Pre eclampsie symptomen voor 20 weken??

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Gelukkig11, 25 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gelukkig11

Gelukkig11 Niet meer actief

Beste dames,

Ik ben nu 18 weken zwanger en werkelijk voorheen had ik een zwangerschap zonder enige noemenswaardige problemen.

Nu sinds een paar dagen heb ik vooral last van pijn tussen mijn schouderbladen (met name 's avonds), soort van spierpijn rondom het schaambot, steken aan de bovenkant van de buik en slapende lichaamsdelen. In eerste instantie dacht ik dat dit geen kwaad kon, echter na googelen kwam ik uit op pre-eclampsie symptomen en heb ik de schrik erin.

Nu zit ik te twijfelen of ik morgen naar de huisarts moet gaan om in ieder geval mijn bloeddruk op te meten (verloskundige houdt enkel op di en do praktijk). Maar aan de andere kant vind ik dat ook weer overdreven, omdat ik tot nu toe geen hoge bloeddruk heb gemeten bij de bezoeken aan de verloskundige. Daarbij ben ik niet misselijk en heb ik geen last van oedeem. Pre-eclampsie lijkt mij eigenlijk uitgesloten.

Nu is mijn vraag kan pre-eclampsie symptomen waargenomen worden met 18 weken of is het nu echt daar te vroeg voor? Als het laatste geldt, zijn wij natuurlijk snel klaar, heb ik enkel last van zwangerschapsklachtjes en kan pre-eclampsie uitgesloten worden.

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Preeclampsie komt meestal aan het eind van de zwangerschap voor maar het kan ook al eerder optreden.
    Met deze klachten zou ik toch even je verloskundige bellen om je bloeddruk te laten meten en evt. ook de urine te laten controleren.

Groetjes Ineke

3. Gelukkig11

Gelukkig11 Niet meer actief

ok, dank je. Ik zal haar bellen.

Deel Deze Pagina