Goed gedaan Lala ! Inderdaad mooi gezegd van Lizz, je had vorige ronde misschien nodig om weer tot het volgende te komen...
Thanks voor de lieve woorden meiden. Nu allemaal duimen voor een succesvolle ronde voor ons allemaal!
Zijn we allemaal weer begonnen met de clomid meiden?? Gaat het allemaal beetje? Katje: hoeist met jou?
Hier tweede avond alweer. Ik krijg die pillen trouwens bijna niet meer weg. Moet ze mengen door pudding als een oud opa'tje 😑
Hey Ja, de pillen zijn ranzig he Lala. Maar ik slik ze nog gewoon met water. Omdat ik 's morgens ook niet meer binnenkrijg. Hier z'n gangetje... bij jou Lizz?
Ja klopt idd! Die pillen zijn heel vies! Als je ze niet gelijk doorslikt proef je echt die bittere zooi!! Bleg! Ik neem ze altijd bij mijn avond eten met water! Ja, hier gaat het ook z'n gangetje! Ik begin me wel weer wat beter te voelen! Afgelopen weekend echt wel heel verdrietig geweest! Nu ben ik weer wat meer mezelf! Deze ronde heb ik echttttt alles eraan gedaan (en nog steeds) om m'n kansen te vergroten. Ik let erop dat ik elke dag extra groentes eet buiten mijn gezonde avondeten (bijv smorgens groene smoothies) Ik doe elke dag wat aan sport! (Ik heb zo'n buikspierapp) zelfs m'n man heeft nu een alcoholvrije maand! (Wauw, en hij houd nogal van een biertje op z'n tijd dus ik ben ook verrast) Pff als ik dit een tijd terug had gelezen had ik gedacht: wat een overdreven gedoe! Maja, je doet er gewoon alles aan he! Je moet toch wat! blijven doorgaan!!
Herken het. Alhoewel ik zwanger ben geworden in een maand dat ik heel veel alcohol genuttigd heb (mijn man ook), want het was vakantie. Dus ook weinig groente. Dus ik denk dat het niet veel effect heeft. Ik las ook ergens je voeten warm houden voor een goede innesteling 🤔😂
Hey Lizz, goed dat het weer beter gaat met je. Bij mij ook een goede week gehad maar gisterenavond dan weer niet. Nu weer wel. up and down jullie kennen het ! En Lizz, knap van het eten hoor. Ik heb het ook een tijd gehad, voor ik met MMM begon om echt SUPER gezond te doen, volledig voor PCO-ers etc om mijn cyclus op gang te krijgen maar het heeft bij mij toen niet gebaat. Maar ik eet in algemeen wel dagelijks probeer ik minstens toch 400gr aan fruit&groenten binnen te hebben. Soms zelfs meer. Lukt natuurlijk niet elke dag, maar let er ook wel op dat ik niet teveel koolhydraten eet. Anderzijds probeer ik me ook niet teveel te focussen om ook nog te kunnen genieten... Hetgeen ik deze ronde ga proberen is: - WEL een pregnyl bijzetten dag 6 (grrr omdat men dit dus niet gezegd had vorige keer) - 1 tasje koffie ipv 4 à 6 tassen per dag (vorige cyclus geminderd maar toch nog 3-tal per dag toen) - proberen minder druk maken maar moet wel lukken want de week na de inseminatie (als de clomid gewerkt heeft tenminste) heb ik een weekje verlof. - Acupunctuur niet meer intensief zoals vorige ronde, maar nog wel 1 à 2 keer rond de inseminatie, you never know... En voor de rest blijf ik foliumzuur nemen en af en toe zo'n DCI-pilletje. Meiden, nu een iets persoonlijker vraagje; wat met orgasmes in de twee wachtweken...?
Orgasmes? Leg uit. Nog nooit iets over gehoord. Alleen dat het goed is dat je zelf ook een orgasme hebt voor de bevruchting/eisprong.
@ Lizz: waarom hebben ze jullie laten testen of jullie de uitslag van je man wel aan zou kunnen? Is het zoiets heftigs dan of was dat gewoon routine? Ik zou volgende keer ook voor een eerdere echo gaan. Ik zeg altijd, je eigen geluk is belangrijker dan werk. Werk is altijd wel weer ergens opnieuw te vinden (vroeg of laat). Wij hebben zelfs een suikervrij-, granenvrij- en zuivelvrij- dieet proberen te volgen voor het goede doel. Maar kan je zeggen dat dat absoluut niet te doen is, wat mij betreft @miszy: balen dat je toch weer een nieuwe ronde in moest @ Katje: Wat vervelend dat je je zo emotioneel hebt gevoeld Wel een opluchting dat je het aan meer familieleden hebt verteld? Zou de clomid ook mee kunnen spelen met het verdriet, dat het daarmee erger wordt? Volgens mij maakt het niet uit of je wel of niet veel orgasmes hebt in de wachtweken. Schijnt alleen inderdaad zo te zijn dat het de zaadjes helpt als je wel een orgasme hebt op het moment supreme. @ Lala: Wat rot dat je zo lang moest wachten op je menstruatie... Dat is zo oneerlijk, want geeft toch ook weer een soort van hoop, tenminste bij mij... Nu hopelijk op naar een goede nieuwe ronde! Fijn in ieder geval dat je gehoord bent in het ziekenhuis en dat ze je beter in de gaten gaan houden @ Stefanenlaura: Gefeliciteerd! Wat fijn dat je een hartje hebt gehoord. Hopelijk nu gewoon een voorspoedige zwangerschap! @ Hier: Afgelopen dinsdag de hsg gehad. Vantevoren 2 paracetamol genomen, maar vond het onderzoek toch echt enorm tegen vallen! Deed echt erg veel pijn, maar had ook een co-assistent dus misschien dat het daar aan lag. Heb nu vandaag voor het eerst geen pijn, maar vanaf het onderzoek t/m donderdag buikpijn gehad. Zo erg dat ik de druk van mijn broek niet kon verdragen Schijnt erbij te kunnen horen. Maar nu dus weer beter. Uitslag van de hsg was goed Eileiders zijn goed doorgankelijk. Met de echo afgelopen woensdag nog geen eitjes te zien. Mocht direct verhogen zodat we hopelijk nog steeds een IUI kunnen doen voor de zomerstop. Vanmiddag weer terug voor een echo, hopelijk nu wel wat te zien...
♥ ♥ ♥ ♥ NOD lijst ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ -- Lala; 4 augustus (schatting) ♥ -- Katje; 29 juli (schatting) ♥ -- Lizz; 22 juli (schatting) ♥ -- Miszy; 5 augustus ♥ -- Duna; onbekend (FM 8-7) ♥ pauze ♥ ♥ -- ♥ ZWANGER ♥ ♥ -- stefanenlaura
Duna, ik hoop het ook, laat straks maar weten hoe het is geweest, ben benieuwd ! Wat ik bedoel is dat ik al op verschillende sites tegenkwam dat sommige dokters het afraden om in de wachtweken een orgamse te hebben bij vragen met IVF, om dat dit de innesteling niet zou bevorderen. Hoewel ik dit niet overal lees, en dit ook niet bewezen zou zijn... Maar vind het dus wel een vervelende... Ok , hier geen IVF , maar als het de innesteling zou kunnen tegenwerken vind ik het ook zo dubbel..... En een orgasme zonder IUI, inderdaad om de zaadcellen tot boven te helpen al van gehoord, maar met IUI kan dit natuurlijk niet. Bedankt voor jullie reacties. Heb er allezinds vorige keer ook geen rekening mee gehouden maar weet het nu niet goed.
Ja, ik heb ook voor de mmm aan een hormoondieet gezeten. Bijna een jaar! Nu ben ik al een tijdje weer wat losser omdat ik daar ook mijn cyclus niet mee terug kreeg! Zoveel ontzegging en het werkt alsnog niet werkt natuurkijk erg demotiverend! Maar deze cyclus in het weekend wat losser en door de weeks echt gezond! Ag, baad het niet dan schaad het niet! Orgasmes weet ik inderdaad ook alleen dat het goed is bij de eisprong! Dan geef je de zaadjes nog een duwtje in de goeie richting. Over de wachtweken geen idee maar dat moet denk ik geen probleem zijn? Maar ik snap inderdaad wel dat als het de innesteling zou tegenwerken dat je gaat twijfelen of je die 2 weken ffe niks aan orgasmes gaat hebben! Ik heb echt geen idee! Duna: bij dat onderzoek van mijn man was dat verplicht omdat het een hele heftige ziekte is. Ze willen echt kijken of je het psychisch aan kan om door te leven als je weet dat je die ziekte met je meedraagt! (Ziekte openbaart zich vaak pas bij jaartje of 40) dus dat je geen zelfmoord pleegt als blijkt dat je het hebt! Pf echt heftig. Zelfs ik moest met psychologen praten. En uit die gesprekken beslissen ze of je de uitslag aan kan ja of nee! Dunaie hsg is inderdaad zo verschrikkelijk! Ik heb ook echt veel pijn gehad! Zelfs traantjes toen ik klaar was! En daarna inderdaad soort beurse buik. Gelukkig had je een goeie uitslag! Nu de eitjes nog!! Ik duim voor je! Hier: vanmorgen naar het ziekenhuis geweest! Links zat een ei van Jahwel.... 26mm!! Ik kreeg gelijk klus-huiswerk mee voor dit komende weekend! En hoef zelfs geen pregnyl meer omdat het uit zichzelf nu al zo groot is geworden! Ben benieuwd...
Trouwens katje: jij morgen he follikel meting? Succes hoor!! Laat het maar snel weten hier! Hoop dat je weer met mij mee ken "wachten"
Hey Hier minder nieuws. Geen eitjes aan het groeien. Dokter zei dat het nog kon gaan groeien tot dag 20 ofzoiets dus ik denk dat ze me tot dan zullen volgen (nu dag 13) maar pfff bij clomid 100 was het ook gedaan na 1 goeie ronde. Had zo gehoopt en was er al vanuit gegaan dat het nu wel weer goed zou komen... Vriendlief zegt dat we de hoop niet mogen verliezen en wachten tot woensdag, dan hebben we weer controle. Had allemaal zo perfect geweest, volgende week inseminatie en week erna vakantie... Maar niet dus. We zullen moeten afwachten. Ook sinds gisteren met hevige buikgriep op de bank. Moest me vanmorgen echt rechtslepen naar de dokter. Voel me dus erg slecht door de combinatie... Lizz, heel blij voor jou wel, zo'n mooi ei zeg ! goed klussen hé ! En Duna sorry vergeten reageren nog op jou hsg; sloeg bij mij inderdaad ook dik tegen. Maar goed dat je er nu vanaf bent ! hopelijk haalt het iets uit de volgende ronde Oh en geweldig dat de uitslag wel goed was hé. X
Katje, wat kut zeg! Zaten er ook geen eitjes van 11/12mm erbij? Want ik had ook eens op dag 12 of 13 een eitje van 12.. Dacht toen ook, verloren ronde maar die is uiteindelijk goed doorgegroeid binnen een paar dagen!
Katje: jemig meis..! Maarrrr....vriendlief heeft wel gelijk! Het kan nog komen! Je zit nog vroeg in je cyclus!! Blijf hoop houden! Wie weet komt alles nog steeds zo ideaal uit zoals je gedacht had. Ik ga echt voor je duimen. Wat vervelend zeg dat je ook buikgriep hebt, hoop dat je, je snel weer beter voelt. Dikke kus voor jou!! Dankjewel lala! Ik klus me suf meiden! (Hihi)
@Katje geen leuk nieuws, maar zoals de anderen al zeggen afhankelijk van de grootte kan het nog allemaal. En bij mij meten we pas op dag 15, dus het kan ook gewoon nog vroeg wezen. We duimen voor je!