Groepje start Clomid mei/juni 15

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Miszy, 15 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katje77

Katje77 Actief lid

11 dec 2015
    498
    33
    28
    Hoi Girls,

Gisteren bij fert.arts geweest:
    Echo gemaakt, niets veranderd zoals verwacht. Kreeg wel weer te horen dat ik een 'heel zwaar' pco'er ben... Dus dat de juiste dosis voor een kuur bij mij wel langer kan duren.
    Maar goed, KAN, ik ga er terug voor en het moet gewoon lukken.....

Gisteren meteen gestart met duphaston voor menstruatie op te wekken, om dan terug te starten nadien met clomid150mg, in de hoop dat dit aanslaat en ook geen overproductie gaat geven, want daar heeft men bang voor in mijn geval. We zien wel ! Volgende week vrijdag moet ik weer op controle en wil men tijdens mijn menstruatie en voor de clomid start nog een bloedanalyse en een echo (gezellig tijdens het bloeden)....

Hoe is het met jullie? Duna moest je dit lezen, ik hoop dat het gaat met jou en geef gerust eens nieuws.

Grtjs,

2. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Nou ja Miszy wat een opmerking. Dat kun je echt niet maken. Had ook nog niet behoort van die Namen. Laat je weten of het wat effect heeft. Jeej een eitje !! Veel plezier op de wachtbank.

Katje fijn dat je een goede vakantie hebt gehad. Terug komen in de realiteit is dan inderdaad weer erg confronterend. Hopelijk is de zikavirustest negatief. En kun je verder moet jullie wens. Fijn dat jullie het vertelt hebben en dat het een opluchting is geweest. Hopelijk kunnen ze steunen in jullie traject.
    Hopelijk is je menstruatie er snel en groeit er bij 150 een mooi eitje.

Lala444 fijn dat je ei is geweest! Ik voel de laatste groeispurt en mijn eisprong bijna altijd. Begint met het gevoel van een blaasontsteking. Steeds het gevoel van moeten plassen. Daarna menstruatie pijn.

Met zijn viertjes op de wachtbank. Dat iemand van ons maar snel met goed nieuws mag komen!!

Hier bijna 2 wkn afwezig geweest. Heb het erg druk gehad en ontzettend moe geweest. Veel geslapen. Vorige week een zware week gehad. Moeite met mezelf en dan ook nog allemaal geboorte en zwangerschapsberichten om me heen.
    Dinsdag hebben de hsg gehad en alles was goed doorgankelijk. Woensdag echo en kon op vrijdag iui maar dit kwam bij ons niet uit dus heb hem vandaag gehad. Ik had woensdag een ei van 20 en een van 14. Dus verwacht dat ze allebei gesprongen zijn. Vandaag en gister veel buikpijn gehad. Vandaag echt veel, dat zelfs zitten erg pijnlijk was. Verder was de kwaliteit van vl ook vandaag weer goed. Dus denk dat het de eerste keer te maken had met ziek zijn.
    Nu 2 weken wachtbank en hopelijk dan rond valentijn een klein lief hummeltje (of 2, zou leuk zijn toch?) erbij.

3. Lala444

Lala444 Actief lid

14 dec 2015
    209
    0
    16
    Vrouw
    Nederland
    @stefanenlaura pijn dat je bijna niet meer kunt zitten klinkt herkenbaar.

Ik de laatste maanden veel ziek dus was bij de huisarts langs geweest krijg ik (30) te horen dat ik me ook niet zo druk moest maken en piekeren, ik was immers nog zo jong. Kan iemand ophouden met tegen ons zeggen dat we nog zo jong zijn... Grrr!

Hopelijk over 2 weekjes goed nieuws voor allen op het wachtbankje.

4. Duna

Duna Bekend lid

14 aug 2015
    673
    24
    18
    @ Miszy en Lala: Spannend op het wachtbankje!

@ Katje: Wat goed dat je het wat familie hebt vertelt. Lijkt me inderdaad wel een opluchting en ook wat makkelijker om dingen uit te kunnen leggen en zo. Hopelijk nu snel ongesteld en weer door met een nieuwe ronde :)

@ Stefanenlaura: Vervelend altijd die geboorte en zwangerschapsberichten overal... Zou iets vrolijks moeten zijn, maar dat is dan toch altijd heel erg lastig.
    Wel erg fijn dat de hsg goed was! Viel het tegen of was het goed te doen? En 2 eitjes, dus wat extra kans. Hopelijk succes.

@ Hier: Afgelopen vrijdag is mijn zus geopereerd, is goed gegaan gelukkig. Nu is ze weer thuis en kan het lange herstelproces starten. De arts verwacht wel dat het uiteindelijk helemaal goed komt gelukkig.
    Hier weinig nieuws. Ik ben nog steeds aan het wachten op bericht van de poli genetisch onderzoek. Het zou een paar weken duren, maar inmiddels zijn we alweer 2,5 week verder en nog niets gehoord. Ik had zelf al gebeld, maar ze konden me niet verder helpen. Ik moest gewoon afwachten :(
    Verder had ik wel wat vreemds... Ik had de laatste keer met spuiten geen effect, er groeide telkens maar geen eitjes. Waarschijnlijk was ik een soort van immuun geworden voor de hormonen of zo. Uiteindelijk besloten wij dus tijdelijk te stoppen, maar 10 dagen later had ik ineens een eisprong. Ik voelde hem duidelijk, maar we hebben er geen gebruik van gemaakt (echt zo tegenstrijdig!!). En 2 weken later was ik ongesteld. Ik snap dus echt niet waarom er met hormonen niets groeit en dan wel als ik stop met spuiten. Ben nu heel benieuwd wat er deze maand met mijn cyclus gaat gebeuren.

5. stefanenlaura

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Duna Fijn dat het bij je zus allemaal goed is gegaan. Hopelijk mag de herstelling nu wel goed gaan.
    Apart dat je ei naderhand alsnog kwam. Snap je tegenstrijdige gevoel.
    Hopelijk komt je eigen eisprong weer opgang.
    Vervelend dat ze vanuit het zkh nog niet gebeld hebben. Hopelijk bellen ze snel.

Lala dit is een kwakkel winter geweest voor heel veel mensen. Maar wel vervelend steeds die uitspraak je bent nog jong. Je hebt nog alle tijd 😈.....
    Ik wil nu denk ik dan.

De hsg ging opzich best goed. Alleen bij het inspuiten was erg pijnlijk maar de rest kon ik goed hebben. Na de foto nam de druk af dus vanaf toen was de pijn ook weer een heel eind weg.

Deze week zeiden trouwens 2 mensen tegen mij. Wow je straalt helemaal! iets te vertellen? Nou nee dat zijn mijn medicijnen. Heel veel geschommeld. Van vrolijk, gelukkig tot verdrietig en chagrijnig en weer terug. :(

6. Lala444

Lala444 Actief lid

14 dec 2015
    209
    0
    16
    Vrouw
    Nederland
    @stefanenlaura Vervelend van die medicijnen je emoties zo doen schommelen. Hopelijk is de pijn en alles het op een dag waard. Ik duim voor je!

@Duna.jammer dat jullie er geen gebruik van hebben gemaakt. Had je het wel in de gaten? Raar dat er zonder ineens weer een eisprong is geweest. Ben benieuwd naar deze maand dan. Zou fijn zijn als je er weer een uit jezelf hebt.

7. Katje77

Katje77 Actief lid

11 dec 2015
    498
    33
    28
    Hoi

Duna, fijn van je te horen ! En goed dat je zusje goed aan het herstellen is.
    En hoe voelt de 'pauze' nog aan bij jullie beide? Kunnen jullie het een beetje aan allemaal? Toen ik even hormonen vrij was deed het me naderhand, nu besef ik het pas, toch wel veel deugd even... Hopelijk heb je intussen al wel nieuws gekregen, en dan vooral goed nieuws !! Zijn dit dan meteen de resultaten over het al dan niet genetische gevolg? En indien positieve resultaten, gingen jullie dan meteen door of?
    En inderdaad nog heel vreemd van die eisprong...:( zo zie je maar, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Stefanenlaura: fijn dat de hsg zo goed meeviel, op naar een mooi resultaat binnen kleine twee weken !
    En ik ken het, die schommelingen, je wil dan echt niet horen 'wauw heb je iets te vertellen' ..... :( Hopelijk mag je hier binnenkort positief op antwoorden !

Dames, allemaal veel succes op de wachtbank. Ik hooooop dat ik jullie snel op het bankje mag komen vergezellen.....

Heb zelf wel heel veel schrik om weer teleurgesteld te worden, nu we weer gestart zijn. De 150mg die ik nu ga proberen (waarschijnlijk starten rond dit weekend) durfde mijn gynaecoloog oorspronkelijk niet te geven owv overstimulatie dat ze verwachtte, maar we zien wel. Ga pas echt weer hoop koesteren als er iets gaat groeien denk ik. Laatste pilletje duphaston gisterenavond genomen. Wanneer kregen jullie dan gemiddeld je regels door? Mijn dokter zei rond dag 3-4 maar las al verschillende andere verhalen.

8. Miszy

Miszy Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.263
    8
    38
    Hoi meisjes.. Hoe is het hier?

@Katje77, ik snap dat je bang bent om teleurgesteld te worden. Waarom denken ze dat 150mg overstimulatie gaat veroorzaaken, de 100mg is maar één keer aangeslagen toch? Hetzelfde als wat ik had, ik ben ook na onze pauze weer begonnen met 150mg en ik heb geen overstimulatie gehad, dus heb er vertrouwen in!! Ik heb geen duphaston gekregen maar Primolut, bij mij duurde het 4 dagen. Ik hoop echt dat je dit weekend je regels krijgt en gewoon lekker met de Clomid 150mg kan beginnen zonder gedoe/overstimulatie!!

Stefanenlaura, wat een goed nieuws dat bij de HSG alles goed was en dat je de IUI inmiddels hebt gehad. Twee kleintjes lijkt mij ook fantastisch haha, maar laten we maar beginnen met eentje ;)

Duna, goed om te horen dat de operatie van je zus goed is gegaan. Vervelend dat je nog steeds niks hebt gehoord van het ziekenhuis.. Hopelijk komt dat snel! En ik snap helemaal dat het tegenstrijdig is om een eisprong te hebben en er geen gebruik van te 'kunnen' maken.

@hier; bij mij geen nieuws. Ik zit op het wachtbankje tot mijn NOD.

Het lijkt mij leuk om weer een lijstje te maken van de dames die meekletsen? Laten we het oude lijstje even voor wat het is en gaan we door met de dames die nu meekletsen. Dan zetten we onze NOD erop, is het iets overzichtelijker en het lijkt mij leuk om te zien waar jullie ongeveer in je cyclus zitten. Willen jullie het onderstaande lijstje aanvullen?

9. Miszy

Miszy Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.263
    8
    38
    ♥ ♥ ♥ ♥ NOD lijst ♥ ♥ ♥ ♥

♥ -- Miszy ; 1 juni (Clomid + Pregnyl)
    ♥ --
    ♥ --
    ♥ --
    ♥ --

10. Katje77

Katje77 Actief lid

11 dec 2015
    498
    33
    28
    Leuk Miszy !

Reden dat men dit denkt is omdat ik een 'zwaar' pco geval ben... Zo noemt men mij toch bij de gynaecoloog en de fertiliteitsarts omdat er echt héééél veel eitjes zitten. Maar inderdaad, ik had het nog niet zo bekeken bij 100mg groeide er wel gewoon eentje... Afwachten dus.
    Tot hoeveel eitjes mag je eigenlijk gaan, of hangt dit af van arts tot arts, dus 2 of 3 zou ik denken?

♥ -- Katje ; nog niet bekend (Clomid 150mg + Pregnyl + IUI)
    ♥ --
    ♥ --
    ♥ --

11. Katje77

Katje77 Actief lid

11 dec 2015
    498
    33
    28
    Miszy,
    Jij had toch ook pco hé? Of vergis ik me nu. Omdat ik terug moest denken aan het vergelijk dat je gisteren schreef. Als jij ook pco hebt; heb je het 'zwaar' of hebben ze daar bij gynaecoloog nooit wat van gezegd.

12. Miszy

Miszy Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.263
    8
    38
    Ja klopt, ik heb het ook. Ze hebben nooit "zwaar" gezegd maar wel altijd aangegeven dat bij mij wel héél duidelijk was en ik ook veel eiblaasjes had.

13. Lala444

Lala444 Actief lid

14 dec 2015
    209
    0
    16
    Vrouw
    Nederland

♥ -- Lala ; 1 juni (Clomid)
    ♥ --
    ♥ --
    ♥ --

14. Lala444

Lala444 Actief lid

14 dec 2015
    209
    0
    16
    Vrouw
    Nederland
    Maar ik heb alweer zin in drop en andere kleine dingen die mij doen geloven dat er weer een menstruatie aankomt 😐

15. Miszy

Miszy Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.263
    8
    38
    Hoe is het hier? Nog nieuws?

16. stefanenlaura

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Miszy heb je deze ronde ook echo's gehad?

Lala hopelijk heeft die trek met iets anders te maken.

Katje bij jou al doorgebroken?

Hopelijk deze week een positieve test voor iemand.

Hier een week na de iui en nog geen klachten. Alleen ontzettend moe maar heb een drukke week gehad en heb dat ook altijd van de medicijnen.

17. stefanenlaura

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant

♥ -- Lala ; 1 juni (Clomid)
    ♥ -- stefanenlaura ; 4 juni (clomid 50 mg + pregnyl + IUI + utrogestan )
    ♥ -- Duna ; pauze]

18. Lala444

Lala444 Actief lid

14 dec 2015
    209
    0
    16
    Vrouw
    Nederland
    Ik hoop idd positief voor een van ons. Ik word het niet, denk ik. Zoals de laatste keren steeds een paar dagen voor mijn NOD bruine afscheiding. Iedere keer is dat nog overgegaan in menstruatie. Ik had dit de eerste drie keer clomid niet. Heb wel eens gelezen dat je een progesteron tekort kunt hebben en dan utrogestan moet slikken. Ik zie dat jij dat slikt @stefanenlaura. Naja waarschijnlijk aan het eind van de week bij de gynaecoloog langs.

Hoe voel jij je @Miszy?

19. Miszy

Miszy Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.263
    8
    38
    Nou ik zit hier echt met ongeloof.. Vanochtend de bovenste en net de onderste. Geen idee of dit betrouwbaar is

20. Lala444

Lala444 Actief lid

14 dec 2015
    209
    0
    16
    Vrouw
    Nederland
    Zwangerschapstesten? (Nog nooit deze gezien). Maar het zou wel super zijn. Fingers crossed. Hopelijk is het iets dat je snel mag gaan geloven.

Deel Deze Pagina