Kleding keuze

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door MSL12, 10 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSL12

    MSL12 Fanatiek lid

    11 feb 2013
    1.367
    191
    63
    Mijn dochter van 9 heeft soms een hele andere smaak van kleding dan dat ik zelf voor haar zou uitzoeken.

    Nu vind ik het soms lastig wat te doen, ik had eerst als standpunt we moeten het beide mooi vinden dan mag je het hebben. Vader zegt bijvoorbeeld ik vind het ook niet mooi maar zij blijkbaar wel dus gewoon kopen wat zij mooi vind.

    Voorbeeld ik hou van skinny jeans en droeg ze ook altijd nu wilde ze graag flared broeken. Vind ik persoonlijk minder maar staat haar wel dus had zoiets van oke bestellen we een combi.

    We hadden dus wat broeken besteld en 1 viel echt heel wijd. Was blijkbaar geen flared broek maar wide fit model . Zij vond de broek mooi en lekker zitten maar ik vind het dus geen gezicht. Maarja wat doe je dan?

    Ik heb zoiets van ik betaal dus moet het ook mooi vinden en vader heeft zoiets van ach als zij het nou wilt..

    Waar je je al niet druk over kan maken

    Hoe doen andere ouders dit? Als jullie iets niet mooi vinden kopen jullie het dan wel of niet?
     
  2. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.657
    21.163
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik denk als de vader. Laatst bv was mn dochter zo enthousiast over een paar schoenen. Zo niet mn smaak. Maar idd, zij moet er in rondlopen. Dus heb ze gewoon gekocht en genoot van haar blije gezichtje.
     
  3. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Hier mag er veel. Ik mag ook een eigen smaak hebben en mijn eigen kleding uitzoeken, waarom mijn kinderen dan niet? Enige is dat ik geen dingen met doodshoofden en beledigende teksten ed koop. En geen kleding die echt sexy is ed. Maar die wijde broeken ed, daar vind ik niets mis mee. Het kan je smaak niet zijn, maar dan houd het ook op. En als het net de smaak van je kind wel is, dan heb ik er geen problemen mee om daarin mee te gaan; zij moeten er in lopen.

    Hier ook twee kinderen die erg van de wijde broeken zijn. Skinny’s vinden ze helemaal niets. Zeker de oudste vindt dat al jaren helemaal niets, ze zal nooit een skinny aantrekken (misschien later wel, maar nu niet), de jongste doet het af en toe, maar draagt ook liever wijde broeken. En qua bovenkleding vooral croptops en hoodies. Croptops is echt totaal niet mijn smaak, daarom loop ik er zelf dus ook niet in. ;) Wel is er voor mij een grens in hoe kort ze mogen zijn en hoe diep en groot het decolleté en andere ‘openingen’ erin zijn. ;)
     
  4. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Zij moeten het dragen, dus zij mogen het bepalen. Ik denk dat het juist heel belangrijk is voor een kind om zo zijn/haar eigen smaak te mogen ontwikkelen.
     
    Knuffelmonster, Nova1986, mamabri en 8 anderen vinden dit leuk.
  5. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Ze mogen hier ook zelf bepalen, maar als ik zeg dat ik het misschien niet zo leuk vind dan gaan ze er meestal wel in mee.
    Ze hebben beide een eigen smaak en weet ook wel aardig wat ze leuk vinden.
    Ik zou dus ook zijn "kant" kiezen.

    Onze dochter luistert helaas niet meer naar onze mening:|:roflmao:
    We hebben de vereiste dat het goed past en verder niet echt inspraak meer.
    Zo had ze van de week online wat besteld, waarvan ik het rokje echt kort vond en een shirt gewoon niet leuk (stof zat gek, beetje 'ouderwets') maar ze werd gewoon boos dat ik het niet snapte:roflmao: uit protest deed ze het shirt natuurlijk de volgende dag aan naar school.
    Het rokje moest ik mij ook niet druk om maken "iedereen heeft dit mam'.
    Zucht, pubers..:roflmao:
     
  6. meisjemetdeparel

    meisjemetdeparel Actief lid

    16 feb 2023
    404
    1.062
    93
    Mijn dochter wil ook alleen maar flared en wide leg broeken. Vind ze mooier en veel lekkerder zitten dan skinny jeans. Nou ben ik het volledig met haar eens, maar zelfs als dat niet zo was vind ik dat van ondergeschikt belang. Ze is pas 6, maar ze mag wel degelijk zelf kiezen wat voor kleding ze draagt (op een paar uitzonderingen na). Niet alles is mijn smaak, maar over het algemeen kiest ze hele leuke dingen uit.
     
    Jessi79, suus1983 en Saartje33 vinden dit leuk.
  7. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.188
    2.400
    113
    Mijn enige regel is dat ik geen broeken met gaten koop.
    Daar sparen ze maar voor.

    Verder vindt ik het vooral belangrijk dat ze zich lekker voelen in hun kleren.

    O ja hele korte broeken of heel laag decollete zou ik ook niet betalen maar dat vinden ze gelukkig helemaal niets.
     
  8. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.821
    6.990
    113
    Vrouw
    Hier koop ik vooral nog wel wat ik ook leuk vind. Van de week kwam mn zoontje aan met een leren jasje, samen met papa uitgezocht. Hij is heel erg klein voor zn leeftijd en het stond ook echt voor geen meter. Heb dat dus terug laten hangen. Heb m er niet meer over gehoord. Vaak zijn het ook nog momentopnames van wat ze wel en niet leuk vinden. Ik stuur daar wel in. In de volgende winkel had hij schoenen uitgezocht met zn vader, vond ik ook niet zo, ik had gewoon wat anders in mn hoofd. Maar daar ben ik uiteindelijk wel mee over stag gegaan. Zn blije koppie was oprecht zag ik en ik vind ze nu ook hartstikke leuk:roflmao: En hij heeft al tig keer gezegd dat hij ze zooooo mooi vind:thumup:
     
  9. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.214
    113
    Hier is het: het moet binnen mijn regels passen. Zowel qua prijs als model (lengte/decolleté) als print en goed passend.

    Vorig jaar had oudste dochter een rok gekozen die ik echt niet mooi vond maar wél binnen mijn regels. En uiteindelijk heeft ze die het meeste aangehad.
     
  10. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.365
    12.057
    113
    Vrouw
    Hier ook een paar regels: fatsoenlijk, geen gaten, geen rare plaatjes en teksten, fatsoenlijk qua decollete en lengte.

    En verder? Kinderen moeten erin lopen, dus als zij het mooi vinden vind ik het goed.
     
  11. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Binnen mijn eisen (geen doodskoppen, geen naveltruitjes, geen minirokje vanaf een bepaalde leeftijd, geen diep decolleté als ze vormen gaat krijgen) is het aan haar.
    Zo vindt zij schoenen leuk die al die meiden tegenwoordig dragen (van die halve sportschoenen), die vind ik zo lelijk, maar zij loopt er op tenslotte, ik niet.
    Ze draagt ook zo goed als geen spijkerbroeken maar vooral flaired ribbroeken, ook niet zo mijn ding, ik vind spijkerbroeken leuker. Of de combi's die ze maakt die ik niks vind.
    Ach, ik ben blij dat ze haar eigen mening krijgt, ze heeft lang in alles gedaan wat ik wilde of vond, dus ik vind het heel goed dat ze zelf haar weg gaat en zich een beetje losmaakt van mij, dus ik stimuleer het wel om zelf te ontdekken wat ze mooi vindt.
    En ja, ik betaal, maar ik betaal liever aan iets waar zij dolblij mee is en wat haar smaak is dan dat ik betaal voor iets wat ik mooi vind en zij eigenlijk niet zo.
     
  12. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.140
    4.360
    113
    Home
    Zij moet het dragen dus zij mag kiezen
    Maar ik heb wel regels
    Geen blote buik en geen mini rokjes zijn de regels
    Al helemaal niet als ze nog wat ouder word


    Gelukkig zijn ze alle 3 gek op mijn smaak dus stopt nu toe heb ik niks te klagen
     
  13. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.983
    8.787
    113
    Zoon mag kijken wat hij wil en de pasvorm moet goed zijn. Geen rare teksten.

    Nog 1 regel je moet het dragen. Dus wat je ook kiest en zou ik het persoonlijk niks vinden en hij draagt het niet moet hij hij terug betalen. Kiest dus ook bewust:roflmao:

    Hij wou vorig jaar schoenen die zo fel waren dat ze bijna licht gaven. Met lichtjes in de zoon. Hij vond ze geweldig. Ik vond ze niet zo. Hij trok ze aan en hij was zo blij!

    Vind je ze echt niet mooi vroeg hij. Vertelde dat hij een eigen mening mocht hebben en dat ik begreep dat hij ze mooi vond en ze hem wel stonden. Het paste bij hem.
    We hadden een gelukkig kind.

    Hij blij, ik blij
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  14. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.779
    2.677
    113
    Noord-Holland
    Ik kies graag zelf mn kleding dus het lijkt me logisch dat mn dochters ook eigen wensen hebben. Ja ik betaal maar ik zie niet echt een andere financiële optie voor een 9jarige. Ik snap eigenlijk niet zo goed dat dat een reden voor je kan zijn. Maar goed, hier mogen ze dus helemaal zelf kiezen (ok, afgezien van te kort te diep en vreemde teksten) en daar komen zulke leuke setjes uit :) ze hebben allebei een eigen smaak, soms heel anders dan wat ik zou kiezen, maar het staat ze goed en ze zijn dan ook trots :)
     
  15. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.484
    113
    Ik heb maar weinig eisen, geen sletterige outfits ofzo, verder doe ik niet zo moeilijk.
    Misschien vindt ze jouw kleding ook niet mooi ;).
    Op een gegeven moment krijgen ze een eigen smaak en stijl. Mijn dochter loopt zowat alleen nog maar in zwart, oversized, met kettingen aan haar broek, haar kort laten knippen enz. Tja, mijn smaak is het ook niet, maar dat hoort er toch een beetje bij.
     
    Bloem2310 en Saartje33 vinden dit leuk.
  16. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ik heb al jaren dezelfde eisen: het moet passen, het moet schoon zijn en niet kapot.
     
    Saartje33 vindt dit leuk.
  17. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.188
    2.400
    113
    O ja , lees over doodskoppen. Die mogen hier ook niet.
     
  18. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.585
    6.275
    113
    Zolang er geen gekke teksten op staan, het de goede maat heeft en het heel is ben ik niet zo heel moeilijk.
     
  19. Elsss

    Elsss Fanatiek lid

    26 jul 2013
    1.939
    3.125
    113
    Bij mij mogen ze helemaal zelf weten wat ze dragen. Ik stel alleen een budget.
    Ze hebben alle drie alleen één, door mij uitgezocht (maar wel rekening gehouden met hun smaak/stijl), setje in de kast voor bijzondere gelegenheden. En als ik zeg dat ze dat aan moeten, dan moeten ze dat zonder gezeur doen.
     
    Saartje33 vindt dit leuk.
  20. aardbei1707

    aardbei1707 Fanatiek lid

    20 aug 2012
    3.922
    558
    113
    Die wide leg spijkerbroeken, verschrikkelijk. Maar ja het is in en je ziet ze steeds meer. Mijn dochter wilde die ook graag (zit lekker) maar vaak verzuipt ze erin (ze is heel smal). Ik vind skinny jeans veel leuker bij der staan en heeft ze ook 1 van die past. Ze doet hem toch aan, maar ook omdat kleding voor haar lastig, veel dingen zijn te groot.
    Ik hou van skinny en flared leggings en daar heeft ze tot nu toe 't meeste van.
    Ze heeft ook een mom jeans (deze gaat nog net, iets minder wijd als die wide leg) die vind ik ook niet zo leuk maar ze wilde hem graag dus prima.
    Die korte truitjes tja lastig, liep er vroeger ook in. 't mag maar niet te kort, nu in de winter wilt ze die trouwens toch niet aan, ze is koukleum
    Straks in de pubertijd verandert 't toch wel en krijgen ze een eigen kleding keuze, gewoon accepteren denk ik. Ik kies nu ook zelf
     

Deel Deze Pagina