeft, lezen we de woorden om en om. Dus eigenlijk voor-door. Dat maakt het leuker voor hem.

Hij doet iets minder dan 5 minuten over een A4'tje met zo'n 40 à 50 woordjes. Hij is ook 5 jaar.

7. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Oh, ok hahaha

Hier is het:
    Kind pakt het blad, leest 4 rijtjes op, legt het blad neer, pakt vervolgens een boekje om samen te lezen.

8. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik zei dat zoon geen huiswerk kreeg. hahaha.nu wel.
    deze week kregen we bloon website codes om in te loggen. de bedoeling is dat alle kinderen thuis 10mn per keer en 3 keer per week spelling oefennen!
    dus huiswerk! gr4

Deel Deze Pagina