Ik ben 2,5 jaar geleden bevallen via een spoedkeizersnee vanwege een onregelmatige hartslag bij mijn dochter. Nu ben ik weer zwanger en werd ik door de VK doorverwezen voor een gesprek met een arts in het ZH over de komende bevalling. Ik moet uiteraard nu in het ZH bevallen en wordt met 36 weken overgedragen aan de gyn, maar ik vraag me af wat dit gesprek inhoudt. Ze zei dat dit nieuw was (mss nieuw in dit ziekenhuis), ik was de eerste die ze doorstuurde vanuit hun praktijk. Iemand ook zo'n gesprek gehad? Wat willen ze horen? Waar gaat het precies over? VK had het over de ervaring die je had met een KS en of je nu weer een KS zou willen of juist niet?!? Maar zij wist het ook nog niet precies..
Ik heb het gesprek gehad. Ze gaan je vorige bevalling met je doornemen en bespreken met je hoe je er nu voorstaat/instaat. Het liefst gaan ze proberen het op de natuurlijke manier ter wereld brengen maar ze laten je niet zo lang knooien. Verder een echo gehad en bloeddruk laten meten. Als jezelf vragen hebt kun je ze ook stellen. Niks ernstigs allemaal maar gewoon een gesprek zoals een intake bij de vk.
Oh nou prima! De KS was bij ons puur en alleen om reden van haar hartje, en had niets met mij of mijn bevalling an sich te maken. Dus hopelijk schrijven ze dat mooi op, en laten ze me lekker zo lang als het kan "knooien" 20-weken-echo staat daar precies voor gepland, dus dat hebben we sowieso. Fijn, dan hoef ik me niet op meer voor te bereiden!
Idd..een intake...mijn vk zei dat het een centenkwestie js. ..want zodra jij in het systeem staat omdat je daar weer gaat bevallen, kunnen ze al geld voor je vangen schijnbaar....