Hoi! Mijn dochter van 6 heeft net een spijker van hamertje tik doorgeslikt. Gelijk de huisarts gebeld, deze zegt dat het er waarschijnlijk van zelf uit komt. Als ze klaagt over buikpijn naar het ziekenhuis gaan Dit stelt mij echter niet gerust .. Wat te doen?
Gewoon afwachten.. Meer kan je niet doen Goed de ontlasting in de gaten houden En indd als ze buikpijn krijgt naar t ziekenhuis.. En niet laten braken, want dan kan de keel stuk gaan
Denk afwachten nog even. Als het een batterij geweest was had ik gezegd verwijs ze naar drama peutertje. Hopelijk poept je dochter het morgen uit hoog uit overmorgen goed in de gaten houden en al je het niet vertrouwd ha passeren en Seh in lopen.
niks. beleid is vaak dat ze bij voorwerpen tot max 5 cm lengte geen aktie ondernemen omdat die makkelijk door het lichaam vervoerd kunnen worden. je dochter goed in de gaten houden en inderdaad kijken of ze niet ziek word/buikpijn krijgt. vaak word geadviseerd om ze ontbijtkoek te laten eten en veel te laten drinken. hij komt er dan vanzelf via de ontlasting uit. wel even in de gaten houden DAT hij eruit komt.
Ben ik de enige die het een beetje vreemd vind dat je nu moet afwachten? Het is een spijker met een scherp puntje Wat als die nou schade aanricht van binnen?
Ik heb ooit een speld doorgeslikt toen ik klein was, is ook gewoon goed gegaan... Zoals hierboven al vermeld, hou klachten in de gaten en anders komt ie gewoon via de natuurlijke weg eruit
Ja, dat lijkt me ook eng, maarja, ze kunnen het er ook niet uithalen... Misch met een operatie maar dat lijkt me risicovoller dan afwachten en haar een beetje in de gaten houden. Zodra ze pijn heeft of niet lekker is zou ik wel naar de SEH gaan, maar nu zou ik t inderdaad afwachten Sterkte hoor!
wat wilde je dan doen? opereren en het verwijderen?? de kans dat het iets aanricht is klein. het zijn maar kleine spijkertjes de grotendeels ingekapselt zit in voedsel en later ontlasting. het ding proberen te verwijderen zal een veel grotere inpact hebben. denk aan operatiewond, narcose enz..
De slokdarm is het inmiddels al uit denk ik dus dan zou ik me niet meer zo'n zorgen maken. Zoals al gezegd gaat dat in de maag en darmen niet zomaar schade aanrichten. Maar ik ben geen dokter
Hoop dat ze hem snel uitpoept...vraag me wel af hoe ze dat naar binnen heeft gewerkt ze is toch al 6..
Wat gek! Wij dachten dat onze jongste een oorbel (zo'n steker) had ingeslikt, maar toen moesten we gelijk langskomen! Gelukkig vond ik hem toen op de autostoel, maar zij wilden gelijk onderzoeken doen. Misschien heeft ieder ziekenhuis zijn eigen beleid, dat kan natuurlijk. Maar ik zou er ook niet lekker van slapen
Mijn dokter heeft weleens gezegt hoe scherp het ook is dat ze het uitpoepen. Mijn zoontje was een dreumes en we waren net verhuist hij had glas in z'n mond gepakt uit de tuin ergens tussen het gras. Gelukkig heeft hij niks ingeslikt of gebeten hij was toen nog tandloos Weet niet wat de vorige bewoners gedaan hebben overal in de tuin kwam glas vandaan. Laat haar ontbijtkoek eten
Net terug van de eerste hulp. De huisarts belde mij terug dat ze het toch niet vertrouwde en dat ze ons door wilde sturen Ze hebben foto's gemaakt van haar slokdarm en maag. De spijker zit al in de maag. Nu alle ontlasting opvangen en de spijker hopelijk vinden. Zo niet over 10 dagen terugkomen. Ik hou haar denk ik morgen thuis. Ik zie het niet zitten haar van school te moeten halen omdat ze moet poepen.