Groepje start Clomid mei/juni 15

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Miszy, 15 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katje77

Katje77 Actief lid

11 dec 2015
    498
    33
    28
    Hoi

Ik morgenochtend 7u15 :$ echo en om 9u intakegesprek IUI... Gaan ertussen dus samen ergens ontbijten.
    Maar ik verwacht niets van de echo gezien dit juist ter controle is dat er niets meer beweegt nu we 'in pauze' zijn.. Ook de zaadjes worden morgen binnengedaan en gedubbelcheckt, ben ik ook wel heel benieuwd naar maar die resultaten zullen nog wel even op zich wachten.
    Blij dat je in een happyvibe zit, houden zo en veel succes met je echo morgen !

2. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Katje Hoe is het bij jou gegaan? Fijn gesprek gehad?

Ik moet zo weer terug naar het zkh. Dadelijk krijg ik de pregnyl spuiten en dan zondag ochtend de iui. Er zat een ei van 21 en 15 dus kans dat ze allebei gaan springen. Mijn linker eierstok was weer niet te vinden helaas maar dat brengt wel risico's met zich mee. Omdat we niet weten of daar ook nog eitjes groeien. Maar ze hebben mijn hele buik zowat doorzocht:$ ze hebben een inwendige echo gedaan en flink geduwd toen een uitwendig met flink duwen en daarna een andere gyn ook nog inwendig. Maar ze kregen hem niet gevonden. Dus hopelijk groeit er niets. Anders worden het er miss wel meer.

3. Duna

Duna Bekend lid

14 aug 2015
    673
    24
    18
    @ Katje: Mijn vriend had het gevraagd in het ziekenhuis voor wat betreft verkoudheid en zij zeiden dat ze niet verwachten dat het daardoor nu slecht is. Maar we gaan het zien met IUI als het niet direct raak is, want dan zal het over 3 maanden een stuk beter moeten zijn :)
    Ik heb ook wel eens zo'n blauwe plek gehad. Heb altijd een hele stijve elleboog na het prikken en dan een blauwe plek. Soms bleef deze wel tot een maand hangen. Kan geen kwaad, is hoogstens erg vervelend.
    Hoe was je gesprek vandaag?

@ Bijtje: Wat leuk, een jongen en al over de helft van je zwangerschap! Wat gaat de tijd toch hard! Je mag best wel af en toe wat vertellen hier hoor :) Zeker als we het vragen :D Zijn jullie al druk met de voorbereidingen (kinderkamer en zo)?

@ Stefanenlaura: Ik vond het allemaal echt super spannend!
    Fijn dat je het allemaal wat los kan laten en dat je je ietsje beter voelt. Hopelijk blijft het goed gaat met betrekking tot je gevoelens naar je zwangere collega.
    Wooow, 2 eitjes rechts... Hopelijk zit er links inderdaad dan niets! Wel bijzonder dat ze de IUI gewoon door laten gaan, denk niet dat ze dat bij ons in het ziekenhuis zouden doen. Wel super spannend. Succes zondag!

@ Hier: Vandaag de 1e IUI gehad, had 1 eitje van 17mm afgelopen woensdag. Toen die avond de pregnyl gezet. Ik heb echt het gevoel in een achtbaan te zitten die recht naar beneden gaat... pfff... gaat allemaal erg snel. Blij dat ik nu weer 15 dagen niks hoef en gewoon af mag wachten... Kunnen alle nieuwe ontwikkelingen weer even een plekje vinden in mijn hoofd.
    Voor opwerking had vriendlief 8 miljoen zaadcellen waarvan 58% goed beweeglijk. Na opwerking 4 miljoen goede cellen waarvan 60% goed beweeglijk. Arts was er tevreden over... hij zei: kwaliteit gaat boven kwantiteit. Dus we hebben weer hoop :) Nu op het wachtbankje tot 10 april :)
    Vond het overigens heel erg meevallen allemaal, dat gedoe met de eendenbek en zo, rondom de IUI.

4. Miszy

Miszy Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.263
    8
    38
    @Katje, hoe is je gesprek gegaan en je echo? Ik hoop goed!

@Stefanenlaura, morgen dus de IUI voor jullie, heel veel succes! Zal wel spannend worden zeg, en dan ook nog wachten haha, ik zou gek worden! :D

@Duna, fijn dat het is meegevallen en dat zaad van je vriend ook gewoon goed was! Wel killing, 15 dagen wachten.. Maar snap ook wel dat je het even 'fijn' vindt, beetje rust etc! Ik denk aan jullie hoor

@hier; ik moet nu afwachten tot ik ongesteld wordt en daarna start ik met Clomid 150.. Dat zal ongeveer eind april zijn (maar hoop dat ik gewoon deze eigen ronde zwanger ben :D)

5. Katje77

Katje77 Actief lid

11 dec 2015
    498
    33
    28
    Hello Ladies,

@stefanenlaura: Zo raar dat ze je eierstok niet vonden, heb ik nog niet gehoord (ook nog niet zoveel ervaring mss) maar toch, hebben ze bij mij toch nooit meegemaakt. Indd een beetje een risico, anderzijds verhoogt het gewoon deze ronde met misschien extra kansen? zou je er in elk geval niet teveel zorgen om maken en gewoon blij zijn dat je een kans hebt !! (én een goeie dan ;) )

@duna: mijn vriend had ook net verkoudheid vrijdag toen wij moesten binnenbrengen; maar ook hier zeiden ze inderdaad dat dat geen kwaad zou kunnen... Ben benieuwd of het beter is of hetzelfde is gebleven, wat zeker niet slecht was maar toch... Hoop vooral dat het niet slechter zal zijn maar verwacht het niet.
    Jij nu op wachtbankje. Fijn dat iui goed is meegevallen! Ik vind zelf ook de wachtbank weten aangenamer (ok killing maar toch) de eerste twee weken van cyclus zijn spannender omdat het misschien wel of misschien niet gaan aanslaan etc, maar goed dat is niet bij iedereen zo als de pillen of spuitjes telkens hun werk doen.
    Succes !!

@miszy, ik hoop het ook voor jou ! Mijn eerstvolgende cyclusstart (midden Mei verwacht ik) zal ook clomid 150 zijn.
    Was wel wat teleurgesteld omdat ik liever meteen zou beginnen prikken, anderzijds als de pillen dan wel aanslaan zou dit gemakkelijker zijn zegt arts maar had er wel wat bijwerkingen van. Ach, we zien wel.

@Lizz, hoe gaat het intussen nog met jou? Hoe is alles nog verder verlopen?

@sandyvae: van jou ook al even niets gehoord, hopelijk alles in orde.

@Lala: jij had vorige keer vakantie gehad en even wat minder laten horen. Je zal er wel behoefte aan hebben en hopelijk doet het je deugd
    en gaat het goed.

@Hier:
    Manlief zaad zag er qua hoeveelheid en snelheid weer erg goed uit. Voor de vorm waar het vorige keer wat minder was moeten we volgende week bellen.
    Echo: weer niets speciaal te zien, duidelijk geen folikels die groeien maar gewoon kleintjes, zoals verwacht. Had vorig weekend wel het gevoel van een eisprong, maar hij zei dat hij niets zag dat daar op kon wijzen dus maak ik me ook maar geen ilusies.
    Intakegesprek IUI gehad: vriendelijke dame, goed gesprek, niet veel nieuws gehoord.
    Nemen jullie allemaal foliumzuur? ik af en toe, maar ze zei niet enkel belangrijk voor tijdens e zwangerschap, maar ook ervoor omdat dit de vruchtbaarheid zelf ook zou beinvloeden... Had ik nog niet gehoord.

Na het gesprek voelde ik precies ineens terug die zware domper van "ok de pauze is nu werkelijk begonnen" en nu niks tem midden Mei, hebben dan terug afspraak om echo te maken en te starten met menstruatieopwekkers...

Verder gaat het wel goed met me, maar pffff ik ben het wachten zoooo beu en kan het echt niet goed plaatsen dat er nu 'niks' gebeurd.

Succes nog ladies.
    Ik lees zeker nog mee, misschien post ik nog eens iets, maar van mijn kant gaat er even geen nieuws zijn waarschijnlijk :)

x

6. stefanenlaura

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Duna fijn dat alles goed is gegaan. Ik herken de achtbaan. Gaat nu hier ineens ook heel snel. Hopelijk goed nieuws op 10 april.

Miszy hoop het ook voor jullie.

Katje ze hebben mijn Linker nog nooit gezien. Ze hebben wel bijna iedere keer gezocht. En ben ook blij met de kans die ik heb maar als er wel eitjes zaten dan kunnen het er ook ineens veel zijn. Maar we wachten het af. Morgen wel ff vragen wat ze nog kunnen doen om die eventueel te vinden.
    Ik gebruik van die Mama pillen.
    Fijn dat het zaad van ml goed is. Dikke knuffel hopelijk kun je snel weer terug in het positieve komen mbt de pauze. En klagen mag ook altijd ook al heb je niets te melden.

Nu snel proberen te slapen. Vind het zo spannend.

7. stefanenlaura

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    En daar zit je dan met je haakwerkje en een kopje thee te wachten op wat zaadjes.

Bijgevoegde bestanden:

8. Lala444

Lala444 Actief lid

14 dec 2015
    209
    0
    16
    Vrouw
    Nederland
    Ff snel een update: geprobeerd deze maand er minder mee bezig te zijn en dat is mij aardig gelukt. Maar zat er qua hoop wel goed doorheen. Aankomende week heb ik mij NOD, dit keer geen donkere afscheiding vooraf zoals de laatste twee keer en dat vind ik al fijn. Dat is weer normaal zoals vroeger, maar ik ga gewoon even er vanuit dat ik ga menstrueren.

Ik lees binnenkort jullie verhalen weer even bij. Succes iedereen en fijne paasdagen.

9. stefanenlaura

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Lala444 fijn dat je het even heb afgesloten. Hopelijk heeft het een goed effect. .

Nou hier vanmorgen de iui gehad. Vond het erg spannend en had toch een andere gyn maar deze was dit keer prettiger dan de laatste afspraak bij haar.
    Verder had vl 900 duizend zaadjes en dit is eigenlijk net te weinig vertelde ze. Helaas is er geen vergelijkingsmateriaal dus hopen gewoon op een eenmalige slechte productie. Over mijn linker eierstok zei ze dat ik die dan waarschijnlijk niet heb en ze verder ook niets zullen doen. Nu is het dus morgen beginnen met utrogestan en 2 lange wkn wachten.

10. Duna

Duna Bekend lid

14 aug 2015
    673
    24
    18
    @ Miszy: ik hoop met je mee :)

@ Katje: Clomid is makkelijker, vind ik. Maar als je echt te veel last van bijwerkingen hebt dan moet je dat gewoon overleggen. Ik heb ook wel bijwerkingen van het spuiten, maar dat is nog niet een kwart van wat ik had met de clomid, dus ik vind het gedoe met spuiten het wel waard.
    Fijn dat het zaad van je man er goed uit zag, althans voor 2 van de 3 criteria. Hoop dat volgende week de rest van de uitslag ook goed is.
    Snap je wel hoor... ik wil ook echt nergens meer op wachten... ik wil gewoon door. Maar hoop toch dat je het even naast je neer kan leggen tijdens de vakantie en dat je toch kunt genieten. En dat je daarna vol frisse moed en energie weer kan beginnen.

@ Stefanenlaura: Volgens mij herken ik je ziekenhuis ;) Ben er (te) vaak geweest met mijn moeder en zus (woon er zelf niet meer).
    900 duizend klinkt niet als heel veel inderdaad :( Was de kwaliteit wel gewoon goed? Hier zeggen ze dat kwaliteit belangrijker is dan kwantiteit. En ik heb ook hier en daar wel gelezen dat het bij verschillende mensen met minder dan 1 mlj zaadjes toch gelukt is.
    Ga je wel nog gewoon door met IUI? Of wordt er iets anders ingezet?
    Wat raar dat je dan geen linker eierstok zou hebben... heb ik nog nooit gehoord, maar kan natuurlijk altijd gewoon. Hopelijk is het deze ronde gewoon raak! Zitten we in ieder geval samen op het wachtbankje (met waarschijnlijk dezelfde NOD?)

@ Lala: Ik duim toch nog gewoon voor je hoor :) Hopelijk ga je gewoon niet menstrueren deze ronde!

11. Katje77

Katje77 Actief lid

11 dec 2015
    498
    33
    28
    @Stefanenlaura:
    Heb je dan nooit een HSG gehad? Dan zouden ze toch uitsluitsel kunnen geven of je al dan niet een linkereierstok zou hebben. Heb het ook nooit gehoord. Hopelijk inderdaad geen extra eicelletjes dan. Blij dat de IUI goed verlopen is !! Moet echt spannend zijn zo die eerste keer, ik leef er ook al beetje naar toe...
    Fijn dat de gyn ook zelf goed meeviel. Nu duimen...

@Duna: Ja indd ik hoop ook dat de derde criteria (vorm) nu beter is dan vorige keer, maar verwacht het niet. Ik hoop maar dat het in elk geval niet slechter is :) En wat betreft de clomid, mja ik neem aan dat de bijwerkingen straffer zullen zijn nu ze zullen verhogen, maar ik neem het er wel bij en voor hetzelfde geld slaagt dit ook niet aan en zullen ze sowieso moeten overgaan op gonal of iets dergelijks...

@Lala: succes tijdens de wachtweken...Er zijn al weer twee dagen extra voorbij als je dit leest ;)

12. stefanenlaura

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Duna grappig dat je het herkent. Zkh is nog maar 3 jaar oud. Waar heb je vroeger gewoond? Over de kwaliteitheeft ze niet gezegd maar op het blad van het lab stond bij inname 25% en bij afgifte 45%. Als deze ronde niet raak is word het gewoon weer iui en als zaad dan weer slecht is. dan gaan we verder kijken. Maar dan komt er waarschijnlijk eerst ff wat rust. Maar heb een goed gevoel deze maand. Dus als het niet is zal het weer een zware menstruatie week worden. Ja ongeveer dezelfde nod. Spannend. Toch? Ik vind het nu nog spannender dan eerst.

Katje nee ze hebben nooit een hsg gedaan maar kan ik idd wel naar vragen of ze het via die weg wel kunnen controleren want weet het zelf ook gewoon niet. Maar doe ik wel bij mijn eigen gyn.

13. Katje77

Katje77 Actief lid

11 dec 2015
    498
    33
    28
    Stefanenlaura, Ik zou er inderdaad eens achter horen dan. Een HSG is niet het prettigste onderzoek, maar geeft je wel een duidelijk beeld van heel je baarmoeder, eileiders en eierstokken.
    Gezien je met zulke 'trajecten' bezig bent, plus de twijfel over je linkereierstok, lijkt het me toch wel aangewezen maar uiteraard ik ben geen arts ;) dus misschien eens informeren bij je gynae.
    Anderzijds, als het zo ook werkt, wat gaat het verschil dan maken om het te weten... Maar ikzelf zou het gewoon fijn vinden het te weten, maar iedereen is anders.
    Fijn dat je een goed gevoel hebt deze ronde !

@Hier: Ik ben gisteren aan een soort van dagboek begonnen. Ben begonnen met chronologisch alle bloedonderzoeken, echo's, etc. gewoon om niets te vergeten achteraf, en om misschien wanneer de tijd er rijp voor is, te kunnen laten lezen door dichte familie of vrienden... Omdat ik het zo zwaar vind dat ik nu niets vertel.

14. Duna

Duna Bekend lid

14 aug 2015
    673
    24
    18
    @ Stefanenlaura: Geen idee of 45% goed is, maar het is in ieder geval wel een heel stuk beter dan 25%... :)
    Ik vind het nu ook een stuk spannender, voelt alsof we ineens veel meer kans hebben.

@ Katje: Ik heb ook van het laatste half jaar alles opgeschreven :) Gewoon omdat het super zwaar is en het heel fijn is om dingen op te schrijven en het op die manier van je af te schrijven. Ook al kan ik er wel met mensen uit mijn omgeving over praten... niet iedereen snapt wat het wel of niet precies met je doet.

15. stefanenlaura

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Hoe gaat het hier?

De wachtweken duren zo lang :(

16. Katje77

Katje77 Actief lid

11 dec 2015
    498
    33
    28
    Hey Dames,

Wanneer zijn jullie NOD's? Ik duim met jullie mee hoor :)

Hier is het nu vooral uitkijken naar het vertrek van de vakantie over enkele weken...
    Wij kregen vorige week eindelijk nog eens goed nieuws. Het zaad van mijn vriend was opnieuw getest, en de 3% goede vorm was gestegen naar 8% :$ Waren zo blij !! Maar ook zo vreemd. Zowel mijn gynaecoloog als de fertiliteitsarts zeiden dat we er zelf niet veel aan zouden kunnen doen (ik vroeg of hij bv alcohol kon minderen); dit zou echt zo goed als niets uitmaken zei men, dit zou enkel op hoeveelheid of snelheid kunnen uitmaken, maar die waren sowieso boven het gemiddelde.
    Mijn vriend had het toch getest, amper iets gedronken en wat blijkt, 5% gestegen ! :) :(

Verder niet veel nieuws. Up's and downs.

Succes girls !

17. stefanenlaura

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Jeej katje. Alle kleine beetjes helpen dus wel zeker :).
    Mijn nod is maandag. Dus duurt nog zo lang. Hopelijk kan ik het weekend de druk van testen weerstaan

18. Duna

Duna Bekend lid

14 aug 2015
    673
    24
    18
    @ Stefanenlaura: ik vind het ook allemaal zo ontzettend lang duren die wachtweken. Het is makkelijker om iets te moeten doen (clomid of spuiten) dan om alleen maar af te kunnen wachten.

@ Katje: Snap dat je nu uitkijkt naar de vakantie. Is ook wel echt iets leuks :D
    Is 8% een goed percentage? Ik heb geen idee namelijk...

@ Hier: Mijn NOD is zondag... Ik vind het mega spannend! Weet ook niet of ik het ga redden om tot zondag te wachten met testen... :)

19. stefanenlaura

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Hier is de wachtbank weer abrupt tot een einde gekomen. Vandaag het eerste verlies gehad helaas. Dus was vanmorgen vechten tegen de tranen aangezien ik de hele dag moest werken.

20. Duna

Duna Bekend lid

14 aug 2015
    673
    24
    18
    @ stefanenlaura: Jij dus ook... shit :( Ik heb ook weer moeten vechten tegen mijn tranen.

@ Hier: ik ben extreem verdrietig. Toch gewoon weer ongesteld geworden (had eigenlijk ook niet anders verwacht, maar komt toch als een klap). Is 2 dagen eerder dan verwacht en dus met eisprong nr 9 nog steeds niets gebeurd. Ik begin me echt heel erg af te vragen waar dat het mis gaat en of het ooit nog wel goed komt. Sorry... ben echt enorm down en verdrietig. Weet ook niet goed hoe ik er nu nog mee om moet gaan... Inmiddels al 18 maanden bezig waarvan 9 goede eisprongen... Ik weet dat er mensen zijn die nog veel en veel langer bezig zijn en bezig zijn geweest en dat ik dus eigenlijk niet moet zeuren, maar 18 maanden met eigenlijk volop goede kansen ontmoedigd op dit moment heel erg. :(

Deel Deze Pagina