Hoi allemaal! Mijn zoon is 7, bijna 8 en hij heeft bedacht dat hij een eigen YouTube kanaal wil. Geen ideeee hoe hij er bij komt Maar goed. Hij wil dus filmpjes maken over zichzelf en dingen om zich heen. Maar hoe laat ik hem dat doen? We hebben geen tablet, om hem mijn telefoon te geven wil ik niet, en om hem zijn eigen telefoon te geven vind ik nog erg vroeg. Ik zat te denken om misschien voor zijn verjaardag een simpele fotocamera te kopen, daar kan je ook mee filmen toch? Of is dat dan niet geschikt? Want hoe film je jezelf dan? Ik heb er helemaal geen verstand van Ik heb wel gegoogeld op vlog camera's maar dan kom ik uit op minstens 129 euro en dat vind ik wel duur... Dus heeft iemand tips? Ik wil hem wel stimuleren want hij is best stil en durft zich nooit zo goed te uiten, dus ik vond dit een erg leuk en knap idee van hem.
ik gaf zoontje al heel jong een camera om zijn verlegenheid te overwinnen. het werkte echt goed. zoontje heeft een laptop en zo filmt hij zichzelf regelmatig. alleen ik zet die niet op you tube. ik heb hem beloofd dat als hij echt leuke dingen kan maken mag hij een eigen blog/kanaal hebben. maar zonder computer zou het niet lukken volgens mij. je kunt een camera(kids aktie camera_geven waar hij zijn eigen films ook terug kan kijken. die kun je ergens vast maken, dus zelf filmen is geen probleem. ook op je helm vast maken, op he hoofd op je pols.
Lijkt je dat wel verstandig, zo jong en dan al filmpjes op youtube? Ik denk dat het verstandiger is om ze gewoon voor eigen kring te bewaren. Verder geen tips wat betreft camera, sorry.
Mijn zoontje heeft de oude Ipad van mn schoonmoeder gehad en daar maakt hij filmpjes mee. Maar hij mag het niet online zetten. Veel te jong, ze kunnen de gevolgen er van nog niet over zien. Als hij in de pubertijd zit zal het misschien anders zijn, maar tot die tijd nee niet online. Misschien kun je gewoon zeggen dat hij mag filmen met een gewone videocamera en dat op de pc zetten ofzo. Dan kan hij zich wel uiten, maar komt het niet online
je kunt op you tube delen alleen met je vrienden met hun email adressen. dat is dus wat kanaal betekent. mijn zoon heeft dat nog niet. hij kijkt zelf zijn filmpjes en zijn vrienden als hij bezoek heeft.
Ik zou zeker goed in de gaten houden wat hij post en zorgen dat het niet voor iedereen zichtbaar is op deze leeftijd, maar dat terzijde. Ik zou toch voor een hele simpele goedkope (tweedehands?) pre-pay telefoon gaan. Hij hoeft hem toch niet als telefoon te gebruiken. Hij zou dan wat mij betreft alleen de camera mogen gebruiken en de filmpjes naar mij mogen appen, zodat ik ze op youtube zou kunnen zetten .
Mijn nichtje heeft een cameraatje waar ze foto's mee kan maken, mee kan filmen en hij kan zelfs onder water. Was helemaal niet duur. Niet specifiek voor kinderen, maar zij kreeg 'm voor haar 8ste verjaardag. Met vloggen zou je dan wel nog de filmpjes via een pc/laptop van de camera af moeten halen... Dat zou ik op die leeftijd sowieso nog 'beheren' als ouder. Maar voor vloggen is een smartfoon met wifi denk ik leuker... Kan hij zelf ook op youtube de filmpjes terug kijken. Dus idd misschien een goedkoop toestel met cameraatje en wifi?
Monitor vooral de comments!!! Kinderen worden totaal kapotgemaakt online. Uitgemaakt voor van alles en nogwat. Afgezeken op elk detail. Op school kunnen ze ook gepest worden als ze iets gevlogd hebben wat iemand niet aan staat. Om nog maar te zwijgen van trolls. Tip: kijk de film cyberbully met hem samen. Is met de actrice die Arya speelt in Game of Thrones.