Hoi @Duna: Dankje ! klopt inderdaad, op zich vind ik het ook niet zo erg hoor die IUI (denk ik..) want heb liever een kans die optimaal wordt benut dan anders misschien te vroeg of te laat... Maar eerst gewoon hopen dat er ooit nog eens een eisprong optreedt... Spuitjes bedoel ik hormonen bijgeven in combinatie met Clomid, dus bv een schema als een dag clomid zonder spuitjes, volgende dag met spuitjes, dan weer zonder, dan met. Weet verder ook niet wat hij bedoelde maar prgnyl bedoelde hij niet, dat zal er sowieso bijkomen om de juiste tijd te bepalen van de IUI. Vorige keer heb ik ook een pregnyl spuit gehad in december toen de clomid wel aansloeg. Dit zou dan het tweede zaadonderzoek zijn, dus hopelijk is het dan beter ja, enkel het enige probleem was de 'vorm', en niet de snelheid of hoeveelheid ; en de vorm is niet echt beinvloedbaar dus kans dat dat hetzelfde gaat zijn was groot zei de dokter. Maar we zien wel. Hij let in elk geval nu veel harder op de alcohol bv. @stefanenlaura: Dankje ! Oh dat klinkt niet goed. Enkel begrijp ik niet goed wat jullie hiermee bedoelen want in BE is dat misschien anders geregeld.. Bv van dat risico enzo heb ik nog nooit van gehoord. Hopelijk krijg je het nog ongedaan !!!! PS: uiteraard hoop ik dat dat jullie na mijn pauze allemaal zwanger zijn !!!!!!!!!! echt uit de grond van m'n hart. Maar ik ga jullie wel missen op het forum als ik weer begin *knuffel*
Hoi dames.. Ik heb een hele tijd niet meegeschreven, even een ziekenhuis stop - maaaaar we gaan weer verder ik heb af en toe hier meegelezen maar niet alles gevolgd hoor! Mijn vriend is nu ook onderzocht en alles was bij hem goed. Ik krijg deze week een HSG en daarna een gesprek hoe verder.. Waarschijnlijk volgende ronde Clomid 150mg en hopelijk snél zwanger. Is er iemand van jullie die een HSG heeft gehad en hoe heb je dit ervaren?
@ Miszy: Het is in de tussentijd wel wat stiller geworden hier. Geloof dat we nog met zn 3-en over zijn. Nu jij weer terug bent met 4. Wel leuk dat je weer terug bent Wat was ook alweer jullie reden om even een pauze in te lassen? Over HSG weet ik niet veel te vertellen. Heb het nog nooit gehad, maar wilde het nog wel gaan bespreken met mijn arts ook om te weten of het voor mij zinvol zou zijn... @ Hier: Ik ben weer aan het prikken. 21-3 de eerste FM. Moet eigenlijk op dag 10 en dat zou dan 19-3 zijn. Maar in het ziekenhuis zeiden ze dat 21-3 ook wel kon. Ik weet nog niet zo goed wat ik daar van denk. Weet natuurlijk pas 1 cyclus dat het relatief snel werkt en dat het dus net haalbaar zou zijn... Maar stel nou dat we te laat zijn? bleh... vind het maar lastig. Aankomende woensdag moet mijn vriend ook weer voor een 3e semenanalyse. Beetje jammer dat hij net nu ziek is. Hopelijk heeft dat geen invloed op de test van woensdag...
Ja er zijn veel dames inmiddels zwanger he, goed vooruitzicht voor ons we zijn even gestopt ivm privé omstandigheden en de laatste ronde Clomid 100mg deed niks meer, dus dat was een goed moment om het even te laten voor wat het is. Hoe werkt dat precies met Gonal F? En wat bedoel je precies met te laat zijn? Kan je niet klussen ook al weet je niet zeker of ie gesprongen is? Als je het wilt uitleggen tenminste hoor!
Hoi @Duna: Misschien moet je ervoor zorgen dat jullie het toch al op tijd gezellig maken dan, voor stel dat je hem toch net gemist zou hebben. Dan ben je zeker... Hopelijk is dit voor jou de laatste keer prikken. @miszy: Ik heb 2 jaar geleden een HSG gehad owv hartvormigheid-vermoeden van de baarmoeder. Uiteindelijk bleek alles in orde te zijn. Wij waren toen nog niet bezig om zwanger te worden maar schijnt dat je de weken/maanden nadien extra kansen hebt..? Jij zult hier zelf wel meer over weten. Ik was zelf niet op mijn gemak omdat mijn gynaecoloog die het onderzoek zou doen plots ziek was en dus niet aanwezig was, dit gebeurde dan door een man die niet veel zei en een jonge stagiare. Niet zo fijn als je een vertrouwd gezicht verwacht. Verder wel goede uitleg gekregen. Wil je ook geen schrik aanjagen en zeker niet nodig ook maar aangenaam was het niet. Je kan het vergelijken blijkbaar met weeën en voelde zo inderdaad ook aan, MAAR voor je het weet is het onderzoek ook voorbij. Op de moment dat ik dacht 'oooh nu kan ik het niet meer goed verdragen' was het plots gedaan. Dus duurt echt niet lang ! Als ik je een tip mag geven: ik kon niet snel genoeg weer omgekleed zijn en naar mijn vriend lopen die in de gang aan het wachten was, maar doordat ik zo snel ben voortgegaan werd ik plots heel benauwd en ben ik moeten gaan liggen in de gang met een raam open (toen niet grappig maar achteraf gezien best een grappige situatie) maar blijf dus even lekker zitten na het omkleden en ga pas na een paar minuutjes naar buiten. Probeer je voor de rest gewoon te ontspannen, goed in en uitademen, en voor je het weet gaat het weer voorbij zijn ! Zo hopelijk heb je er wat aan. Ik wens je veel succes en denk ook vooral aan je verhoogde kansen die zo'n onderzoek met zich meebrengen !!!! @hier: ontspannend weekend gehad. Ondanks de nog steeds heel gemengde en vooral slechte gevoelens naar de pauze toe; doet het me wel deugd er veel minder mee bezig te zijn (ik betrapte me er bv op dat ik enkele dagen niet op het forum was gaan kijken...) groetjes, xxx
katje inderdaad wel fijn dat ze meteen gaan helpen. hopelijk mag je door de clomid en spuiten wel een mooie eisprong hebben. je vroeg voor utrogestan. mijn progesteron waardes zijn te laag en hierdoor mijn lf te kort. Deze medicijnen zorgen dat mijn lf langer is. Eigen risico is een deel dat je zelf moet betalen. je betaald maandelijks aan de zorgverzekering. maar je hebt 385 euro per jaar eigen risico dat je moet betalen als je zorg kosten hebt. heb je geen zorgkosten dan hoef je dit ook niet te betalen. hopelijk mag het snel een tijdelijke goede rust geven. miszy fijn dat je weer met goede moet verder kunt in jullie traject. hier ook nog geen HSG gehad. hopelijk een mooie eisprong met 150mg. Er zijn inderdaad al veel dames zwanger. Hopelijk wij ook snel. Duna he wat balen dat je partner ziek is. hopelijk heeft het geen effect op zijn test. Lastig...... hopelijk heeft het zkh gelijk en brengen die 2 dagen geen problemen. Ik zeg op naar de IUI. Vandaag begonnen met het eerste verlies. :'( Hier een drukke en weer een zware week gehad. ik ben veel chagrijnig geweest en kon niet veel veranderingen hebben. Ook die rekening heeft voor veel opschudding gezorgd. ik heb gebeld met het zkh en blijkt dat ze dat gewoon mogen doen. Ik ben het hier niet mee eens en heb via een mail een klacht ingediend. deze week krijg ik nog bericht terug van de verzekering maar ik weet het antwoord eigenlijk al. dat we zullen moeten betalen gelukkig hebben we een heerlijk zonnig weekend gehad. Veel leuke dingen gedaan met partner en dochter.
@Katje, kan me helemaal voorstellen dat je het fijn vindt om even een pauze in te lassen. Ik moet ook zeggen dat het mij ook goed heeft gedaan, je kan het gewoon even helemaal loslaten en daarna weet vol goede moed doorgaan! En wie weet word je ondertussen wel zwanger, zou ook zomaar kunnen he! Is er een reden dat je de pauze neemt? Voor jezelf of kan het niet anders via t ziekenhuis? @stefanenlaura, ik had je verhaal gelezen over die rekeningen, ik vind het echt belachelijk! En voor het ziekenhuis zou het niet uitmaken op wie ze declareren toch, want dat geld krijgen ze toch wel via de verzekering. Wel even zuur voor jullie zeg. Kut dat je ongesteld bent geworden, zet het al door? Wel fijn dat ze verdere stappen maken, IUI heb je toch weer iets meer kans op zwangerschap!! En hier.. De HSG is gedaan en de vloeistof 'doorspuiten' ging zo snel dat het alweer over was voordat ik echt door had waar ik moest kijken. Alles was dus in orde! En het viel me zó mee.. Deed echt geen pijn (en was de pijnstillers vergeten te nemen dus half uur van te voren nog gedaan ) en verder geen krampen ofzo gehad. Ik ben happy dus!! Volgende ronde beginnen we Clomid 150mg dit moet lukken!!
@Miszy: Wauw, super dat het zo goed ging. Bij mij deed het behoorlijk pijn dus toch blij voor je ! Nu hopelijk nog een goed resultaat en kun je er weer met volle moed tegenaan. Ja, de pauze zelf zal me zeker deugddoen, even vrij van hormonen en teveel bloedprik of gynaecoloog-bezoekjes, maar het pikt wel omdat ik natuurlijk graag snel zwanger wil worden. De reden is twee familie-reizen die gepland staan en owv de vele bezoekjes die erbij komen aan de gynaecoloog kunnen we dit niet combineren. Hebben er onderling wel wat discussie over gehad omdat ik op een gegeven moment liever niet mee vertrok, maar ook de artsen zeiden ga maar eens lekker in pauze en zo'n reizen heb je nodig om alles beter 'aan' te kunnen en een plaats geven om dan weer met volle moed verder te kunnen. Anders geraak je nog in een depressie zeiden ze... En ja ze hebben wel gelijk. @stefanenlaura: sterkte ! Goede moed voor het volgende. Hopelijk hebben we beide maar 1 IUI nodig ik duim voor je ! Wat betreft de gepeperde rekening; balen..... Maar probeer te denken dat het voor het goeie doel is..... Meer kun je niet en bezorg je er verder maar zo weinig mogelijk stress aan... @Duna: moet je eigenlijk elke dag spuitjes zetten tot aan de eisprong, of maar een aantal dagen, of dagen ertussenuit? Ik hoop zo dat het bij mij zal aanslaan in juni, heb er wat schrik voor omdat men telkens zo verschrikkelijk veel eitjes zien...
@ Miszy: Geef je geen ongelijk dat je even gestopt bent, zeker als dat gewoon even beter uit kwam. Is misschien ook wel echt even relaxed geweest. Hopelijk nu snel raak! Wel fijn dat je HSG heel erg mee is gevallen! Op naar een succesverhaal! Met gonal F begin je met spuiten op dag 3, dan in principe t/m dag 9. Op dag 10 heb je een echo. Vervolgens kijken ze daar of je nog door moet spuiten of dat je eitje groot genoeg is. Als die groot genoeg is, dan moet je pregnyl zetten voor de eisprong. En dan is het weer afwachten. Wij gaan dit weekend wel maar gewoon aan de slag, maar ben nog steeds een beetje bang voor meerdere eitjes. Hoop maar gewoon dat het nog niet gesprongen is en dat het maar 1 eitje is @ Katje: Fijn dat je nu toch ook wel de 'positieve kanten' ziet van even een pauze, in de zin van 'er minder mee bezig zijn'. Voor het antwoord op jouw vraag, kun je het beste even mijn verhaal op de vraag van Miszy lezen Men zegt dat je gewoon net zo lang door kunt spuiten totdat je een geschikt eitje hebt. Ik heb het geluk dat ik makkelijk te stimuleren ben tot nu toe. Dus ik hoef maar tot dag 12 te spuiten. Maar met spuiten heb je dus meer kansen op een goed eitje van met clomid... @ stefanenlaura: Balen dat je je eerste verlies alweer gevonden hebt. Had echt goede hoop voor je op een of andere manier. Hopelijk met IUI meer succes. En die stomme rekeningen altijd.... pffff... snap echt niet hoe dat dat werkt met declaraties... Zorgverzekeraars doen volgens mij ook gewoon alles zodat ze maar zo min mogelijk moeten betalen of zo... :x
Nou dames dag 1 van de nieuwe ronde is aangebroken. Vandaag mijn medicatie en afspraak gemaakt voor een echo. Vrijdag starten met de clomid. Volgende week vrijdag heb ik een echo nog voor het werk.(Zal weinig werken worden) Gelukkig studiedag dus kan wat later beginnen. Dan wordt het de week erop de iui. Vind het toch wel spannend. Hoop zo dat zaadonderzoek van vl gewoon goed is. Miszy fijn dat HSG goed is gegaan en alles schoon is.
@ Stefanenlaura: hopelijk is inderdaad het onderzoek van je vriend goed en daarmee dan ook hopelijk een hele mooie, goede kans komende maand! @ hier: Vandaag uitslag van semenanalyse gehad. Was niet zo gunstig Baal echt als een stekker. Hadden weer maar 5 miljoen goede zaadjes, net zoals de eerste keer dat het getest is. De arts zei dat ze de test gedaan hadden om ons gerust te stellen(omdat de 2e keer dat het getest werd 65 miljoen goede zaadjes waren), maar dat ze dat nu dus niet kon. Ze wist ook niet goed wat ze nu moest doen, want het kwam niet zo vaak voor dat het dan toch slecht is. Dus ze moest nu eerst overleggen met de andere artsen en dan komen ze daar maandag middag op terug. Zucht... wij doen altijd dingen die medisch gezien eigenlijk niet kunnen of zo... snap ook niet waarom. Ben benieuwd wat ons volgende plan gaat zijn. Hebben jullie een vermoeden?
Hoi Duna Ooh wat vervelend dat dit nu toch tegen alle verwachtingen in veel slechter is... Hoewel het zo vreemd is dat het vorige keer dan zo goed was... Geeft op zich ook wel hoop dat het toch ook al goed geweest is en niet enkel slecht. Maar toch weer heel wat om te verteren... Het is zoals mijn gynaecoloog zei toen wij een minder positieve test kregen; ongeluk komt nog alleen; dan heb je het al vrouw al hard te verduren met verminderde vruchtbaarheid, en dan komt dat er ook nog bij. Dikke knuffel ! Ik vermoed dat de volgende stap zoals bij mij en bij stefanenlaura IUI zal zijn; dit passen ze vaak toe wanneer het toch iets moeilijker is voor beide, of zoals in mijn geval nog een derde extra door verkorte baarmoederhals,dat laatste was de bepalende factor gezien heel de situatie. Ondanks alle romantiek wel weg is, geeft me dit toch een veiliger gevoel dan dat ze je wat laten doen.... Hopelijk kun je het wat verwerken en stellen ze een goed vervolgtraject voor jullie samen.
Duna dikke knuffel wat een vervelend nieuws . Ik hoop voor je dat je maandag duidelijkheid krijgt. Ik denk idd ook dat ze dan IUI gaan doen. Kan de griep ook effect hebben gehad? Hij was ziek geweest toch? Hier vandaag weer erg positief gevoel bij de komende ronde. Ik word weer iets gezelliger. Hopelijk blijft dat nog 2 weken zo. Hoe is het met alle andere dames? en met de zwangere dames die nog meelezen?
@ katje: ja, dat is ook wel zo... met IUI zit je wel meteen goed, is beter dan maar aan blijven rommelen terwijl het toch niets kan worden... of in ieder geval de kans veel kleiner is. @ stefanenlaura: Hij was wel ziek geweest, maar is eigenlijk niet meer geweest dan een pittige verkoudheid. Heeft geen koorts gehad of zo, maar morgen nog wel maar even aankaarten bij de arts. @ hier: Morgen follikelmeting in de ochtend en eind van de middag telefonisch consult met arts over de semenanalyse. Hebben het gisteren tegen mijn schoonouders gezegd. Die weten nog niet zo lang dat we bezig zijn, maar hebben toen dus wel te kennen gegeven dat zij er ook 4 jaar over gedaan hebben. Toen deden ze net alsof het aan mijn schoonmoeder lag. Maar nu blijkt dat mijn schoonvader ook slechte zaadjes had... zucht... waarom hebben ze dat niet eerder gezegd? Was daar echt even kwaad over. Wilde er vervolgens ook meer over horen, maar schoonvader wilde er niet over praten en zei alleen maar: 'maar het waren er genoeg om 2 kinderen te maken' Is heel fijn als je schoonouders niet van praten houden Maar dat ga ik morgen ook nog maar even bespreken als ik mijn follikelmeting heb, dan kunnen ze dat ook meenemen in het overleg... Ben ook benieuwd hoe het is met de zwangere, mee-lezende mensen!
@ Hier: De update van vandaag De FM was goed. Een eitje van 14,5 mm en aan de andere kant een kleiner eitje wat ze niet heeft gemeten. Moet nu nog 2 dagen doorspuiten en dan woensdag weer terug. Voor wat betreft de zaadjes van vriendlief... Ze vinden het erg wisselend en daarom gaan we door op IUI. Doen ze eigenlijk liever niet omdat ik te snel door het traject loop (heb maar 6 maanden clomid gehad ipv een jaar ivm bijwerkingen en nu in de 2e maand spuiten al over op IUI), maar het leek ze de beste oplossing omdat het onze kansen gaat vergroten. Dus deze week al IUI Woensdag even verder over praten en plannen en zo. Vind het spannend!
@Stefanenlaura, wat spannend zeg IUI! Ik ga voor je duimen dat alles ok is bij je vriend. @Duna, wat raar de uitslag van je vriend! Ze hebben dus geen idee hoe dit zou kunnen komen? Zou het niet weer toevallig pech zijn, verkeerde moment? Hij is niet ziek geweest, koorts etc? Wel klote zeg!! (maar ook wel fijn dat ze nog een keer getest heeft, anders waren jullie er misschien niet eens achter gekomen). OOPS, lees nu dat je IUI gaat doen. Wel fijn zeg, stapje verder weer! Ik ga ook voor jullie duimen, het wordt weer tijd dat er eentje zwanger wordt uit dit topic. ik dacht trouwens dat Clomid max 6 keer gegeven word, dus 6 maanden? Ben ook wel heeeel benieuwd hoe het met de zwangere hier gaan!
Hier wordt het in principe 12 maanden gegeven. Was eigenlijk de bedoeling dat ik er nog 6 maanden mee door zou gaan, maar had echt veel te veel bijwerkingen dus toen mocht ik over op spuiten. Nu zit ik net in de 2e ronde en willen ze eigenlijk niet overstappen op IUI, maar omdat het bij mij slecht is én nu dan ook bij mijn vriend in ieder geval heel wisselend lijkt het de artsen toch beter. Vriend is wel flink verkouden geweest, maar niet echt ziek uiteindelijk en ook absoluut geen koorts. Hadden we extra goed in de gaten gehouden. Dus dat kan het niet zijn. Zit gewoon in de familie helaas... Hoe gaat het bij jou Miszy?
Dag Dames, @Miszy: Goed gezegd, indd tijd dat er nog eens iemand zwanger is onder ons in dit forum en ik zal het voorlopig niet zijn dus komaan dames, zet 'm op ! @stefanenlaure: Fijn te lezen dat je weer goede moed kunt vinden...! Hopelijk de laatste ronde ! @Duna: Wat vervelend dat ze dit vorige keer indd nooit gezegd hebben, je schoonouders. Hoewel ik ook snap dat dit voor een man niet iets is om mee te koop te lopen, en misschien wilden ze jullie ook niet onnodig 'bang' maken omdat de vorige uitslagen net zo goed waren. En koorts of geen koorts, een verkoudheid was dacht ik toch ook al genoeg om minder kwaliteit te leveren, of vergis ik me? Mijn arm is sinds de laatste bloedafname nog steeds beetje pijnlijk en blauw en groen. Nu wel bijna volledig weggetrokken maar toch 2 weken geduurd. hebben jullie dit ook wel eens gehad? Het afnemen zelf ging toen verrassend goed, de zuster was nog trots aan het vertellen dat ze zoveel ervaring had met slecht vindbare aders zoals de mijne... Ik neem aan dat dit toch niet erg is hé dat het zo lang en zoveel plekken heeft gemaakt? Vrijdag is de echo (gewoon ter controle) en intakegesprek IUI. Ben benieuwd. Er zijn toch weeral twee weken voorbij. De tijd gaat wel snel al goed; maar mag gerust nog sneller gaan Kijk er stiekem naar uit om weer te beginnen om wat kansen te kunnen maken. Maar nog even geduld...
Hoi meiden. Ik lees hier nog steeds mee hoor! Ga alleen geen zwangerschapsupdate doen, omdat het me ongepast lijkt en ik weet dat niet iedereen daar op zit te wachten. Vandaar dat ik in de meeleesmodus zit. Ik hoop iedere keer dat er weer nieuwe zwangeren bijkomen. Ik duim dat jullie gauw een positieve test in handen zullen hebben!!! Ik gun het jullie allemaal!!
Hoi dames. Duna wat balen dat ze daar nooit iets over gezegd hebben. En gaat wel snel zo ineens. Hopelijk mag je snel via deze weg aantellen. Wel spannend vind je niet? Hoe was je afspraak gister? Katje succes morgen. Hoe laat heb je je afspraak? Bijtje wat leuk om te zien dat je al over de helft bent. En een jongetje. Leuk leuk! Je buik al gegroeid? Ga het je toch gewoon vragen Hier ben ik weer echt in de vrolijke stemming en kan het nu erg goed loslaten echt fijn. Ik heb ook geen moeite met mijn collega /vriendin die bijna 11 wkn is. Hopelijk blijf ik dat bij de utrogestan deze ronde ook. Verder morgenochtend echo ben zo benieuwd. Ben gewoon zenuwachtig