Ha Kaatje, Je bent ongeveer net zo ver als ik! Ik ook icsi gedaan en nu zwanger van cryo. Bij mij zijn ze er dus per toeval achtergekomen en moet met antibiotica bevallen. Ik ben echt goed pissig, dat ik mogelijk mijn kind enorm ziek had kunnen maken met mogelijk dodelijke afloop of ernstige handicap omdat Ned. moeilijk doet met het standaard onderzoeken hiervan. Ben echt zo blij dat ik last heb gekregen van mijn nieren en daardoor naar het zkh ben gegaan en ze kweek hebben gemaakt van urine en er zo achter zijn gekomen! Stel je toch voor..... Ik stop ook maar want mijn hormonen raken ook oververhit! Succes dames en Saloua ben erg benieuwd! X Jille
hey Jille ja ongeveer net zover bij mij tweede icsi, derde terugplaatsing. het is wat toch en ja dan klinkt het stom maar dan ben je juist blij dat je last kreeg van je nieren pfff nou ja zou gewoon standaard getest moeten worden hoor ik ga me er zeker hard voor maken, want ja het zal je maar overkomen zeker na alle ellende die ik toch al heb meegemaakt om eindelijk dit wonder te mogen dragen pissig word je ervan
Ben gisteren bij de VK geweest en heb t oa ook even hierover gehad. Het komt er eigenlijk op neer dat men in NL gewoon niet zo rondstrooit met antibiotica zoals in andere landen. Op zich vind ik dit wél een goed nederlands beleid, want als je standaard 30% van de zwangeren (volgens mijn VK t aantal mensen met GBS besmetting) een antibioticum gaat toedienen, is dit ook een slechte zaak. Dit ivm de resistentie die zich dan voor steeds meer antibiotica ontwikkelt. Daarom wordt in NL alleen in gevallen waarin het kindje een verhoogd risico loopt op besmetting met GBS een abc-infuus gegeven/onderzocht op GBS (vroeggeboorte, blaasontsteking tijdens zwsch, langer dan 24uur gebroken vliezen, etc). Ik vraag me dan wel af of dit laatste idd altijd wordt nageleefd. Aangezien ik geen blaasontsteking heb gehad en mijn kindje zeer waarschijnlijk niet te vroeg wordt geboren heb ik geen verhoogd risico. Maar als mijn vliezen langer dan 24 uur gebroken zijn voor ik beval, ga ik dus wel aandringen op een onderzoek.
nee zomaar antibiotica toedienen als niet nodig zie ik ook in de eerste instantie de noodzaak niet van in.............. maar waarom niet standaard elke zwangere vrouw testen zo rond week 32 tot 36..... mocht iemand dan drager zijn dan kan er 'bij de bevalling ter preventie dus een infuus met antibiotica worden toegediend' hmm ja dan is het natuurlijk ook niet zeker of het wel nodig is, maar in zo een geval lijkt me het dan toch wenselijk. ja en tijdens de bevalling nog ff testen en dan 3 dagen wachten op de uitslag lijkt mij nogal achter de feiten aan lopen maar ja wie ben ik he! lol ik ben benieuwd wat ik te horen ga krijgen van mijn vk ( heb er 3 dus is ook nog de vraag wie ik krijg lol zou ik het eigenlijk 3 keer moeten aankaarten. )
ik heb het er ook eens over gehad gister in wilde het toch weten. het antwoord was dus: 1op de 5 vrouwen is drager van strepto dus 1 op de 5 vrouwen MOET alleen al vanwege strepto in het ziekenhuis bevallen normaal gaat 2op de 5 vrouwen naar het ziekenhuis voor een bevalling dat zou dus dan 3op de 5 worden.het prikken doet de naderlandse staat niet omdat een eventuele besmetting een kleine kans heeft.in landen als belgie duitsland bevald 98% van de zwangeren in het ziekenhuis dit zijn ook landen waar je veel eerder antibiotica krijg.nederland is een land met een heel hoog imuunsystheem veel hoger als in andere landen door dat wij niet veel antibiotica krijgen omdat de nederlandse staat dit niet wil hebben. maar de vk zei ook het volgende mochten wij iedereen gaan prikken kan dit pas met 37 weken zodat je het zeker weet.maar als jij de keuze hebt gemaakt lekker thuis te blijven en je krijgt met 37 te horen dat dat niet mag is het voor de zwangere ook niet leuk.
De kans op besmetting tijdens de geboorte is erg klein, maar kan je met antibiotica (wat wel troep is .. ) uitsluiten. De besmettingskans na de geboorte is vele malen groter en die kan je geheel niet uitsluiten. Het lijkt me aannemelijk dat daarom dus ook niet iedereen getest wordt. Heel veel zouden zich zorgen maken om niets en hulp kunnen krijgen die een hele kleine kans uitsluit, terwijl het grootste risico niet weggenomen kan worden. De angst die het zaait weegt denk ik niet op tegen het kleine risico dat bespaart kan worden. (Dat maakt het natuurlijk niet minder erg als het wel voor komt.. )
Wat ben ik toch blij met dit forum. Eerste vijf maanden heb ik gebraakt en in het ziekenhuis geleg, daarna begonnen de harde buiken en vorige week heb ik een weekje in het ziekenhuis gelegen wegens bloedingen en een weeënreeks. Vandaag had ik een standaard controle waarbij ook besproken zou worden of ik naar de verloskundigen terug zou kunnen. Toen ik de vraag stelde of dat ook daadwerkelijk zou gebeuren gaf zij aan dat dit tot 36 weken mogelijk is maar dat ik vanaf dan weer bij het ziekenhuis onder controle zou staan. Ze keek mij verbaasd aan en zei dat ik toch wel op de hoogte was dat bij de laatste blaasontsteking ( 2 december ) het bacterie gbs bacterie aanwezig was. Dat was ik dus niet. Ze vertelde mij dat ik dus in het ziekenhuis moest bevallen met infuus en las later in de folders dat er een observatietijd van 24-48 aan vast zat. Ik ben nu thuis dus info aan het verzamelen en erg vrolijk word ik er niet van. Daarom ben ik blij met dit forum waarbij ik kan lezen dat meerdere "gbs-vrouwen" bevallen zijn met een positief resultaat. En ook hier word ik weer wijzer want ik wist niet dat bij evt. volgende zwangerschappen hetzelfde traject wordt afgelegd. Alhoewel dit wel logisch is omdat je altijd draagster blijf.
Hoi Ndeva, Vervelend dat jij ook tot deze groep behoort (net als ik overigens). Kun jij ook zo pissig worden dat het er zo laks aan toe gaat in NL! Ik nog steeds wel. Hopelijk heb je een voorspoedige zwangerschap (nog maar 9 weken) en een goede bevalling zonder "naweeeen ". Fijn toch die fora's.... Groeten Jille
Ja, ik verbaasde mij over de gang van zaken bij sommigen. Het is heel voor mij niet te begrijpen dat het beleid per regio wisselt en dat het bepaald wordt door factoren als een kostenplaatje. Ik vraag mij trouwens wel af hoe degene die het al meegemaakt hebben de 24 tot 48 uur ervaren hebben? Mag er wel gewoon bezoek komen ed.?