hoe voelen indalingsweeen aan?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door OemRomaissa, 18 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. OemRomaissa

OemRomaissa Actief lid

7 jun 2011
    396
    0
    0
    zeeland
    ik heb al 3 weken last van menstruatieachtige krampen die naar mijn rug toetrekken en sinds 1,5 week ook heel veel harde buiken (heel veel maar niet in regelmaat)

nu had ik gisteren avond vanaf half 11 tot en met half 2, om de 2,5/3 minuten hardebuiken/weeen (ik moest ze wegzuchten) en ze hielden 30/40 seconden aan

soms had ik naar die wee/kramp het gevoel alsof ik moest persen

uiteindelijk ben ik gaan douchen en rond 2 uur in slaapgevallen
    het is nu weer rustig, wel af en toe een harde buik maar niet constant

vanavond om 7 uur moet ik even bij de vk langskomen, die wil me even zien

(vorige zwangerschap met 32 weken weeenremmers en 36 weken, mijn dochtertje geboren) maar dit had ik nog nooit gehad

herkennen jullie dit ook als indalingsweeen?

2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.202
    10.810
    113
    #2 MadeInUSA, 18 jun 2012
    Laatst bewerkt: 18 jun 2012
    Mijn meisje daalt in met een constante druk naar beneden gedurende steeds een halve minuut ofzo zonder kramp, voelt zoals wanneer ze eerder tegen m'n blaas trapte, vaak als ik bv aan t lopen ben. Soms voel ik haar daarbij ook afzetten met haar voetjes bovenin (of steeds wegglijdend bij een poging tot) Ik herken wat jij voelt dus zelf niet, maar ik vind je beschrijving alarmerend genoeg bij jouw termijn, goed dat je bij je vk aan de bel hebt getrokken!

Edit: ik ben nu 37 wk

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Indalingsweeen zijn bij mij niet regelmatig, wel heel pijnlijk als enorme steken en krampen zoals bij menstruatiepijn en steken in mn bekken en vagina. Maar niet zoals weeën bij een bevalling. Wel een beetje vervelend dat de verloskundige je een hele dag laat wachten voor ze je wilt zien, zeker met jou voorgeschiedenis!

4. OemRomaissa

OemRomaissa Actief lid

7 jun 2011
    396
    0
    0
    zeeland
    nee ik mocht ook eerder komen, maar ik ben aan het werk (als gastouder) dus ik kan niet 1,2,3 voor vervanging regelen voor 3 kinderen, en mijn man moet dan ook vanuit zijn werk komen
    en het is nu rustig, dus mocht ik tot vanavond wachten
    al ben ik nu wel een beetje zenuwachtig

mocht het erger worden, dan moest ik gelijk komen

ik heb dus geen pijn/steken oid rondom/in mijn vagina gevoeld, dat is dus wel een beetje vreemd, en ze kwamen echt heel regelmatig, ik kon de klok erop gelijk zetten

5. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Was bij mij in week 30, en dan drie nachten achter elkaar, zomaar een uur flinke krampen en messteken die ik wel weg moest zuchten, maar er zat geen regelmaat in. Dan was het een kwartier rustige en dan kwamen er weer drie krampen/steken. En echt hele gemene krampen en steken. Zat bij mij ter hoogte van mijn schaambotje.

6. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik ben hiervoor opgenomen geweest al 2 keer een weekend.
    Blijft steken op 3cm ontsluiting.

Zou dit even zeer serieus nemen hoor meis....als t nog zo is, verlos langs laten komen omdat jij niet weg kan..

7. OemRomaissa

OemRomaissa Actief lid

7 jun 2011
    396
    0
    0
    zeeland
    met mijn vorige zwangerschap had ik dit ook, ook voorweeen maar dan niet regelmatig, ik had toen 3 cm ontsluiting, 1 nacht erna 5 cm en toen ben ik ingeleid omdat ik geen echte weeen kreeg, maar ik ontsluit van harde buiken schijnbaar

mijn vk komt niet thuis, die werken alleen in het ziekenhuis (ze doen ook niet aan thuisbevallingen oid) dus wij moeten naar het ziekenhuis toe, vanavond weet ik het dus
    ik ben wel een beetje zenuwachtig

vorige week vrijdag was me baarmoedermond al wat week, dus ja even afwachten

8. daisy500

daisy500 Niet meer actief

Succes! Hopen is alles in orde met je kleine beeb!
    Ik lig vandaag gestrekt op de bank heb ook krampen in rug en buik! Ook veel afscheiding....in me buik trekt het langzaam weg maar me rug wil niet over gaan :(

9. OemRomaissa

OemRomaissa Actief lid

7 jun 2011
    396
    0
    0
    zeeland
    zou jij dan ook niet even de vk bellen? lijkt me wel handig

10. daisy500

Heb ik al gedaan zei denkt dat het me darmen zijn? Gelukkig is het nu ook afgezakt, heb t al 2 keer eerder gehad en hoor niks anders dan het zijn je darmen. Succes vanavond!

11. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Snap dat je best zenuwachtig bent ja. Gaat t nog? Zijn ze heel pijnlijk? Kan je wel werken zo?

12. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Jeetje dat is ook wat, dat ze dan niet even willen zien zeg.
    Ctg is het nog te vroeg voor bij jou, dus ze kunnen niet de harde buiken of weeen registreren denk ik.. Maar ze kunnen je toch wel even onderzoeken?

13. daisy500

Ik moet zeggen dat ik dit met 21weken ook zo erg heb gehad en toen snachts! Gelukkig kwam de vk snel en dacht zei aan blaasontsteking of bandenpijn, blaasontsteking was het niet.
    Nu heb ik het regelmatig deze pijn en het trekt automatische door naar me onderrug,
    Ik heb het duidelijk aangegeven bij alle controles en wat ik zo beschrijf volgens hun zijn het me darmen...al heb ik geen moeite met naar de wc gaan dus het blijft een gek iets al zeg ik het zelf.
    Gelukkig gaat met de kleine alles goed.
    Bedankt voor je interesse ukoldaatje :)

14. OemRomaissa

OemRomaissa Actief lid

7 jun 2011
    396
    0
    0
    zeeland
    zo ik ben terug van het ziekenhuis
    gelukkig niets ernstig aan de hand
    me baarmoedermond was wel een beetje week en weer wat verkort ten opzichte van vorige week vrijdag, maar niet in die zin dat het gevaarlijk was. ik kreeg een inwendig onderzoek en direct daarna kwamen de harde buiken weer, raar dat ik niet aan de ctg gelegd ben, maar omdat er niets te zien was (geen ontsluiting oid) mocht ik weer gaan, wel weer direct bellen als ik voorweeen krijgen die langer dan 1 minuut aanhouden en om de 3 minuten komen

15. daisy500

Gelukkig niks ergs aan de hand met jou en de kleine! Proberen rustig aan te doen!

Deel Deze Pagina