kinderfeestje: inhoud schatkist jongens?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Athina, 19 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hoi allemaal!
    Binnenkort gaan we het kinderfeestje van mijn jongste vieren. Ze heeft nogal wat vriendjes en vriendinnetjes- en aangezien ik het voor veel kinderen ook 'gun' dat ze komen, is het aantal van 5 kindjes wat opgehoogd is naar 9 .

Dat houd in, dat er niet alleen maar meisjes komen, maar ook 4 of 5 jongens. Ik had al frozen armbandjes en schattige ringetjes in huis gehaald (via alieexpres) om in een schatkist te doen die ze dan konden zoeken (0,75 per kindje) . Maarja, de jongens... wat doe je daar nu mee?? Wat haal je daar voor? Ik weet het écht niet.

De kinderen zijn 5 of net 6..

iemand tips?

ook knutseltips voor jongens en meisjes zijn welkom!
    alvast bedankt!

ps; en stiekem vind ik het nog zo jammer - dochter vind alle kinderen lief, heeft ook best wat feestjes, maar ja, niet iedereen kan ze natuurlijk terugvragen... ik mis op haar lijstje nog zeker 3 kinderen eigenlijk - waarvan ik er sowieso dus (na overleg) 1 ga toevoegen. Maar pfff stiekem toch schuldgevoel, hoewel ik altijd als hardste roep: je kan niet iedereen uitnodigen toch? (en nee, dat gaat echt niet, dat trek ik niet ;) ) .

2. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Populair bij de jongens van 5 bij mijn oudste zoon in de klas:
    - minions
    - ninja turtles
    - starwars
    - ninjago
    - dino's

een klein speelgoedje hiervan zou het bij ons goed doen! Of stickers, ook altijd leuk.

3. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik heb ook wel eens een speurtocht gedaan. In de schatkist zaten aan het eind gouden munten: van die zakjes chocolademunten.

Knutselen heb ik geen tips voor. Met jongens van die leeftijd werkt het vaak niet zo goed om iets te doen waarbij ze moeten zitten. Vandaar dat wij altijd nogal actieve feestjes hebben, die zich zoveel mogelijk buiten afspelen, haha.
    Mijn zoon heeft wel eens op een ander feestje vogelhuisjes versierd.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik vertrouw op de meiden hihi :) - dat die de jongens in het gareel houden :) . Ik overweeg om toch een verkleedkist maar te huren- alleen moeten we dan een half uurtje rijden om 'm te halen en naderhand te brengen, maar oke... ik vind dat zelf zo leuk (en dochter ook :D !) en dan maar vertrouwen op het draaiboek wat er bij zit?? (twijfel nog steeds een beetje - maar ik heb nog 3 weken) .

Thx!! Ik heb nu een pakketje besteld met een aantal figuren van 'the good dinosaur' ! Die kwam ik tegen nadat ik ging zoeken op dino's :) !

5. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Een kinder kookshort laten beschilderen / tekenen. Of een shirt. Ik zou jongens niet te lang laten knutselen. Veel jongens zijn liever actief bezig.

6. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Bij de action hebben ze voor 69 cent houte piraten bordjes in Zowel jongens als meisjes die de kinderen zelf kunnen versieren.
    Dat zijn van die maskers die je voor je gezicht moet houden met zo een stokje.
    Verder kan je schatkist snoepjes in de kist doen en een kaart die je aan alle kanten een beetje heb verbrand en as uitsmeren om hem echt oud te doen lijken.
    Voor de jongens is minion momenteel ook helemaal in

7. Veer3

Veer3 Bekend lid

15 dec 2013
    805
    16
    18
    Vorig jaar toen onze oudste 5 werd een feestje met 5 jongens en 3 meisjes. Thuis. Met wat spelletjes en opdrachtjes.
    Nou, die jongens hadden amper tijd daarvoor! Haha! Die wilden gewoon 'lekker spelen en stoeien'. Niks bijzonders. ;)

8. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    In de schatkist: zo'n ooglapje, gouden munten en eventueel een bandana.

Knutselen: dat gaat prima. Mijn dochter nodigt ook altijd jongens uit, ook echte beweeglijke jongens. Zorg dat alles uitgeknipt en 'lijmklaar' is. Laat ze een kartonnen huisje of een kartonnen zwaard versieren. Zorg voor stickers e.d.
    En daarna een speurtocht (schattenjacht).

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    De jongens die komen zijn sowieso jongens met wie ze bijna iedere dag op het plein wel 'vadertje & moedertje' speelt (in alle varianten overigens; van huisdieren, tot superhelden :p ) .
    Ik ga dus een verkleedkist bestellen (het mezelf gemakkelijk maken) - inclusief spelletjes/draaiboek.
    Het feestje houd ik in een klein zaaltje (10 bij 10 ongeveer ) zodat ze ook wat meer ruimte hebben om met z'n allen te rennen en te stoeien ;) . En verder niet te veel afleidende dingen die gesloopt kunnen worden :p .
    Vandaag maar eens de kist reserveren...

Als het lukt gaan we nog naar buiten - maar dat is natuurlijk erg afhankelijk van het weer op dit moment.

Deel Deze Pagina