Groepje start Clomid mei/juni 15

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Miszy, 15 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katje77

Katje77 Actief lid

11 dec 2015
    498
    33
    28
    Hoi

@Duna: yep, alle pilletjes 'erin' ;) woensdag waren de laatste twee, maar moet zeggen dat ik na maandag eigenlijk geen last meer gehad heb. Goed geslapen en ook geen emo-buien dus voelde me eigenlijk perfect !
    Maandag heb ik bloek prikken en 'savonds normaal dan op echo, afhankelijk van de resultaten. Zit dan op dag12 dus hopelijk iets te zien.... Hoop zo dat het aanslaat.

Super blij dat het prikken bij jou ook precies goed zijn werk aan het doen is !
    Inderdaad een tweede onderzoek lijkt me niet slecht, gezien mijn vriend toen dat weekend ook veel lekkers gegeten en gedronken had. Vanaf nu gaat hij er ook meer op letten en wil ik binnen enkele weken een tweede onderzoek.

9 maart hebben we afspraak bij fertiliteit. Benieuwd wat die gaat zeggen.

@stefanenlaura veel succes dinsdag bij de gyn vuur je vragen maar allemaal af (misschien opschrijven op voorhand want ik vergeet meestal 90% ter plaatse) !

Vandaag ben ik aan het oppassen op mijn petekindje, zo'n dotje... je zou het niet verwachten maar eigenlijk een prima afleiding ! :)

Fijn weekend allemaal.

X

2. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Katje wat leuk! Altijd leuk als je op je petekind mag passen Hoe oud is ze?
    Fijn dat de bijwerkingen beperkt zijn gebleven.

Succes op de wachtbank duna.

Hier een drukke en vermoeiende week gehad. Di,do en vrijdag gewerkt. Do en vrijdag pas na half 11 thuis. kreeg donderdag eeeen brief dat mijn afspraak verzet was. Van half 5 naar half 12. Dit word lastig omdat we dan beide moeten werken. Dus maar weer gebeld en nu staat hij op maandag half 5.
    Verder op het moment een blaasontsteking dus zit aan een kuurtje tot woensdag.

3. Katje77

Katje77 Actief lid

11 dec 2015
    498
    33
    28
    M'n petekind is een hij en is bijna 2 :) echt een heel fijne dag gehad, wel héél moe nu toch wennen :)
    haha

Ja, ik ben ook blij dat de bijwerkingen er niet echt zijn, hopelijk wil dit niets zeggen...

Aii blaasontsteking, wat vervelend. Heb dat nog nooit gehad volgens mij maar toch al veel mensen horen zeggen dat het pijnlijk is... Veel beterschap !!! Hopelijk hebben we dan maandag beide een positieve dag... probeer nog steeds niet te hopen dat er iets te zien is maar het is verdomd niet gemakkelijk. Heb nu sinds augustus nog maar 1 eisprong gehad dus het begint echt lang te duren voor er wat positief nieuws komt. maar goed, ik probeer niet te diep in het negatieve te gaan en probeer vooruit te kijken.

Iedereen een fijne zondag morgen !

4. stefanenlaura

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Haha sorry hij kan natuurlijk ook. Leuke leeftijd. Ja is heel vermoeiend als je er niet dagelijks inzit.

Hoop zo voor je dat er een ei is. Dikke knuffel.

5. stefanenlaura

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Wat een stilte.

Katje Hoe ging het bij jou vandaag?

Rosalyn Hoe was je echo?
    En hoe gaat het met de andere zwangere dames die nog meelezn?

Hier vandaag naar de gyn geweest. De volgende ronde word iui. Ik ga nog gewoon verder met Clomid 50. Omdat ik hierbij al precies weet wanneer mijn ei is. En de schommel neem ik voor lief. Ik ben van mezelf al heel gevoelig dus zal er waarschijnlijk niet veel minder op worden als ik iets anders zou krijgen. Ml word bij de iui gecontroleerd. Hij dacht dat dit al gebeurd was bij de intake maar dat is niet.
    Hij wou de clomid eigenlijk ophogen maar vl wil de kans op een meerling zo klein mogelijk houden. Dus blijf op 50.
    Verder deze week mijn ei dus word gezellig.

6. Katje77

Katje77 Actief lid

11 dec 2015
    498
    33
    28
    Hoi

Bedankt voor je interesse @Stefanenlaura; Heel blij voor je; kun je het deze week indd gezellig maken, en nadien zal er dan nog meer 'controle' komen wat de kansen enkel maar ten goede komen denk ik?
    Goh, ja ik snap je vriend wel, maar ik probeer toch zoveel mogelijk de raad te volgen van de gyn, en op zich 2 eitjes zou zo erg nog niet zijn want denk dat de kans dan nog maar onder 5pct is dat het een tweeling wordt, anderzijds in het geval van 3 en je hebt net de pech (of chance !! :) ) dat ze alledrie bevrucht zijn moet je je inderdaad ook wel bewust van zijn op voorhand. Een moeilijke !

@Hier: Gisteren controle op dag12 (1,5u in de wachtzaal gezeten en dus 1,5u te laat op etentje bij vrienden :$) en niets te zien... Bloedwaarden 's ochtends waren wel héél goed, bepaalde waarden moeten boven 100 zitten als teken dat er eicellen rijpen, en dat was 118, maar bij PCOS kan dat die waarde geven gezien er zoveel tesamen zijn... had het gevoel dat ze cyclus bijna meteen wilde 'afbreken', maar toch nog een extra echo gevraagd nu vrijdag (dag16 dan) om zéker te zijn... Ronde dat clomid wel gewerkt heeft was op dag 14 een ei van 14mm, dus zou toch willen zeggen op dag12 dan ook niet veel te zien zal zijn geweest... Gezien er nadien zo'n lange pauze tussen zit dacht ik kom ik heb toch tijd...
    Ze zei me nog, nadat ik zei van slechte resultaten van mijn vriend: " ja je zal het net zien dat dit dan allemaal tesamen komt en het moeilijker is, maar weet dat we maar zelden iemand niet zwanger krijgen".
    Dit stelde me wel iet of wat gerust...

Weekje daarna dan fertiliteitsarts & de pauze (waar ik GEEN zin in heb)

Toch wel heel teleurgesteld weer, maar goed, kan er wel bij. Ik kan het 'aan' op de moment.

PS: Hoe gaat het bij de rest? Sandyvae nog nieuws? Lala jij intussen van de wachtbank?

Groetjes,
    Katje

7. Katje77

Katje77 Actief lid

11 dec 2015
    498
    33
    28
    Oh en nog een vraagje ivm Pregnyl; je moet dit in ijskast bewaren, maar gisteren is deze dus ongeveer 4u in koude auto gebleven, 2u in warme wachtzaal en dan vannacht in de koude gang blijven liggen... Ik schat in onze gang 10graden ofzo. Vanmorgen weer in de ijskast gelegd. Zou dat kwaad kunnen??

8. Lizz86

Lizz86 Actief lid

12 apr 2015
    144
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hee meiden!

Tjah... Met mij gaat het niet goed!Ik ben weer terug bij af! Ik heb jullie trouwens de hele tijd verder in de gaten gehouden hoor, alleen ik heb niks meer geschreven dus niet denken: ooh... Nu gaat het weer niet goed en dan komt ze weer!Ik ben verder steeds heel benieuwd geweest naar jullie.

Mijn verhaal:

Met 7 weken zwangerschap heb ik een echo gehad. Het hartje heb ik zien kloppen met de mededeling dat wanneer het hartje klopt, je nog een kleinere kans hebt op een miskraam want meestal gaat het daarvoor dan al fout. Wel was het vruchtje iets te klein. Ze meette 6 mm terwijl het eigenlijk 7 mm moest zijn maar omdat het nog zo klein is, was dat moeilijk te meten dus niet zorgelijk. Ik moest wel na 2 weken weer terug komen om daar nog even naar te laten kijken!

Ik na 2 weken weer terug geweest (week 9 van m'n zwangerschap) met de week ervoor enorme misselijkheid! Kostte een hoop moeite om op m'n werk normaal te functioneren maar hee..... Ik klaag niet!!! Ik was zo ontzettend blij! Alle kwaaltjes had ik er graag voor over! Tot dat moment dat je dan weer de echo krijgt en het blijft..... Stil!!! Nog een keer heen en weer met dat inwendige ding, nog een keer kijken.... :"nee, het is niet goed jongens!!"

Het hartje klopte niet meer en het was iets gegroeid maar niet veel! Het was 7 mm gebleven terwijl het al 2cm moest zijn nu!Jemig... Grond valt onder m'n voeten vandaan. Dan word je naar huis gestuurd met: even een week aankijken of je uit jezelf een miskraam krijgt en anders pillen om miskraam op te wekken of curretAge.

Gister heb ik het ziekenhuis weer gebeld want ik blijf zo misselijk en moe (typisch zwanger) en dat is echt heel confronterend!Ik wil weer verder en er vanaf zijn. Vandaag kon ik weer op afspraak komen en ik heb besloten om een curretAge te ondergaan!Is wel een "operatie" maar grotere kans dat alles dan weg is, dan met pillen. De afspraak staat dinsdag!jemig wat zie ik er tegenop! Ik vind het dood eng!

Op dit moment ben ik zo verdrietig en vooral ook boos! Boos op m'n beste vriendin (die 10 dagen later wist dat ze zwanger was dan ik, dus we liepen eigenlijk gelijk in onze zwangerschap) en ook heel snel uit haar zelf zwanger werd!
    Ze kan er niks aan doen, dat weet ik maar elk buikje, schopje, dingentje wat zij straks gaat voelen, weet ik dat dat bij mij ook zo had geweest! Gewoon moeilijk te behappen! Ik hoop dat die gevoelens straks makkelijker worden. Ook probeer ik maar steeds tegen mezelf te zeggen: lizz, het kindje was al niet gezond! De natuur heeft het niet voor niks gestopt! Maja... Het blijft lastig!!

Ik hoop na dinsdag weer een beetje het gevoel te hebben dat ik door kan gaan en dat mijn lijf snel klaar is voor een volgende zwangerschap.

1 voordeel is wel: ik kan wel zwanger worden!! Alleen nu nog proberen te laten plakken!

Sorry voor mijn lange emo-verhaal! Moest het even kwijt!

Groetjes....

9. stefanenlaura

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    katje he wat balen dat er geen ei te zien was. hoop voor je dat er morgen wel een eitje groeit. duim duim.

Oh lizz...... hele dikke knuffel. Wat naar dat het hartje gestopt is en je lichaam het niet zelf afstoot. Pff heel heftig. Hopelijk verloopt de curettage goed. Zal de komende maanden heel lastig voor je worden om je vriendin te zien. Hopelijk kun je dit verlies een plekje geven en ben je snel weer zwanger van een plakkerd. dikke knuffel!! Neem de tijd voor je verwerking!

Hier volgens mij mijn eisprong al gehad. Gister een bijna positieve test en vandaag niets meer. Dus ga maar weer beginnen met de utrogestan.

10. Duna

Duna Bekend lid

14 aug 2015
    673
    24
    18
    @ Katje: Fijn dat je weinig last hebt gehad van de clomid! :D
    vervelend dat er maandag niets te zien was en dat je zo lang moest wachten :$ Dat is echt absurt! Hoe was je echo vandaag?
    Wat betreft je vraag met het bewaren van de pregnyl... geen idee, zou gewoon eens bellen met de arts of apotheek....

@ Stefanenlaura: Is je blaasontsteking alweer voorbij? Klinkt alsof je een goed ei had op je echo. Wat fijn dat je de volgende ronde voor IUI mag gaan. Waarom doen ze het pas volgende maand en niet al deze maand?
    Dus weer op het wachtbankje? Spannend!

@ Lizz: Jeetje... wat heftig en enorm verdrietig :( Heel veel sterkte dinsdag!
    Ook vervelend dat je vriendin zwanger is, kan me heel goed voorstellen dat dat confronterend is. Hopelijk kun je uiteindelijk toch alles een plekje geven!

@ hier: alles rustig. Ik voel echt totaal niets.. hoop dat dat iets goeds betekend... ;) Ik wacht nog maar gewoon rustig een weekje af ;)
    merk wel dat ik me iedere dag beter ga voelen sinds ik geen clomid meer gebruik. Wist niet dat ik zo ver 'heen' was... Maar zelfs mijn werkgever merkt dat ik verandert ben nu. Ben echt heel blij dat ik geen clomid meer gebruik in ieder geval!

11. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Hey meiden,

Helemaal vergeten hier nog te reageren na mijn laatste post!

@Katje, jammer dat je en pauze in moet lassen!

@Duna, ik snap je helemaal gonal f was voor mij ook een hele opluchting. Ik denk zelf omdat het een echt iets is en clomid gemaakt word in een lab.

@Stefanenlaura, rot dat je een blaasontsteking heb, IUI gaf mij wel een stukje meer rust!

@Lizz, dat is zeker heftig. Ik heb in juni een MA gehad, wilde toen echt even niet meer. Was er kapot van en moest van het ziekenhuis aan de clomid blijven terwijl het niets deed. Dus tot december aangemodderd en me klote gevoeld. Toen wij de IUI gingen starten kon ik voor mijn gevoel weer verder. Ik snap je verhaal ook, wij testte met valentijn positief. Toen gooide een goede vriendin van mijn op FB dat ze 12 weken voorbij waren. Ik dacht dat ik dood bleef, binnen 1 maand en in 1 keer alles goed doorstaan. Was er jaloers op en maakte me onwijs onzeker over dat het nu toch wel weer fout zou gaan bij mij. Heel stom is dat, nu vertelde een vriendin die wat dichter bij me staat dat ze eergisteren positief heeft getest ook al in de 2e maand. Ook weer lastig om mee om te gaan. En wederom dacht ik zal je zien gaat het hier weer mis en hebben 2 vriendin straks een kleinte. Dus snap je gedachte helemaal. Heel veel sterkte, als je vragen heb over de keuze die je wss gaat krijgen cytotec of curretage. Ik heb het beide gehad dus dan moet je me maar pben! Heel veel sterkte:)

12. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Even in een volgende reactie mijn verhaal anders werd het zo lang verhaal:) Wij hebben met 6 weken een echo gehad vorige week vrijdag, wat was ik toch bang. Echt mn hartslag was ernstig hoog en als ze die opgenomen hadden mocht ik gelijk naar de IC haha. Maar de echo was goed, je zag een ringetje met een stip, 2.3 mm groot. Zo anders als de echo die wij in mei hadden. Maar wel even groot als toen, dus was heel speciaal, ook het hartje klopte al sterk. Was spontaan verliefd! Ik hoefde niet meer in het ZKH te blijven en mocht een verloskundige bellen. Die gebeld en kon 18 maart pas terecht. Even een emo verhaal, zag dit totaal niet zitten zeker niet na de MA vorige zomer. Dus beetje lopen zoeken op internet en terecht gekomen bij pretecho echo enzo in Oudenbosch. Hier hadden ze een vroege echo pakket met 6 echo tot 13 weken. Dus die gebeld en kan nu iedere vrijdag even komen spieken!

Gisteren natuurlijk weer opperste spanning want vorige keer was het tussen week 6 en 7 gestopt met groeien. Was zo bang, ze had al gezegd het word wss inwendig dus had geplast. Maar uitwendig was alles al prima te zien en weer een mooi constant kloppend hartje. Ik heb gewoon liggen huilen. Maar ze zag op de echo nog een frummel.... maar kreeg het uitwendig niet goed in beeld. Dus als nog inwendig gekeken, ze kon hier niet veel wijs uit. Er was in ieder geval geen hartslag dus het zou het dooierzakje kunnen zijn maar ook een frummel die het niet gehaald heeft. Onze stip heet nu frummel en is nagenoeg een 1 cm groot. A.s. donderdag weer even spieken:)

Bijgevoegde bestanden:

13. stefanenlaura

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Wauw Rosalyn. Mooie echo's en wat zijn ze nog klein dan hè. Ben benieuwd wat het tweede stip is. kan het ook nog zijn dat er een pauze in de deling heeft gezeten?. Blijft lastig al die meiden die meteen zw zijn. Hopelijk mogen jullie allemaal samen de negen maanden ervaren. Tis jou in ieder geval gegund ♡.
    wat fijn dat er een echobureau bij jou in de buurt zit die wekelijks echo maakt.
    Ik had bij e een echo bij 8 en 10 en toen pas weer bij 21. Ik had een angelsound gekocht en had vanaf 13 wkn een hartje wat mij gerust stelde.

Duna, mijn blaasontsteking is al weg. Denk omdat mijn ei al op springen stond en er waarschijnlijk geen tijd en ruimte in het zkh was. En idd weer op de wachtbank vind het wel spannend dit keer omdat we de volgende stap gaan zetten.

14. Katje77

Katje77 Actief lid

11 dec 2015
    498
    33
    28
    Hey Meiden,

@Lizz: Vind het verschrikkelijk voor jou... Heb nooit hetzelfde meegemaakt maar echt ik voel enorm met je mee. Dan is het eindelijk gelukt en nemen ze het toch nog van je af... Ik hoop dat je vriend of iemand die je in vertrouwen kunt nemen (doen!) brede schouders heeft om toch even je hoofd op te laten hangen. Vind het wel enorm knap dat je op het einde nog een positieve noot kunt toevoegen aan je verhaal, dat je weet dat je zwanger kunt worden. En ergens is het inderdaad wel zo dat dat positief is, die zekerheid nemen ze je niet meer af...
    Ik begrijp je keuze van curretage; een vriendin van me heeft hetzelfde meegemaakt en voelde voor haar ook beter om tegenaan te kijken. En de zwanger-symtomen is indd echt confronterend, dat had zij ook en wordt je echt nog eens dubbel zo hard met je neus op de feiten gedrukt.. Ik hoop dat het dinsdag 'goed' mag meevallen voor je ik denk aan je !!
    Nog een laatste: Van dat je schrijft van ' oh nu gaat het niet goed en komt ze weer ' - zet dat maar uit je hoofd. Jammergenoeg ben je weer helemaal welkom om je gevoelens hier neer te pennen. Het was je gegund en ik ben er zeker van dat de sterren ons binnenkort ALLEMAAL goedgezind zijn.

@StefanenLaura:
    Ik heb het waarschijnlijk ergens gemist, maar die utrogestan heeft mijn gynae nog nooit iets over verteld, wat doet dit dan? heeft dus niets met het groeien en springen van je eicel te maken?
    Veel succes op de wachtbank !!!

@Duna: Jij ook veel succes op de wachtbank, ben heel blij voor je dat je zo veel positiever bent en je veel beter voelt. fijn dat de mensen in je omgeving het ook opmerken :) wil inderdaad zeggen dat je wel 'diep' zat. Blij voor je en nu ook veel succes !

@rosalyn: bange tijden terwijl je net zo blij moet zijn; snap het helemaal na wat je hebt meegemaakt ! Maar geweldig dat op de echo's nu alles tiptop in orde blijkt. Ook heel geruststellend dat je indd wekelijks ergens terecht kunt zodat je toch met een meer gerust gevoel je zwangerschap kunt doorkomen. Het is je ook echt gegund.

@hier:
    Vrijdag was er wederom niets te zien. 2e en 3e clomidronde dus mislukt en wordt nu 'officieel' doorverwezen naar fertiliteit. Had het ook ergens wel verwacht dus de klap was ditmaal niet zo groot als vorige keer. Mijn gynaecoloog was ook heel lief voor me, nam echt haar tijd en deelde mij haar verhaal dat ze tweemaal dmv ivf nu 3 mooie kinderen heeft. ze zei dat ze snapt hoe moeilijk het is, maar dat ik er moet in geloven want dat ze maar héél weinig mensen niet zwanger krijgen ! Ze zei ook van die onzekerheid dat dat het grootste 'probleem' is. 'Moest ik je nu zeggen dat je binnen de 3 jaar zeker zwanger bent, zolang verwacht ik het niet maar stel, dan zou je er veel anders tegenaan kijken' en dat klopt ook echt wel. Je bent ergens toch bang dat het nooit lukt. Maar nogmaals stelde ze mij gerust van fertiliteitsarts gaat er echt wel voor zorgen. Ook nog over de zaadcellen van vriend gehad en viel blijkbaar echt nog wel goed mee van resultaat. bij advies stond er 'mogelijk IUI' maar dus zelfs geen zekerheid van dat het moest. Maar ik denk wel dat dit het verstandigste is gezien onze situatie.

Woensdag eerste intake, om dan pauze in te lassen tem begin juni... Pauze heb ik het meest moeilijke mee, maar gynaecoloog zei ook van geniet ervan, nadien ga mss meteen zwanger zijn en heb je nu nog enkele maanden 'rust'. Dus ik ga het proberen.
    Ik laat jullie volgende week weten hoe het bij fertiliteit was.

Knuffel.

ps: sorry lang bericht !

15. Duna

Duna Bekend lid

14 aug 2015
    673
    24
    18
    @ Rosalyn: Ik snap heel goed dat je die echo super spannend vond! Ik zou het al vinden zonder jouw geschiedenis, dus vind het eigenlijk alleen maar logisch in jou geval.
    Wel fijn ook dat er zo'n pretecho-organisatie is. Wel raar eigenlijk dat ze in het ziekenhuis niet extra controles doen ter geruststelling, lijkt me dat ze daar ook wel weten dat stress niet goed is voor de zwangerschap en als je het op die manier kunt voorkomen dan lijkt me dat toch echt beter. Maar ja... Gelukkig heb je het nu zelf geregeld! Fijn! :D
    Toch altijd bijzonder zo'n echo. Ben benieuwd of ze er nog achter komen wat het 2e deel wat ze zagen is.
    Grappig dat je jullie kleintje frummel noemen, zo heet onze kat :p
    Lastig ook dat je vriendinnen in nagenoeg 1x zwanger zijn geworden. Hopelijk gaat het bij jullie allemaal goed en kunnen jullie samen genieten!

@ stefanenlaura: Fijn dat ie weer over is. Ik vond de laatste ronde clomid ook enorm spannend omdat we daarna over gingen op iets nieuws. Geeft toch ook weer hoop dat het misschien niet nodig is... Duim in ieder geval met je mee!

@ katje: jammer dat er niets te zien was :( Benieuwd wat ze woensdag gaan zeggen!
    Wanneer gaan jullie ook alweer precies op vakantie?

16. Katje77

Katje77 Actief lid

11 dec 2015
    498
    33
    28
    Hoi Duna,
    Wij vertrekken eind april tot midden Mei en dan twee weken later zijn we weer een week weg.
    Maar gezien de opvolging van zo'n behandelingen kan ik dus niet vroeger starten dan begin juni wanneer we terug zijn...:(
    Moest ik het zelf kunnen kiezen zou ik een ander moment gaan reizen of anders gespreid, maar het is met familie dus kun je niet kiezen...en ze weten het ook niet dus helemaal lastig.
    Maar goed; ik hoop dat het me deugd gaat doen, maar voorlopig kan ik me wel voor men kop slaan dat het zo lang gaat duren.

17. Duna

Duna Bekend lid

14 aug 2015
    673
    24
    18
    @Hier: Het wachten is voorbij... weer ongesteld geworden En ik baal echt enorm!!

18. Katje77

Katje77 Actief lid

11 dec 2015
    498
    33
    28
    Wauw weer stilletjes hier...
    @Duna: Dikke knuffel - ik hoop dat tegen wanneer mijn 'pauze' is afgelopen ik hier weer veel zwangeren mag tegenkomen... Ik duim met je mee. Het moet gewoon een keer lukken...!!

Gisteren eerste gesprek met de fertiliteitsarts gehad; ga het kort proberen samenvatten:
    Eerst zei hij dat IUI normaal niet nodig zou zijn, gezien het zaad nog van redelijk degelijke kwaliteit was (iets verminderd maar dus niet veel), maar na een echo te maken van de eierstokken (voor het geval er toch een eitje zou zijn na de laatste clomid) en weer ‘honderden’ zei hij eiblaasjes te zien waren én omdat ik een licht verkorte baarmoederhals heb owv conisatie 2 jaar geleden, raadt hij ons toch IUI aan.

We gaan hier dus mee starten in juni (in de hoop dat er een behandeling aanslaat natuurlijk) en dit zal toch clomid 150 zijn dat hij misschien in combinatie met spuitjes wil proberen.

Binnen twee weken een laatste controle echo van de toestand bij mij, een tweede controle van het zaad en een eerste intakegesprek over IUI. Vind het wel fijn dat we dit allemaal nog kunnen doen nu we toch ‘in pauze’ zijn, zodat we dit nadien niet allemaal nog moeten doen om terug te starten en zo zijn we toch een beetje 'bezig'. Anderzijds gaat het percies telkens een beetje bergaf:
    Eerst PCO (dat wist ik al), dan het niet aanslaan clomid, dan het verminderde zaad, dan de verplichte pauze, nu verkorte baarmoederhals en daarom toch IUI, ... What’s next ?! *zucht*

19. stefanenlaura

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Hoi dames,

Dikke knuffel duna wat kut zeg.

Katje ook voor jou een knuffel wat een onzekerheid

Hier lag dinsdag een flinke rekening op de mat. Ze hebben al mij afspraken bij mijn partner gedeclareerd:$:$ en dat is dus bijna zijn volledige eigen risico. Terwijl het mijn afspraken zijn:x. Mijn eigen risico is al op ivm knie operatie.
    Ik meteen de verzekering gebeld en blijkt toch te kloppen. Hier neem ik geen genoegen mee en nu gaan ze het opnieuw uitzoeken.
    Ik heb op Internet gekeken en staat er dit bij de nota :$:$:$:x:x:x:x

Meer dan 2 dagbehandelingen of polikliniekbezoeken en/of onderzoeken bij verminderde vruchtbaarheid man (code: 972804011)

Ik ben echt niet blij kan ik je zeggen en ga ook niet betalen. Zijn mijn afspraken.

20. Duna

Duna Bekend lid

14 aug 2015
    673
    24
    18
    @ Katje: Wel jammer dat er veel eiblaasjes zichtbaar waren :( Op zich wel fijn dat de arts meedenkt en dat hij IUI adviseert ipv dat hij jullie eerst wat aan laat rommelen en maar gewoon blijft proberen een jaar lang terwijl dat toch duidelijk minder kansen zou geven of zo. Is natuurlijk niet fijn om te horen, maar beter dat hij/zij goed meedenkt dan dat je maar blijft hopen terwijl er te weinig kansen zijn.
    En inderdaad wel fijn dat ze dat nu dan nog allemaal doen en dat je straks precies weet wat er dan staat te gebeuren.
    Hoop dat de clomid 150 toch iets gaat doen bij je. Met wat voor spuitjes wil hij het gaan combineren? Met pregnyl?
    Was het de 1e keer dat je vriend zijn zaad moest analyseren? Misschien dat de 2e keer dan wel goed was? Bij ons was de 1e keer echt heel slecht en de 2e keer perfect. Dus misschien dat dat dan alsnog goed kan zijn?

@ Stefanenlaura: Wat een wazigheid dat ze jouw behandelingen bij je vriend hebben gedeclareerd... dat slaat toch echt nergens op :$ Daar zou ik het ook niet bij laten zitten, zeker als jij al wel je eigen risico op hebt gemaakt.
    Misschien dat je ook even met het ziekenhuis kan bellen om te vragen waarom ze het op je man hebben gedeclareerd? Misschien dat ze het in het ziekenhuis nog aan kunnen passen?

Deel Deze Pagina