Groepje start Clomid mei/juni 15

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Miszy, 15 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lala444

Lala444 Actief lid

14 dec 2015
    209
    0
    16
    Vrouw
    Nederland
    Hoe is het dames?! Gisteren (dag 19) echo gehad om te checken of er een eisprong was geweest. Bleek dat er nog niets was gebeurd. Een follikel was even groot gebleven en aan de andere kant was die wel flink gegroeid. Die gaat waarschijnlijk springen, hopelijk. Maar erg laat dus, misschien zat ik steeds te vroeg ... Maandag controle of het dan wel gebeurd is. Fingers crossed.

2. Miszy

Miszy Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.263
    8
    38
    Lala, wel goed dat ze er dan achter komen zeg! En dat die andere dus waarschijnlijk wel gaat springen. Voor tzelfde geld had je je eitje "gemist", zou wel heel erg zonde zijn.. Hoe groot was degene die gestopt is met groeien dan? Doe je ovulatietesten?

Ik heb zometeen m'n meting, zit nu op cd17. Ik vind t best spannend hoeveel het er zijn, ik denk zelf geen drie maar twee of misschien zelfs maar eentje. Ik hoop twee!!!!

3. Katje77

Katje77 Actief lid

11 dec 2015
    498
    33
    28
    Hoi

@Lala: Wel vervelend dat je nog niet goed weet hoe of wat en wanneer. Hopelijk maandag goed nieuws en duidelijkheid ! Misschien heb je het al eens gezegd maar waarom geen pregnyl? Dan weet ongeveer wel wanneer je eisprong gepland is. Ik weet dat je eens schreef datjullie niet klaar waren voor IUI, maar pregnyll kan misschien wel meer 'gerustheid' brengen.

@Miszy: spannend ! Hoe was het??

4. Miszy

Miszy Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.263
    8
    38
    Nouuuuu, er gaat er in ieder geval eentje springen. Ze hebben net de Pregnyl gezet. Ze zei dat de kans dat die andere 2 meegaan (beide rond de 14mm) erg klein is maar we moesten er wel rekening mee houden dat het kán, dus iets meer kans op meerling maar ik denk niet dat ze mee zullen gaan. Dus ff klussen dit weekend en dan weer twee langeeeee weken wachten. Wil eens proberen om t los te laten..

5. Duna

Duna Bekend lid

14 aug 2015
    673
    24
    18
    @ Stefanenllaura: Gefeliciteerd! Super blij voor je!

@ Katje: Lief dat je me toch in de tabel hebt gezet. Heb me heel bewust een tijdje weg gehouden van het forum omdat ik er enorm verdrietig van werd en de hele dag down was van een kwartiertje op het forum kijken. Nu gaat het weer beter dus komt ik weer zo nu en dan meeschrijven, denk ik.
    En 26 mlj zwemmers is veel voor een IUI! Hoop dat het goed zit deze ronde voor je :)

@ Lizz: Welkom terug ook. Wat een verdrietig verhaal ook weer. Blij dat het nu weer een beetje beter gaat. Hopelijk snel een plakkend, gezond mini mensje :)

@ Lala: Hopelijk toch een eisprong komende dagen :)

@ Miszy: Fijn dat je een eisprong hebt. Succes met wachten :)

@ Hier: Heb een zware 1,5 maand pauze gehad. Pffff... wat is dat wachten iets verschrikkelijks terwijl je eigenlijk gewoon door wilt gaan. Nu weer terug :)
    Gynaecoloog heeft vriendlief weten te overtuigen om door te gaan. Genetisch onderzoek duurt een maand of 3 voordat we het eerste gesprek zouden hebben en dan hebben we dus nog geen onderzoek gehad, laat staan uitslag daarvan. Dus we verwachten pas eind van dit jaar uitslag te hebben van het genetisch onderzoek. Dat vindt mijn vriend gelukkig ook te lang :) Dus zodra ik nu ongesteld word, gaan we door!
    Als ik ongesteld word, word er ook een HSG ingepland om te kijken of dat dat allemaal goed zit. En dan gaan we in ieder geval weer hormonen spuiten, maar waarschijnlijk geen IUI, want dat sluit in de zomer. Ik hoop heel snel ongesteld te worden en dat we nog 1 ronde IUI mee kunnen pakken voor de zomer, anders moeten we weer wachten tot oktober (zowel vanwege de zomerstop, maar ook vanwege vakantie in september). Maar ja.. als ik een eisprong heb, dan hebben we in ieder geval meer kansen dan nu.
    Zit nu in ieder geval op dag 31 van de cyclus. Geen idee of en wanneer ik een eisprong heb gehad. Had in ieder geval wel een spierwitte zwangerschapstest... dus ja... gewoon maar geduldig afwachten of zo

6. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Jeej Miszy veel plezier dit weekend :)

Duna dikke knuffel. Fijn dat jullie weer verder gaan. Hopelijk lukt iui nog net voor de vakantie.

7. Katje77

Katje77 Actief lid

11 dec 2015
    498
    33
    28
    Hey

Duna wat leuk dat je weer komt meeschrijven (ook al is het af en toe) en nog leuker dat jullie weer kunnen starten...!! Ik zou zeker dezelfde beslissing genomen hebben om niet af te wachten !
    Veel succes ! En wow wat naar dat ze zo'n zomerstop hebben, kan me dat in ons ziekenhuis toch niet voorstellen...

En miszy super nieuws ! Goed klussen ! En jaaaa.. hier al een weekje van de twee maar wat duurt het lang.

8. Lala444

Lala444 Actief lid

14 dec 2015
    209
    0
    16
    Vrouw
    Nederland
    @duna Welkom terug! 😘 Hopelijk word je snel ongesteld.

@Katja Er is bij mij nog nooit over pregnyll gesproken. Wat houdt dat in?

@Miszy Ik had nog twee ovu-testen liggen. Maar beide waren negatief. We blijven echter om de dag klussen. De follikel die gestopt was was zo'n 15mm volgens mij. De andere die doorgroeide was rond de 3cm. In augustus toen ik zwanger werd had ik er een van 4mm die sprong. Maandagochtend gaan we het zien.

Slikken jullie trouwens ook extra vitamines? Of alleen maar foliumzuur? Ik ben deze maand wat meer vitamine gaan slikken. Foliumzuur slik ik nu al bijna twee jaar 😲

9. Katje77

Katje77 Actief lid

11 dec 2015
    498
    33
    28
    Lala,
    Pregnyl zet je wanneer de dokter ziet dat je ei groot genoeg is. Vanaf je de spuit gezet hebt, weet je dat je ongveer 36u later je eisprong zult hebben. Bij vrouwen die IUI doen is dat natuurlijk handig en kan men goed plannen, maar voor wij met IUI bezig waren enkel clomid moest ik ook pregnyl zetten, gewoon om 'juister' te kunnen klussen.

Misschien eens in je volgende gesprekje opnemen?

Succes !

10. Lizz86

Lizz86 Actief lid

12 apr 2015
    144
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lala: ik moest zelf in ons ziekenhuis ook een beetje aansporen dat ik het graag met pregnyl wilde proberen. Omdat ik zelf een beetje in de medische wereld zit, wist ik dat het bestond! Vandaar dat ik zelf aan heb gegeven in het ziekenhuis dat ik pregnyl erbij wilde. Toen ik het alleen met clomid deed, kreeg ik pas op cyclusdag 29 een eisprong! En toen had ik toevallig net geklust maar anders had ik hem gemist. Het is dan niet te doen om het zo lang om de dag te doen! Dus ik zal het je ook echt aanraden. Het geeft ook een stuk meer rust! Je weet tenminste precies wanneer je eisprong er is! Zo heb ik het inieder geval ervaren.

Duna: fijn dat jullie het weer gaan proberen! Ik hoop dat je snel kan beginnen!

Stefenenlaura: alles goed met jullie? Veel last van de ongemakjes of voel je, je goed?

Miszy: yeahhhh doe je best he!! Hahaaa lekker klussen! En succes met loslaten daarna!! Pff das nog een hele klus!

Katje: wachten duurtttt langggggg he!! Pfff!

Meiden: fijn weekend!!

11. Lizz86

Lizz86 Actief lid

12 apr 2015
    144
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ow en lala: ik slik op dit moment vitamine d en foliumzuur (dat doe ik dus ook al meer dan 2 jaar!)

Ik heb nog een half jaar d-Chiro innositol geslikt (schijnt goed te zijn bij PCOS) en maaandennnnn gelet op m'n voeding! Maar helaas kwa eisprongen ging het bij mij er niet op voorruit! Dus met de pillen ben ik gestopt, op m'n voeding letten doe ik wel nog steeds.

12. Lala444

Lala444 Actief lid

14 dec 2015
    209
    0
    16
    Vrouw
    Nederland
    Thanks meiden. Ik zal het meenemen maandag in het gesprek. Voor ons is het ook vervelend dat we best wel lang om de dag moeten doen nu. Dus als we het kunnen beter zouden kunnen "plannen" dan zou dat wel fijn zijn. Dan moet je dus wel steeds op controle voor een echo, of niet?

13. Katje77

Katje77 Actief lid

11 dec 2015
    498
    33
    28
    Ik weet niet hoe vaak je nu op controle moet, maar om te vergelijken deze cyclus moest ik op dag 12, 14 en 16 op controle om dan dag 18 de inseminatie te hebben...
    Dus die week was echt vermoeiend telkens zoveel mogelijk voor mijn werkuren. Maar anderzijds liever zo, dan niet goed weten waar af en waaraan want het is al heel moeilijk soms de onzekerheid, maar op die manier heb je nog veel minder de touwtjes in handen denk ik...
    Veel succes !

Qua vitaminen/suppl: ik slik nu ook een goed jaar foliumzuur. Af en toe (1 of 2 per week) ook vitamine D, en ook ik heb zoals Lizz DCI geslikt, maar ook bij mij amper verschil te merken en al zeker niet naar cyclus toe. Wel minder acne denk ik, maar gezien dit niet goedkoop is ga ik hier ook mee stoppen als mijn potje leeg is.
    Verder doe ik aan accupunctuur sinds deze cyclus.

14. Lizz86

Lizz86 Actief lid

12 apr 2015
    144
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik moest vorige cyclus 1x follikelmeting en nog 1x naar het ziekenhuis om de pregnyl te laten zetten (maar dat ken je ook zelf naderhand als het je is uitgelegd!) en deze cyclus had ik een follikelmeting en was het eitje al zo groot (21mm) dat ik gelijk m'n pregnyl ingespoten kreeg! Dus ik moest echt niet zo vaak terug naar het ziekenhuis. Maar per cyclus is het dus wel verschillend.

15. Miszy

Miszy Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.263
    8
    38
    Duna, ik begrijp zo goed dat dat wachten vreselijk is terwijl je zó graag wilt doorgaan! En dat jullie doorgaan ondanks dat de uitslagen nog niet bekend zijn begrijp ik ook volkomen. Wij zouden precies hetzelfde doen. Wel fijn dat je een HSG krijgt, toch weer een stapje verder en weet je ook dat alles goed zit en zo niet kan er iets aan gedaan worden! Duim voor jullie dat je snel ongesteld word en nog voor de zomer de IUI kan doen. Hier sluiten ze ook, zo belachelijk. Als deze ronde niet lukt zit ik inderdaad met hetzelfde probleem. Precies in hun vakantie heb ik m'n eisprong (en dus echo's en de Pregnyl)..

Lala, ik slik best veel supplementen haha. Onbewust steeds iets meer gaan gebruiken. Ik neem nu een multivitamine, foliumzuur, vitamine D, calcium, visolie en vitamine b12 :D haha klinkt erg overdreven zo. Ik ga na de eisprong weer starten met tarwekiemolie

Stefanenlaura, hoe voel jij je? Nog steeds geen vervelende kwaaltjes? Wanneer was je eerste echo ook alweer?

Temperaturen jullie ook? Ik doe het nu de 1e ronde en ik vind het toch wel spannend om te zien wanneer m'n eisprong dan ook echt geweest is

16. stefanenlaura

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Ik slik Zwangerschap Vitamine van vsm. Deze kun je ook bij zwanger worden slikken.

Echo's heb ik steeds maar 1 gehad en day was op dag 10 en dan op dag 12 inseminatie.

Temperaturen heb ik nooit gedaan. Omdat onregelmatige wakker word en mijn meisje ook dus heeft geen zin.

Miszy is de poli ook dicht voor echo's?
    Hier ben ik juist midden in de vakantieperiode begonnen in het zkh.

Hier gaat het echt goed met de kwaaltjes. Val rond het middaguur echt om en auto rijden is dan ook niet slim. Verder rommelen de darmen en dat heeft 2 kanten. Banaan is op het moment echt geen optie :(
    Verder mag ik echt niet klagen, borsten zijn wat gevoeliger en soms wat pijnlijk.
    Ik ben op het moment wel erg veel slijmophoping in mijn keel/longen. Van de week veel keelpijn maar dat is gelukkig veel minder.
    Hoest soms zo erg dat ik heel veel slijm overgeef.

Ik heb volgende week maandag echo. Het weekend daarna willen we het onze ouders vertellen. Het weekend daarna de rest want dan is onze dochter jarig en dan komende mensen die het toch horen als het fout gaat.

17. Katje77

Katje77 Actief lid

11 dec 2015
    498
    33
    28
    Hoi

Ooh StefanenLaura, spannend zeg zo gaan vertellen aan de familie :) daar kijk ik ook al een jaar naar uit, en fantaseer ik telkens over hoe we het zouden vertellen... Hoe ga je het vertellen? :)
    Andere dames die hier ook over fantaseren? :)

@lala:
    Bij mij waren het nu wel veel echo's omdat eitje traag groeide, maar indd vaak maar 1 a 2 echo's.

@miszy: neen, ik heb dat nog nooit gedaan temperaturen. Ik probeer gewoon af te wachten nu :) Ik denk dat het me enkel nog meer gek zou maken. Ik gebruik ook geen ovulatietesten ofzo gezien de pregnyll..

hier nu 8DPO en ongeveer 10 dagen na Pregnyl, die laatste zou intussen uit mijn lichaam moeten zijn. Maak mezelf wat gek ondanks ik gezworen had van niet. Soms denk ik vanalles te voelen, en enkele uren later niets.... ondanks het veel te vroeg is natuurlijk

18. stefanenlaura

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Pff zware week komt eraan katje. Ik teste bij 9 dpo rond 17.00 positief. En toen kwam de onzekerheid ivm de pregnyl. Had deze namelijk niet eerder getest of het eruit was.

We weten nog niet hoe we het gaan vertellen. We hebben in ieder geval wel besloten dat het geen shirtje word. Vorige keer hebben we het vertelt aan de hand van een kinderfeestjeuitnodigingskaart. Komen jullie ook op mijn eerste verjaardag rond 26 juni 2014.

19. Lala444

Lala444 Actief lid

14 dec 2015
    209
    0
    16
    Vrouw
    Nederland
    Pfjew eisprong gehad. Ik moet gewoon rekening houden met een late luteale fase. Dus eisprong tussen dag 18-22. Gynacaeloog is lekker positief, haha. zelf heb ik dat vertrouwen nog niet zo. Naja, dromen over zwanger zijn en vertellen aan iedereen doe ik natuurlijk wel. Omdat ik in het onderwijs zit en de zomervakantie er aan zit te komen is het makkelijk om het daar wat langer geheim te houden en dan op de eerste schooldag met een buikje te komen werken. Ik twijfel of ik het bij een zwangerschap weer vroeg vertel aan onze ouders, broers en zussen. Of dat ik wacht tot die 12 weken. Daar twijfel ik wel heel erg aan.

20. Lizz86

Lizz86 Actief lid

12 apr 2015
    144
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jaaa, daar fantaseer ik ook wel over! Dat is ook zooo leuk om te doen.

Ik vertel het wel direct aan m'n ouders als het weer zover is. Zoiezo omdat ik zo bang ben geworden, dus ik heb wel wat aan die steun. En als het dan weer fout gaat, dan is me familie er gelijk voor me! Zou ik het ze niet vertellen, dan komen ze er wel achter alst fout gaat. En daarbij ziet mijn moeder altijd alles aan me, dus echt verbergen kan zoiezo niet.

Temperaturen heb ik heel lang gedaan. Ook wel paar keer goed profijt van gehad. De eerste keer toen ik clomid gebruikte, had ik bloedgeprikt om te kijken of ik een eisprong had gehad. Dat had ik toen niet! Maar doordat ik iedere ochtend ging temperaturen wist in op gegeven moment dat het na een week wel gebeurd was. En door de dip in mijn temperatuur hadden we het even gezellig gehad en die keer was het raak.
    Na mijn miskraam moest ik primolut slikken om mijn menstruatie op te wekken maar terwijl ik dat slikte zag ik ook dat ik een eisprong had gehad waardoor ik dus direct moest stoppen met de primolut (anders alssss er een bevruchting plaats vond, is die primolut weer niet goed erbij) helaas die keer geen bevruchting.
    Het is wel een gedoe. Iedere dag de wekker zetten op een vast tijdstip (dus ook vrije dagen) maar je kan er wel echt veel uit aflezen.
    Nu doe ik het niet meer want door die pregnyl weet je precies wanneer je eisprong is.

Zou leuk zijn lala dat buikje na de zomervakantie!! :)

Leuk Stefenenlaura dat zijn echt leuke dingen om over na te denken.

Katje: ik word ook moe van mezelf! Pff dat ge- nadenk de hele tijd word ik niet goed van! Op elk klein dingentje zit je te letten terwijl dat misschien anders helemaal niet op zou vallen!! Ik neem het me elke keer weer voor: nu ga ik er niet zo mee bezig zijn, maar elke keer: mislukt :(

Deel Deze Pagina