Niks moet idd. Maar zoals ik het nu lees boeit het de juf dan ook niet zo idd. Hier "hoeft" hier idd ook niks. Maar zodra hij iets aangeeft of de juffen zien dat hij aan iets toe is dan wordt het wel actief aan geboden. Zoals van de week een werkboekje voor de oudste kleuters.
Ja echt een top juf! Dat vonden we al meteen, het vorige gesprek was ze anders dan anders, maar blij dat we nog een gesprek aan gevraagd hebben, dat gesprek was heel prettig.
Ze mogen niks zeggen over andere leerlingen icm de privacy wet. Voorheen kreeg je klassenlijst mee .Heeft niks met geheimzinnig te maken. Kan ze goed zelfstandig werken is combi klas prima te doen, zeker als ze sociaal emotioneel nog echt kleuter zijn. Kan ze niet goed zelfstandig werken en snel afgeleid zou ik niet gaan voor een combi klas
Ik ben niet ongelukkig over de combi klas. Ze heeft een ontwikkelingsvoorsprong, dat wisten we. Ze heeft haar cito op niveau A1 gemaakt, nagenoeg foutloos. Dus wat dat betreft denk ik dat het juist goed is. Ik denk ook wel dat ze het sociaal-emotioneel zal aan kunnen. Maar ze is met nog 5 anderen door gestroomd en de rest van haar klas inclusief haar vriendinnetjes zijn naar een andere klas 2 gegaan. We zullen zien, ik heb begrepen dat ze op dezelfde tijd en op hetzelfde plein pauzes hebben dus ze vinden elkaar wel weer. We gaan het meemaken!
Is ook lastig kiezen als je niet alle informatie heb. Hier hetzelfde. Voor beide kids hebben we aangegeven welke klassen(leerkrachten/leerlingen) liever niet. Ik ken bijna alle leerkrachten op de school en weet van sommige dat de klik er niet zal komen met 1 van mijn kids. De leerkrachten zelf zijn super hoor, alle stuk voor stuk goed in hun vak. maar sommige zijn van strenge regels en hardere aanpak. En dat botst heel erg met onze oudste. Die heeft een leerkracht nodig met geduld en zachte maar duidelijke aanpak. Anders slaat ie dicht. Maar dan zit je ook weer met de klasgenootjes inderdaad. Heb bijvoorbeeld bij m'n jongste dat ik niet wil dat ze bij 1 bepaald kind in de klas komt. Die verziekt het al 2 jaar voor iedereen in de klas (niet luisteren, geweldadig en pas 5jaar he...) maar ik krijg natuurlijk niet te horen naar welke klas dat ongeleid projectiel naartoe gaat... Zitten we straks weer 2 jaar bij dat kind in de klas pff Ik ga maar op mijn gevoel af en hopen op het beste. Helaas 2 jaar geleden verkeerde keuze gemaakt bij onze oudste (dyslexie vermoeden, maar juf wilde het eerste jaar er niks van weten). Hoop niet dat we weer 2 van zulke jaren gaan krijgen