Groep B streptokokken

Discussie in 'Gezondheid' gestart door simba32, 6 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamadk

mamadk Actief lid

29 jul 2012
    344
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ga voor je duimen. Mijn neefje is 6 dagen na de bevalling overleden. De bacterie zat in zijn longen. Hij is gehaald met 35 weken. Met heel veel domme fouten van de artsen ! Hij had het gewoon kunnen redden. Zo oneerlijk!

Laat je goed voorlichten en ik hoop dat alles goed gaat :)

2. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Weten jullie ook of je zonder aanleiding ook erop mag laten testen?

Ken iemand waarvan baby is overleden eraan en maak me zo zorgen, moet morgen weer naar de vk dus zal zowiezo met haar overleggen. Zou graag van te voren willen weten of ik het heb.

3. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Bij mij kwamen ze er achter toen ik langdurige gebroken vliezen had (had een hoge vliesscheur)
    Je vroeg waar je nog op moet letten.
    Alles is wel zn beetje gezegd. Je kan niet meer doen dan bevallen in het zh, elke 4 uur antibiotica zodat je kind een bepaalde dosis heeft als het geboren wordt en dan inderdaad blijven. Elk uur wordt de kleine getempt en bekeken. Ik las een reactie die de voel nuanceerde maar vergis je niet he je kindje kan hersenvlies ontsteking krijgen en heel ziek worden.
    Mij hebben ze ook niet goed voorgelicht en mn meisje heeft heel veel risico gelopen omdat er een scheur was en een gbs maar daar kwamen ze pas mee toen ik voor de 2e keer werd ingeleid. Ze hebben me bij de eerste poging naar huis gestuurd zonder dat de uitslagen van onderzoek binnen waren, en toen waren ze binnen en toen hebben ze dit niet gemeld. Bij toeval verloor ik water en kwam een andere vk in het zh mij dit melden.
    Wat ik ook niet wist is dat je kindje tm 3 maanden na de geboorte nog ziek kan worden van een gbs besmetting..
    Daar schrok ik heel erg van want ook dit is mij nooit verteld.
    Gelukkig is alles 'goed' gekomen maar zorg gewoon dat je weet wat er moet gebeuren.
    In je zwangerschap kan je nu verder niks doen. Het is waar dat een grote hoeveelheid vrouwen deze bacterie bij zich hebben.

Ik las nog een vraag over aanleidng tot testen. Ik zou dat gewoon vragen aan je vk. Met uitleg waarom erbij

4. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Heb van de vk een testkitje meegehad, moet ik plas mee opsturen.
    Omdat we zo onzeker waren en zo dichtbij hadden meegemaakt.

5. simba32

simba32 Bekend lid

22 apr 2012
    571
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Ben vandaag 30 weken gelukkig is de kleine blijven zitten. Vind het nog erg spannend allemaal bij alles wat ik voel denk ik o jee niet weer... Moet donderdag weer voor controle..

6. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    Nou het klopt ,dat het niet heel extreem veel voorkomt. Maar ik zou niet zo makkelijk zeggen dat je er niet bang voor moet zijn. Ik was draagster en had een actieve bacterie zonder dat ik het wist. Ik ben met 37,5 wkn spontaan bevallen.
    Ik had geen 1 van de 4 punten die jij hierboven benoemd.
    Ons kindje is letterlijk voor de dood weggehaald en heeft een maand op de NICU gelegen.
    Als ik nog een 3e kindje had gekregen zou ik hier toch wel weer heel bang voor zijn ook al komt het maar bij 1% voor.

7. simba32

simba32 Bekend lid

22 apr 2012
    571
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Ik had wel 1 van de 4 punten nl blaasontsteking veroorzaakt door de gbs..En ik maak me zorgen over of het allemaal wel goed komt tuurlijk weet ik dat het een kleine kans is,maar de kans dat ik ziek zou worden door de gbs was ook klein en toch is het gebeurt.
    Ik probeer te genieten van het wonder wat in mij groeit en ik heb al weten te rekken tot bijna 33 wk zwangerschap ipv 25 wk.
    Gisteren opnieuw urine ingeleverd om te kijken in hoeverre de gbs bacterie zich ontwikkelt heeft is het te hoog dan krijg ik weer antibiotica om de bacterie af te zwakken voor de bevalling tijdens de bevalling ook ab kuur en dan is het afwachten wat er gebeurt kan mezelf wel helemaal gek maken,maar ik ga van het positieve uit..

8. simba32

simba32 Bekend lid

22 apr 2012
    571
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Maandag de uitslag gehad van de kweek en wat bleek GBS neg.. Toch een klein stukje positieviteit in deze zwangerschap.. ..Nu aan het aftellen tot wanneer de baby zich gaat melden..

9. babyzoe

babyzoe Actief lid

15 aug 2011
    304
    0
    0
    werk als verzorgende i.g.
    Brielle
    Heel goed dat je het positief probeert te zien!En daarom schreef ik dat ze zich niet te veel zorgen moet maken, is ook niet goed voor de baby!Ik weet

10. babyzoe

babyzoe Actief lid

15 aug 2011
    304
    0
    0
    werk als verzorgende i.g.
    Brielle
    Ow foutje was nog niet klaar!:)@appeltje, Ik weet ook wel dat je ondertussen bang bent dat je kindje wel ziek is, heb tenslotte zelf ook vanaf 25 weken last van deze bacterie gehad!

Wat fijn dat de gbs uit je urine is!En dat je kindje nu al zo lang in je buik zit!Elke week is er een!Succes verder!

11. dekilene

dekilene Niet meer actief

Bij mijn eerste zwangerschap kwam ik erachter dat ik de gbs bacterie had.
    Ik was 4 dagen overtijd..
    tijdens de weeen aan het infuus gelegen, de bevalling is goed gelopen!
    Dochterlief is gezond geboren, is nu alweer 3 jaar geleden!
    laat je niet gek maken op het internet heb ik toen ook gedaan.

ohjaa..
    ondertussen een zoontje van 1 jaar..
    de bacterie hebben ze niet meer kunnen vinden!!
    de eerste misschien een foutje van de dokter? of toch zomaar weggegaan?.
    geen idee..

ik snap dat je bezorgd bent dat was ik ook! sterkte

12. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    Je hebt ook wel gelijk. Weet je het is bij ons zo traumatisch geweest. Onze dochter was pas na bijna een week buiten levengevaar en heeft daarna nog zolang moeten knokken, dat zodra ik het woord Gbs bacterie hoor mijn alarmbellen gaan rinkelen.
    Achteraf gezien bleek de bacterie bij onze 1e waarschijnlijk ook wel actief ,aangezien ik zelf daarna heel ziek ben geweest. Gelukkig heeft onze zoon toen nergens last van gehad.

@ts, super dat hij niet actief was!!!

13. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Hier ook even een positief verhaal.

Vond afscheiding stinken. Dacht aan schimmel.
    Na Actigel kwam het terug. Dus naar HA.
    GBS, kreeg antibiotica (huisarts zei werkt wel, vk zei werkt niet...toch genomen). Vroeg ook of ik niet preventief het kon krijgen tijdens de bevalling. Antwoord was nee.

Met 34 weken weer kweek urine en afscheiding. Nog steeds. Weer antibiotica en moest dus antibiotica tijdens de bevalling. Ik vond het allemaal wel eng.

Met 37+5 braken mijn vliezen moest gelijk vk bellen ook midden in de nacht (was half 7 in de avond).
    Met 12 goede weeën moest ik al bellen ivm snel naar zh.
    Naar zh gegaan. Gelijk aan de antibiotica. Toch nog steeds bang.
    Je kan ook twee keer antibiotica krijgen tijdens de bevalling, maar ging bij mij niet. Van vliezen tot aan geboorte nog geen 6 uur geduurt.

Dus toch nog een beetje onzeker.
    Onze kleine man is nu 3 weekjes en 1 dag :)

Deel Deze Pagina