Dochter 8,5 borstjes?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door mamamadelon, 30 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Nu ik toch weer eens op het forum zit...
    M’n dochter is 8,5 en ze heeft sinds een tijdje (paar weken denk ik) knobbeltjes onder haar tepels die gevoelig zijn. Ik lees wel her en der dat het kan maar vind het wel vroeg. Ze is wel vrij lang voor haar leeftijd,zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.067
    2.203
    113
    Brabant
    Volgens mij heeft de lengte er niet zo mee te maken..
    Maar het kan zeker..
    Lijkt me toch een "gek idee".. onze oudste is 9... Ben er nog niet klaar voor..

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ja.. het begint allemaal... dochter is nu bijna 10.. en de ene klasgenoot heeft helemaal niets nog en de ander heeft echt al behoorlijk vorm.. verschillen zijn groot op deze leeftijd...

4. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ja, het kan. Is wat vroeg, maar zeker niet 'te vroeg'. Bij meeste meisjes begint het tussen 8-12 jaar. Je weet nu in ieder geval ook dat puberteit bij je dochter begonnen is en dat ze waarschijnlijk ook wat 'vroeger' voor het eerst ongesteld gaat worden (gemiddeld 2 jaar na begin van puberteit).

Mijn dochter is bijna 9,5 jaar en ik hou het in de gaten (ik was zelf redelijk vroeg), maar tot nu toe geen aanwijzing dat er al iets aan de hand is ;).

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Bij mijn zoon in de klas zit een meisje wat in groep 4 (met 8 jaar) al borstjes begon te krijgen. Inmiddels zit hij in groep 6 en zijn er al verschillende meiden waarbij het begint te groeien.

6. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Mijn nichtje was 8 toen ze voor het eerst ongesteld werd. Dat was vreselijk voor het arme kind. Maar ook idd wat verdikking onder de tepels toen... Begin v borstvorming . Het kan wel maar is erg vroeg.

7. p1982

p1982 Niet meer actief

hier een dochter ook van 8,5 en beginnende borstvorming
    zit in groep 4

vind het erg lastig en proberen haar zoveel mogelijk te helpen

is ook erg lang voor haar leeftijd (153 cm) wat haar ook erg in de weg staat

8. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    Kan zeker, hier ook 2 vroege meiden. Oudste (9) heeft al aardige borstvorming e.d. en de jongste (8) begint ook al..

9. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

#9 Angel1980, 3 jun 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jun 2018
    Het begon ook bij mijn dochter op haar 8ste. Nu is ze 11, cupje A en flink aan het groeien. Ik verwacht dat ze ook elk moment kan gaan menstrueren. Dus ik zou me geen zorgen maken en anders eventueel naar de huisarts.

10. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Mijn dochters zijn allebei kleintjes, maar ze kregen wel allebei rond 8/9 jaar borstjes inderdaad.

11. Prikje

Prikje Actief lid

18 dec 2017
    221
    81
    28
    Vrouw
    Mijn dochter wordt over een paar maanden 10 en begint flink te veranderen. Okselhaar, borstel beginnen te groeien en haar schaamhaar (ze had al wat lichte haartjes) begint donkerder te worden.

Het is heel normaal dat ze lichamelijk aan het veranderen is, zelf vind ze het erg stoer (behalve haar schaamhaar), maar ik zit met een flink ik-ben-er-nog-lang-niet-klaar-voor-dat-mijn-kleine-meisje-groot-wordt-syndroom!!

heidiane en dds vinden dit leuk.
  12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Hier was dochter okk 8,5 ong. Toen ze vrouwelijke vormen kreeg. 9,5 had ze al haartjes op plekken waar ik het nog lang niet had zien aankomen haha. Kort na haar 10e verjaardag haar eerste menstratie. Ze was net 2 mnd 10. Ze wordt september 11 en is 164 lang en weegt 50 kg. Ook erg groot dus voor 10 jaar. Ze is echt al jonge vrouw om te zien maar kwa gedrag echt nog een 10 jarige. Soms wel lastig

Vind het toch wel heftig dat ze zo jong al zo groot moet zijn . Tegenwoordig shop ik scheermesjes en maandverband voor dochter en is het doodnormaal maar in het begin moest ik toch wel ff traantje laten hoor

Deel Deze Pagina