Hey Miszy Hoeveel dagen weet ik niet op voorhand, gewoon tot wanneer er een ei tevoorschijn wordt getoverd zo bezie ik het een beetje eigenlijk is het 'magic' hé , die dokters. Vorige keer heb ik ongeveer 30 dagen gespoten, maar was erg lang, ik denk dat het gemiddelde ongeveer tussen de 13 en 20 dagen spuiten zou 'moeten' liggen. En de dosissen worden gebaseerd op de vorige ronde, dus nu licht verhoogd, maar niet teveel ivm overstimulatie (hopelijk!) maar kan telkens weer ander effect geven zei mijn fert. arts. Dus telkens beetje spannend hé. Wauw zou super zijn hé als je zaterdag weeral de pregnyl mag zetten. Nog een paar dagen wachten !! Neem je nu nog steeds 3 pilletjes Miszy, dus 150mg? Ik hoop ook echt zo dat het deze keer wat vlotter verloopt bij mij en mijn geduld niet zo op de proef wordt gesteld als vorige keer Gisteren weer lekker veel babys en kindjes in mijn armen gehad, zalig gewoon. @stefanenlaura jammer dat je zo moe bent. Ik ben nu soms ook echt zo moe, dat ik denk 'howly shit hoe ga ik het overleven als ik dubbel zo moe ga zijn tijdens de zwangerschap Maar zijn misschien nu ook wel de hormonen, want moet zeggen dat ik in de wachtweken percies toch iets minder moe was dan de 'spuitweken'. Oh, hebben jullie ook zoveel last van haar verliezen? Zou dit door de hormonen komen? Heel het huis ligt vol van mijn haar (was vroeger ook wel, maar nu veel erger), op mijn hoofd merk ik er niets van hoor , oef !
Miszy spannend hopelijk 1 of 2 mooie eitjes zaterdag. Katje die vermoeidheid had ik bij mijn clomid ook maar dit was de eerste weken wel echt veel erger. Nu gelukkig niet zo erg als de eerste weken. Ik heb ook erg veel haarverlies gehad tijdens de clomid. Mijn haardos is toen flink uitgedund helaas. EHBO les weer overleeft. Ze hadden besloten alles in een uur te doen ipv 2 dus dat vond ik erg fijn. Ivm mijn zonnenallergie kom ik niet veel in de zon maar heb heerlijk van het zwembad genoten met mijn dochter volledig in de schaduw
Heeee meisjes!!! Hier lizzzz vanuit het ohhhh zo zennnn en vruchtbaar Bali!!!! Hahaaaaa!!!! Tis hier heerlijk genieten maar ik ken jullie natuurlijk niet in de steek laten dus ik lees gewoon nog af en toe mee om de vooruitgangen nog mee te krijgen! Ik was heel erg benieuwd naar jou katje... Jammer dat het niet gelukt is, had het echt zo voor je gehoopt! Maarja... Inderdaad: positief!fijn dat die echo meteen goed was en dat je gelijk door kan! Je gaat nu waarschijnlijk veel meer kansjes krijgen dus kop op meis! Next round....Maybe wel baby's! 🎉 Ik heb trouwens geen last van haarverlies! Al heb ik wel begrepen dat dat ook bij het PCOS gebeuren hoort!!Heb je dat pas sinds de hormonen spuiten of al een tijdje? Stefanenlaura: ik hoop dat je met de tijd wat minder moe gaat zijn! Das toch wel echt vervelend he! Wel leuk hoor die voorbereidingen, dat erkennen enzo! Ook al ist meer een administratief iets.. Maar vind het wel een leuk gevoel! Hihi Miszy: ik hoop dat je een mooie follikel krijgt meis! Gewoon inderdaad 1 goeie mooie!!!! En dat je meteen de pregnyl kan spuiten! Succes zaterdag! Lala: hoe ist met onze kers verse zwangere? Gaat het een beetje? Geniet je wel? Ik zit nu op cyclusdag 11. Clomid geslikt! Erg last van gehad deze keer! Vooral snachts! Slecht geslapen en zo druk in m'n hoofd in de nacht plus nog een aardig jetlagje erbij maaarrrr het gaat weer beter!Ik voel echt weer dat het wel is aangeslagen! Voel het letterlijk groeien! Hebben jullie dat niet? Dat je het echt voelt? Dus hier in Bali lekker knuffelen!geen probleem. Op vakantie vind je mekaar altijd zo lief!hahaaa!! Doei doeiii!!!! Tot snel weer!
Lizz dat klinkt als een heerlijke gezellige vakantie Haarverlies hoort inderdaad ook bij pcos. Erkenning stelt echt niets voor. De vorige keer bij dochter hadden we een gesprek in een aparte ruimte maar nu stonden we gewoon aan het loket en waren we binnen 5 minuten buiten. Dus voelde heel onpersoonlijk dit keer.
Nog 6 dgn tot mijn eerste echo. Ben nog steeds onzeker en echt genieten durf ik niet. Maar stiekem kunnen we het niet laten om toch over wat als te praten. Fijne gesprekken, maar soms vind ik dat alleen maar moeilijk en emotioneel. Bali klinkt heerlijk Lizz! Jammer dat je wat slechter slaapt, maar kan natuurlijk ook aan die jetlag liggen. Hoe dan ook ik duim voor jullie allen en voor m'n eigen echo natuurlijk.
Katje, toch wel spannend dus hoe je erop reageert en hoeveel dagen je dan uiteindelijk moet spuiten.. Ik verlies wel wat haar (duh ) maar volgens mij niet zo extreem als jullie gelukkig ! Lizz, lekker hoor in Bali, ben toch wel beetje jaloers op je, zeker nu het weer in NL weer ns niet zo lekker is Ik voel ze nooit groeien hahaha, klinkt beetje gek.. Maar des te beter dat je het wel voelt!! Geniet nog ff van je vakantie he! Spannend Lala, schiet toch wel op zo.. Vandaag nog 4 daagjes? Ik denk aan je hoor!! Vandaag de follikelmeting gehad & viel eigenlijk best tegen.. Er zat een follikel van 17mm, maar ook vocht wat kan duiden dat de eisprong al is geweest. En ik ben bang als die geweest is dat we m hebben gemist, we hebben woensdag voor t laatst gezellig gemaakt expres met het idee van, dan kunnen we er zaterdag weer tegen aan dus moet alsnog maandag terug en dan eventueel bloed prikken om te kijken of het zo is of niet. Wel raar, vorige keer op cd14 drie (!!) grote follikels en nu geen één die groot genoeg is.... Maaaaaar oke we gaan maandag wel weer terug dan.
Hey girls, @Miszy; ja, erg vreemd. Maar die follikel van 17mm, zou die ook nog kunnen springen en bevrucht kunnen worden, stel dat die andere ook al zou gesprongen zijn? Op zich ben je dan nog niet te laat hé, gezien een follikel van 17mm toch bijna altijd doorgroeit (of slaag ik de bal nu helemaal mis). Wel jammer dat het weer allemaal niet zoals gepland gaat.. Ik hoop maandag alsnog op goed nieuws ! @Lala, nog 4 dagen tot je echo !! Nadien hopelijk lekker genieten van je zwangerschap. Snap heel goed dat dat nu nog wat moeilijk is... @Lizz: goh, heb altijd veel haren verloren omdat ik er zoveel heb, maar nu toch wel meer, en wordt toch iets dunner heb ik het idee. Maar goed, kan er ook nog wel bij hoor Wat fijn dat je nog komt piepen vanuit Bali ! Haha, maar voel je zeker niet verplicht naar ons hé meid, lekker genieten en zo fijn dat het op reis ook lekker knuffelen is etc. Klopt, op reis zijn wij meestal percies terug net samen ofzo... Heb ook wel eens idee gehad bij clomid het te voelen groeien, maar een andere keer als ik het ook dacht te voelen was het niet aangeslagen dus ik denk gewoon algemeen dat je je eierstokken veel voelt werken dezer dagen. @stefanenlaura: indd hoort bij pcos, helaas, maar toch percies in de beginmaanden minder last van gehad dan nu, ofwel heb ik het nu pas door, kan ook Zijn hier ook aan het kijken om misschien toch wat vroeger een kort reisje te plannen. Heb er al weer zoveel nood aan, niet normaal.
Katje, áls de eisprong al is geweest dan kan je niks meer doen behalve weer wachten tot je ongesteld word en hopen dat je dat niet wordt.. Als de follikel er maandag nog zit en groter is gaat ze er volgens mij vanuit dat m'n eisprong nog niet geweest is en mag ik alsnog de Pregnyl zetten. Wel spannend dus Waar zou je naar toe willen?? Al plannen? Wij zijn gisteren terug gekomen van een weekje all in Spanje. Was ook heerlijk!
Oooh heerlijk Miszy.. Eigenlijk maakt me niet uit waar, zolang het maar geen rotweer is... Ik denk dat ik zou opteren voor een citytrip enerzijds, om echt volledig niet bezig te zijn met alles, en anderzijds is een rustvakantie ook gewoon welkom... Hoewel dit weer meer tijd geeft om te piekeren. Het maakt me dus echt niet uit. Maar zal wel redelijk kort zijn want niet meer zoveel verlof over... Ok, je bedoelt dus dat die van 17mm al dan niet gesprongen kan zijn (is dat niet klein om al weg te zijn?). Ik dacht dat je bedoelde 1 van 17, en 1 die misschien al gesprongen is, maar dat die andere dus nog zou kunnen doorgroeien. Pfuh ingewikkeld Ik hoop echt op goed nieuws maandag !!!!!!!!! Duimen omhoog. Ik had net al wat soort van vruchtbaar slijm (zegt bij mij niets hoor), maar is dus al teken dat baarmoederslijm al behoorlijk op gang aan het komen is (cd7). Woensdag cd11 eerste controle. Hier morgen nog genieten van een rustig dagje uit !! Misschien wel naar Nederland
Ik weet niet meer wie het zei, maar ik voelde de eierstokken ook altijd werken met clomid. De week van de eisprong echt krampen en zo. Hier nog idd 3 nachtjes slapen tot echo. Welterusten 😉
Nou toch wel goed nieuws!!! Er zaten er twee, een van 17.5mm en 20mm Dus toch geen eisprong gehad gelukkig!!! Vanmiddag de Pregnyl gezet, dan ons huiswerk doen en dan weer aftellen oef... Begin het er nu elke ronde wel moeilijker mee te krijgen als het weer ns niet lukt.. babyyyyyy waar blijf jeeeee!!! Hoe is het met jullie??
Whaaauw kei goed nieuws !! Heel blij voor je, dus geen verloren ronde !! Snap ik.. Ik dacht dat het meer en meer zou wennen en minder verdrietig zou worden ivm gewenning en nieuwe kansen. Maar het wordt hier ook telkens moeilijker heb ik het idee. Maar Miszy, wel suuuper dat je telkens blijft reageren zoals het moet op de clomid; weinig echo's moet laten maken; en mooie korte cyclussen hebt zodat je wel snel weer op de wachtbank kan plaatsnemen. Succes bij het klussen! Ik hoop dat ik je woensdag kan volgen, maar vrees ervoor zo vroeg in m'n cyclus.
Ja je hebt gelijk hoor, dat het super is dat ik nu goed op de Clomid reageer, dat geeft me zoveel meer kansen. Woensdag heb jij dus weer een echo? Welke cd zit je dan en hoeveel dagen gespoten? Ik duim voor je!!
Super goed nieuws Miszy. Het leek mij ook erg sterk dat je voor cd 14 al een eisprong gehad zou hebben. Meestal duurt het bij Clomid langer voor er een eisprong is. Gelukkig maar voor je en veel plezier de komende dagen. Je denkt dat het makkelijker wordt, maar dat vond ik ook echt niet. Het wordt steeds moeilijker om hoopvol te blijven, maar neemt niet weg dat blijven hopen dat het lukt wel de enige manier is om vol te houden. Oh en om de dag advies hebben we de laatste keer hier niet opgevolgd en rond de eisprong gewoon extra vaak gedaan.
We hebben een hartje 💕 Over twee weken weer een echo. Pas als dan alles goed durf ik rustiger adem te halen.
Miszy super fijn dat er toch nog 2 eitjes zaten. Lala super fijn dat jullie een kloppend hartje hebben gezien. Nu hopen dat over twee weken alles nog steeds goed zit en dat die eerste 12 snel en goed voorbij gaan!!