Stefanenlaura, hopen dat je het inderdaad kan rekken tot maandag. Zou wel balen zijn als er nog een hele maand overheen gaat voordat ze een HSG doen! Ik vind t ook jammer dat t hier zo uitgestorven is
Jup heb het kunnen rekken vandaag mijn menstruatie doorgebroken. Nu heb ik volgende week dinsdag de hsg en dan waarschijnlijk vrijdag de iui. Is precies op mijn werkdagen en dan ben ik ineens wel erg veel afwezig. Maar ja kan ik helaas niets aan veranderen. Verder vanmorgen bij de ha geweest en dochter heeft ook zonnenallergie net als ik. Nu hebben we een koelzalf en als het over een week niet weg dan krijgt ze een hormoonzalfje. Dit is voor mij helaas geen optie want heb al genoeg hormoon in mijn lichaam. Ik moet het dus doen met de koelzalf.
Super!! Spannende ronde voor jullie dus, ze zeggen dat je na een HSG extra vruchtbaar bent, dus hopelijk geldt dat ook voor jullie. En wat vervelend voor je dochter (en voor jou). Hopen dat het snel weer over is
Net terug van drie weken afwezigheid door o.a. vakantie. Volgens mij zijn wij tegelijk ongesteld geworden deze maand. Ben ook vorige week maandag begonnen met laatste clomid behandeling. Ik heb eigenlijk geen echte hoop meer, waardoor het hier ook stil blijft. Toch wel confronterend om steeds weer teleurgesteld te worden. Jullie weten hoe het voelt. Ik weet ook niet of ik na deze maand verder wil of dat ik een jaartje probeer mijn leefstijl aan te passen en te kijken of er op natuurlijke wijze weer een eisprong komt.
Lala, welkom terug Ik begrijp je helemaal over de teleurstelling elke maand weer. Heb je nu ronde zonder echo's? We zijn dan inderdaad te gelijk ongesteld geworden. Ik heb net de echo gehad, echt tegenvaller. Er zaten wel paar grotere maar geen één groter dan 12mm en dat op dag 12. Ik denk dat deze ronde kansloos is maar zij denken dat het nog kan dus zaterdag terug. Geeft ze ook nog eens een opmerking van.. Ach je bent nog zo jong, tijd genoeg.. WTF?
Nee, niet bekend mee. Wat houdt het in/wat is het? Maar jou gyn zei dat? Best wel onbeleefd. Je zit daar toch om een reden, alsof het voor jongere vrouwen minder erg zou zijn... Ik zit nu in laatste ronde zonder echo's. We moesten het 5 maanden zelf proberen. Morgen denk ik even ovulatietest halen om te controleren of ik wel echt een eisprong heb.
Normaal gesproken maakt het lichaam zelf voldoende DCI aan uit gewone inositol, wat volop aanwezig is in onze voeding. DCI is het signaal stofje (second messenger) wat er voor zorgt dat het lichaam de aanwezigheid van insuline goed kan herkennen. Veel vrouwen zijn minder gevoelig geworden voor het hormoon insuline. Dit wordt ook wel 'insuline resistentie' genoemd. Als gevolg hiervan kan er een overproductie van het hormoon insuline ontstaan, een zeer krachtig hormoon dat ook de aanmaak van andere hormonen sterk beïnvloed. Insuline resistentie wordt o.a. gelinkt aan hyperandrogenisme (overbeharing, haaruitval, acne), overgewicht, stemmingswisselingen, depressie, energietekort, eetbuien. Ik heb het in ieder geval besteld en ga het proberen, in de aanbieding bij de Tuinen. Nee niet de gyn gelukkig, maar de verpleegkundige die de echo deed. Ben wel benieuwd of je een positieve ovulatietest krijgt, laat je het hier dan ff weten?
Hey Meiden Even een kort berichtje om te zeggen dat we terug zijn sinds gisteren. Een zalige vakantie gehad. Hoe wel ik verwacht had dat ik alles even volledig zou kunnen loslaten is me dit wel gedeeltelijk gelukt. Hier en daar toch een moeilijk moment gehad (waaronder een strandwandeling waarbij we ongeveer 6 hoogzwangere dames passeerden die een fotoshoot deden...) maar kom. Verder zalige reis gehad. De realiteit valt me nu wel weer zwaar, kan er minder en minder mee om om nu de 'miserie' van een ander te horen en verdragen, terwijl zij ervan uitgaan dat hier bij ons een prima leventje geleid wordt, we zijn per slot van rekening net op vakantie geweest, toch? Ben er zwaar over aan het denken om het aan onze familie (of toch al een deel) te vertellen. Wie weet geeft me dit meer rust & steun voor de komende periode. Maar mijn vriend zegt dat dit voor hem niet zo hoeft... Weet niet goed wat er mee aan moet. Ik antwoord straks of morgen nog op jullie andere berichtjes meiden ! X
@Duna: Hoe gaat het nog met jou? Nog nieuws verder? Beetje kunnen laten bezinken? Vind het nog steeds erg voor je ik hoop dat de pauze toch minder lang hoeft te duren dan vooropgesteld. Sterkte ! @Stefanenlaura: Hoe gaat het met de zonneallergie? Volgende week de HSG? HOop dat je inderdaad nadien baat bij kunt hebben ! ze zeggen inderdaad dat zo'n spoeling extra effect heeft... Mocht je er nog vragen over hebben, shoot, heb ik enkele jaren geleden gehad. @Lala: ik begrijp je zeker qua teleurstellingen. Hoewel ik zo'n pauze zelf niet zou zien zitten. maar qua hormonen kan dit zeker deugddoen !! Als je hier behoefte aan hebt moet je dit zeker doen ! Ik ben in elk geval blij dat de pauze hier nu bijna voorbij is..... Goede moed ! @Miszy: 'ach je bent nog zo jong' - Neen, niet erg fijn om te horen. Enkele maanden geleden heb ik dit ook mogen horen; enerzijds niet fijn, anderzijds weet ik dat mijn gynae het zei om me 'gerust te stellen' maar het is zo'n lullige verwoording... Als je er klaar voor bent en je wil al zo'n 2 jaar een kindje maakt het niet uit hoe jong of oud je bent. Ik gebruik sinds einde januari DCI via hormoonfactor-trainer. Ik probeer zoveel mogelijk volgens ralph moorman te leven, hoewel ik de suiker echt niet kan laten, misschien daarom ook dat ik niet het idee heb dat dit echt al effect had. Ivm DCI: ik had niet verwacht dat het een wondermiddel was, en dat is het dus niet voor mij tot nu toe gezien ik nu sinds februari geen menstruatie heb weer (tijdens mijn vakantie beetje verlies gehad maar geen mensturatie te noemen), heeft het wel veel effect gehad om mijn acne op mijn rug, waar ik sinds het stoppen met de pil enorm veel last van had. Nooit acne gehad, en opeens stond mijn rug VOLLEDIG vol... Nog steeds last van maar veel minder sinds de DCI. Dus wel positief effect maar niet op mijn cyclus voorlopig. Men zegt ook wel vaak pas na 4 maanden ofzo, dus ik ga het nog even blijven doornemen, je weet nooit. Gisteren ook gestart met acupunctuur; ook hier weer baat het niet dan schaadt het niet ! ze was heel positief ivm infertiliteit en zo'n behandeling. Ik verwacht er zeker niet veel van, wie weet kan het mij gewoon wat doen ontspannen, we zien wel. @Hier: Dus licht verlies gehad een stuk of 10 dagen tijdens de verlof. Weet nu niet of dit een menstruatie was maar het lijkt van niet. Volgende week op eerste echo, dan een hopelijk negatieve zika-test de week erna, waarschijnlijk dan nog mensturatie opwekken en starten met clomid. Ik denk dat we dus toch weer op minstens 3 weken kunnen rekenen vooraleer er iets in gang wordt gezet. Dit weekend gaan we waarschijnlijk al enkele familieleden inlichten. Hopelijk kan dit voor verlichting zorgen..... hoop vooral er geen spijt van te hebben. We zien wel. Fijn weekend dames. Hoop snel van jullie te horen. Veel goede moed !
Katje, fijn dat je een goede vakantie hebt gehad en het grotendeels wel heb kunnen loslaten!! Voor even tenminste Ken het gevoel dat sommige momenten moeilijk zijn, zoals het zien van zwangere vrouwen of schattige baby'tjes. Zelf heb ik het wel tegen mijn ouders verteld, alles van de MMM. Ik vind het fijn om het te kunnen delen. Mijn vriend daarentegen wilt het niet tegen zijn ouders vertellen, hij wilt liever dat het echt een verassing is als het zover is. Helemaal prima natuurlijk. Misschien dat dat voor jullie ook een optie is? Ik zie dat je met IUI gaat beginnen, dat is ook wel erg spannend he! Ik duim voor jullie dat de test voor Zikavirus gewoon negatief is en dat jullie snel kunnen beginnen met de volgende (en hopelijk laatste) ronde! Hier.. Ik ben vanochtend in het ziekenhuis geweest en m'n eitje is THANK GOD gegroeid. Nu rond de 16/17mm op dag 15 en nog beter nieuws; ik mag maandag terug en dan wordt er waarschijnlijk Pregnyl gespoten!! Eindelijk een beetje actie, aangezien ze vorige keer maar hebben aangekeken en het eitje uiteindelijk rond de 30mm is geweest. Ik ben zo blij, krijg weer hoop dat het toch zomaar kan gebeuren. Ik ben zelf een vroeg tester, maar dat kan ik deze keer maar laten. Misschien ook wel fijn.. Hoe gaat het met de andere dames? Alweer tijd geleden dat iemand hier zwanger is geworden he, hoe zou het met de zwangere dames gaan?
Dat klinkt heel goed Miszy! Spannend. Ik heb gisteren een ovutest gedaan, maar was negatief. Ik heb het in m'n hoofd zitten dat er deze maand niets gaat gebeuren. Morgen weer eentje, dat is dan dag 16. Inderdaad al lang niemand meer zwanger.
Was je ovulatietest nog positief geworden? Vanochtend Pregnyl injectie gehad, nu is het voor ons ook weer afwachten. Hoe is het met de andere dames?
Gisteren nog negatief. Vanavond weer testen. Ben ook goed ziek sinds een week, dus misschien daardoor latere eisprong. Ik hoop het. Heb wel het idee alsof ik m'n eierstokken weer begin ge voelen. Hebben jullie dat ook met Clomid?
Positieve ovulatietest 🤗 Betekent niet dat ik zwanger wordt, maar gelukkig dus wel een eisprong nog steeds. Nu dus gaan klussen.
Goed nieuws Lala ! Goed klussen én veel succes !! Heb net je blog gelezen Miszy, leuk ! heb er ook al veel over gedacht. Voorlopig heb ik het bij een eigen 'soort dagboek' gehouden en een gedichtje... Hier vorige week dan toch de beslissing genomen enkele familieleden in te lichten; dit weekend was heel vermoeiend door alle tranen etc, maar heel verlichtend en opluchting. Ook mijn vriend was opgelucht eigenlijk. Mijn zus, onze beide ouders en zijn broers nu op de hoogte. Heb best een grote familie dus de volgende lading is voor later... Hier donderdag nog eens op controle na onze pauze. Verwacht uiteraard niets speciaals te zien, zullen dan pilletjes meekrijgen denkelijk voor menstruatie op te wekken.
Lala, ik voel m'n eierstokken eigenlijk nooit haha. Maar voel sowieso al bijna niks qua eisprong ofzo. En top dat je een positieve ovulatietest hebt! Dan lopen we denk ik bijna precies gelijk!! Ik ga duimen voor ons Katje, leuk dat je m'n blog hebt gelezen. Ik vond schrijven altijd al leuk en ik dacht; nu heb ik ook een goed onderwerp en voor mij voelt het ook fijn om het van me af te schrijven. Super fijn dat je het aan (een deel) familie hebt verteld. Kan me zo goed voorstellen dat dat oplucht, kan je ook eens met iemand anders erover praten dan alleen je vriend. Hou je ons op de hoogte?
@lala: ik heb ze al gevoeld wanneer er effectief een eitje groeide , maar de keer erna dacht ik het ook te voelen maar toen was er niets... Dus ... Eisprong zelf heb ik niet gevoeld die ene keer dat ik er één had (zullen er maar mee lachen zeker). Morgen afspraak: niet dat ik iets verwacht maar toch fijn dat er weer 'iets' gebeurd.