groep B streptokokken... ervaringen gezocht

Discussie in 'De bevalling' gestart door Cygnet2, 29 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joma87

joma87 Actief lid

11 mrt 2009
    305
    0
    0
    verpleegkundige
    Ik word ook ingeleid ivm de groep B streptokokken. Vorige keer in 2,5 uur bevallen en anders hebben we geen tijd genoeg voor de antibiotica. En ik wil er alles aan doen om te zorgen dat ik een kindje naast me heb liggen in een wiegje en dat het kindje niet naar de kinderafdeling moet, want als het kindje nog antibiotica moet krijgen dan moet het naar de kinderafdeling.
    Hier is ook het beleid eenmaal groep B streptokokken-) altijd antibiotica, maar mijn zoontje had dan ook een bloedvergiftiging door de groep B streptokokken en nu is er ook niets geconstateerd, maar dat maakt niets uit. Blijf het vreemd vinden dat er zo verschillend mee wordt omgegaan.

2. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik krijg over 14 dagen het onderzoek voor groep B streptokokken. Dit werd met de laatste controle gevraagd, of ik dit wilde doen. Het word wel is waar niet vergoed, maar die 5 euro maken me ook niet uit.

3. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Vandaag naar de gynaecoloog geweest en het is heel vreemd maar hij vond het niet noodzakelijk om in het ziekenhuis te bevallen. Hij vind de besmetting met de groep B streptokokken bacterie in 2009 geen rede. Echt heel vreemd hoe het nu dus gaat, de verloskundige vind het wel noodzakelijk de gynaecoloog niet. Moet ook zeggen dat ik er zo heel onrustig van word. Het is mijn eerste bevalling en word hier heel onzeker van maar dat zal ik ook uitspreken bij de verloskundige. Wel moest ik eerder ingestuurd worden mocht mijn bevalling beginnen met het breken van de vliezen, en mag ik niet langer doorlopen dan de 41 weken. Ach we zullen het wel zien!!

4. joma87

joma87 Actief lid

11 mrt 2009
    305
    0
    0
    verpleegkundige
    Vorige week ben ik bevallen en ik heb gelukkig beide giften antibiotica gekregen en onze zoon is helemaal gezond geboren. Ben heel blij dat het zo gelopen is, het scheelt zo veel stress.

@ pumbaa, vreemd dat de gynaecoloog het niet nodig vind. Ik moet zeggen dat 1 arts het bij mij ook minder nodig vond eerst, totdat hij hoorde dat onze zoon een sepsis had gehad en toen was hij meteen om. Ik hoop dat het allemaal goed gaat bij jullie!

5. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

@ Joma, gefeliciteerd met jullie zoon, fijn dat alles goed is verlopen en dat jullie de juiste antibiotica dosering hebben gehad.

De gynaecoloog had het overlegd met zijn collega en die kwam tot dezefde conclusie. Ik zal het aankomende week nog even met de verloskundige over hebben. Niet dat ik graag in het ziekenhuis wil bevallen want ik ben liever thuis maar ik wil er wel alles aan doen dat ik een gezond kindje te wereld breng!!

Deel Deze Pagina