Oververmoeid!

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Boeffie2011, 4 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Mijn zoontje van 15 weken is vandaag voor het eerst naar het kdv gegaan. Van 9 tot 3. Toen mijn man hem ging halen bleek dat Stijn veel gehuild had... 2 x een half uur geslapen had en dus nu oververmoeid met mijn man naar huis is gegaan. Is dit normaal? Wat kunnen we hieraan doen? Het slapen gaat zowiezo al niet super maar gelukkig wel steeds beter.

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ja dat is 'normaal' .. het is drukker, dus meer prikkels, harde(re) geluiden waar je kleintje van kan schrikken etc. Je kleine moet er nog aan wennen denk ik. En van 9 tot 3 was dat wennen of had je dit al gedaan?

3. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ja, gebeurt vaker. Geef eens een t-shirt van jezelf mee, of een knuffel waar je zelf een nacht mee hebt geslapen. Dat geeft vaak wel wat rust.
    Daarnaast kan het prettig zijn om goed af te stemmen wat het ritueel is. Het moet voor hen natuurlijk wel werkzaam zijn, maar je kan best afspraken maken over welk liedje of even een speciale manier van op bed leggen. Als zowel op de creche als thuis hetzelfde zijn, wil dat ook wel eens helpen met in slaap vallen.

Hoe moeilijk misschien ook, anticipeer er voorlopig gewoon even op. Houd er rekening mee dat hij op vrije dagen meer slaapt. Doe voorlopig op die dagen zo min mogelijk zodat die lekker rustig zijn. Dan komt hij dan bij. Een kdv is namelijk hoe dan ook toch veel stimuli. Daar ontkom je niet aan, maar je kan wel zorgen voor balans door de thuisdagen wat rustiger zijn.

4. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Hij is 22-09 al van 9 tot 12 op het kdv geweest om te wennen en toen ging het heel goed. Kwa slapen was toen ook maar een half uurtje.
    Fijn in ieder geval om te lezen dat het niet raar is. Was toch onzeker en wil het beste voor Stijn!

5. mama van sem

mama van sem Actief lid

10 mrt 2011
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Hoi,
    Dat is idd niet raar! Er slapen heel veel kindjes in dezelfde slaapkamer, die maken allemaal geluid en dan ook nog geluid op de groep....hier moet je kleine ventje aan wennen.
    De hierboven genoemde tips zijn super, maar misschien ook een tijdje zijn wandelwagentje meegeven om in te slapen? Lekker beschut en veilig en ook vertrouwd!
    Dit vragen wij altijd aan ouders in het begin.
    Succes ermee! Je zal zien het komt goed! Maar het kan even duren! Vooral voor een kindje dat al een moeilijke slaper is.

6. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Helemaal niet raar! Je kindje moet aan al het nieuwe wennen.. Mick gaat er nu 1,5 maand heen en die heeft gister pas geslapen zoals hij thuis ook slaapt.. (2x2uur) Hiervoor was het telkens ook een halfuurtje.. Soms een uurtje.. Als ze gewend zijn gaat het stukken beter..

7. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    MiniNooNoo is vorige week een ochtendje wezen wennen en afgelopen dinsdag en woensdag is ze een hele dag geweest. We vonden het heel spannend en ze heeft net als jullie zoontje bijna niet geslapen. De leidsters vertelden dat toen ze de fles gaven temidden van alle kindjes, dat miniNooNoo een paar keer moest huilen. Dat herkende ik helemaal, want die drukte om haar heen is ze niet gewend, als wij in het bijzijn van anderen de fles geven gaat ze ook huilen. Slapen heeft ze bijna niet gedaan die eerste dag. Een half uurtje, een hazenslaapje in de box, even op de arm, een tukje in de schommelstoel.
    Die avond was ze ook echt helemaal kapot en we hebben haar lekker op tijd naar bed gedaan.

De volgende ochtend moesten we haar wakker maken en was ze nog steeds heel erg moe. Viel bijna gelijk weer in slaap na de fles, maarja... ze moest naar het kdv. Daar heeft ze van 8:15 tot 11:30 aan een stuk door geslapen. En dat terwijl ze nóóit bij een ander wil slapen, toch een teken dat ze heel erg moe was en erg moest wennen aan de nieuwe situatie.
    Ik sluit me aan bij een aantal voorgangers over het meegeven van een shirt van jezelf of iets anders vertrouwds. Wij hebben een knuffel en haar speentje, ook al wil ze die laatste bijna nooit.

Deel Deze Pagina