Groepje start Clomid mei/juni 15

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Miszy, 15 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Droommama

Droommama Actief lid

27 sep 2014
    112
    46
    28
    NULL
    NULL
    Kan je anders niet vragen om een primolut kuur? Daarmee kan je je menstruatie tot 10 dagen ongeveer uitstellen. Misschien komt het dan net wel goed uit met je vriend? Scheelt weer een paar weken wachten!

Wij hebben gisteren het zaad ingeleverd en omdat ik ongeduldig ben heb ik d'r afspraak met de gyn naar morgen geplaatst en vandaag gestopt met de pil. Dus met een beetje geluk kan ik dit weekend starten met clomid!

Voor de dames die al clomid gebruiken, hebben jullie last gehad van bijwerkingen en zo ja welke en wanneer traden die op?

2. Luuc

Luuc Lid

20 mei 2015
    6
    0
    0
    Den helder
    Ken ik niet primolut?! Maar de arts wilde dan dat we maandje zouden wachten hoe moeilijk dat ook is die maand kan er dan ook nog wel bij hihi

Wat spannend zeg

3. PrinsesBelle

PrinsesBelle Actief lid

30 sep 2014
    112
    0
    0
    Bedankt allemaal :)

@Miszy: ik hoop over 2 dagen, als de menstruatie vandaag begint. Nog nooit zo blij geweest met een menstruatie...
    Bij mijn man hebben ze meteen na de eerste afspraak zijn zaad gecontroleerd. Gelukkig was daar alles goed mee.

@Droommama: Fijn dat de vorm geen probleem is!

@Estrella: Balen dat ze niet goed gegroeid zijn. Maar wat niet is kan nog komen!

@Luuc: Spannend! Fijn dat jullie meteen aan de gang kunnen. Gezellig van mijn leeftijd, ik ben 25 jaar. En zo jong voel ik me soms niet meer hoor haha!

Inmiddels heb ik dus Clomid meegekregen en mag ik hopelijk zaterdag gaan beginnen (als de menstruatie doorzet vandaag). Verder hebben we de optie gekregen om mijn man zijn zaad in te vriezen. Op die manier kunnen we toch verder als hij weg is. Hij komt op z'n vroegst eind oktober pas weer terug en het is fijn om te weten dat we deze optie hebben. Ik ben zelf niet bekend met KIE en kan er teleurstellend weinig over vinden. Ik heb ook nog geen ervaring met inseminatie. Ik moet mezelf vragen of ik dit alleen denk te kunnen doen. Wij hechten niet meer zoveel waarden aan het zwanger raken opzich (het moment dan, natuurlijk wel het zwanger raken!!). Mocht het in de 2e ronde lukken (mijn ovulatie zou net voor zijn vertrek zijn) zou hij er ook al niet meer zijn als we te weten krijgen of het wel of niet is gelukt.
    Het is erg lastig deze keuze te maken en de arts zei dat we er wel op tijd mee moesten zijn zodat we alles konden gaan invriezen.
    Heeft er hier iemand ervaring met KIE?

4. Miszy

Miszy Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.263
    8
    38
    Spannend PrinsessBella, ik kan me beide kanten voorstellen, maar als je man inderdaad na de eerste keer ook al weinig meemaakt van t begin als je meteen zwanger bent.. En helaas kan het zelfs nog langer duren, dus wie weet ben je net 4 weken zwanger als hij terug komt. Moeilijke beslissing lijkt me dat! Wat vind hij ervan?

Ik heb een vraagje aan Primolut gebruikers.. Ik had hiervoor kuur van 5 dagen, ging prima. Nu heb ik een kuurtje van 10 dagen, zit op dag 6 maar ik heb sinds vandaag buikkramp alsof ik ongesteld moet worden. Is dit normaal? ;)

5. Miszy

Miszy Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.263
    8
    38
    Trouwens Droommama, wij lopen dan een beetje gelijk. Ik begin hopelijk volgend weekend met Clomid! Ik zeg; beide positieve test in juni (zou wel héél leuk zijn....)

Edit; weten iemand of je na Clomid 50mg en daarna 100mg, standaard ook de 150mg moet proberen? Staat over de 150mg niks in d'r bijsluiter namelijk

6. Droommama

Droommama Actief lid

27 sep 2014
    112
    46
    28
    NULL
    NULL
    We lopen inderdaad bijna gelijk Miszy! Ik begin vandaag ongesteld te worden, even kijken of het vanavond nog helemaal doorzet of morgen, afhankelijk daarvan kan ik bepalen wanneer ik precies met de clomid begin. In elk geval wordt het ofwel zondag ofwel maandag, spannend!

Ik ben vanmorgen bij de gyn geweest en heb eindelijk groenlicht om daadwerkelijk te starten met de clomid. Het zaad van mijn vriend was perfect, toch wel weer een soort van opluchting. Dan is het nu wachten op een eisprong die bevrucht wil worden :)

De gyn zei dat ik eerst met 50 mg start, als ik na 35 dagen niet ongesteld wordt moet ik een test doen, bij een negatieve test heb ik dus geen eisprong gehad en wordt het opgehoogd naar 100 en als je dan geen eisprong krijgt wordt het opgehoogd naar 150. Als dat ook niet werkt ga je pas op spuiten over.

Hopelijk krijg ik met 50 mg gewoon een eisprong en dan krijg ik een recept voor een half jaar mee (mits ik deze maand natuurlijk gelijk zwanger raak, maar daar reken ik maar niet op).

7. Miszy

Miszy Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.263
    8
    38
    Maar Droommama, krijg je geen echo's tussendoor? Dan weten ze toch nooit of het werkt, aangezien het ook gewoon 'niet raak' kan zijn? Ik krijg dan elke week echo's om te kijken.

8. Missaniet

Missaniet Fanatiek lid

14 sep 2014
    1.277
    0
    0
    Hi!
    Ben even wat afwezig geweest...er is van woe op donderdagnacht bij ons ingebroken. Dus even andere dingen te doen... heb geen moment gedacht aan t zwangerschapsgebeuren...
    Maar vandaag de laatste tablet van de provera gehad... dus afwachten nu.

9. estrella1985

12 mei 2013
    40
    0
    0
    NULL
    NULL

Fijn dat het zaad van je vriend goed was.

Wel vreemd dat je geen tussentijdse echo's krijgt om te kijken of de eitjes wel groeien En als ze gegroeid zijn of je eisprong daadwerkelijk is geweest doormiddel van een bloed test.

Zo doet mijn gynaecoloog het ik zit nu midden in mijn eerste ronde clomid en moet vanaf dag 10 om de dag voor een echo naar het ziekenhuis.

Zou er toch eens naar informeren als ik jullie was.

10. estrella1985

12 mei 2013
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag voor de echo naar het ziekenhuis geweest en na de teleurstellende echo van afgelopen woendag Vandaag gelukkig beter nieuws.

Het eitje is gegroeid en wel naar 2.1mm dus het is nu tijd voor het leukste gedeelte:D en hopen dat mijn vriend raak schiet Maar daar gaan we nog maar even niet vanuit dan is de teleurstelling minder groot. Vrijdag bloedprikken en die vrijdag erop bellen voor de uitslag. Rond 6 juni zou ik dan mijn menstruatie weer moeten krijgen mits ik zwanger zou zijn natuurlijk.

Beetje laat met mijn update maar was en drukke dag

Fijn weekend allemaal

@missaniet Wat klote zeg van de inbraak hopelijk niet veel schade en spullen meegenomen.

11. Droommama

Droommama Actief lid

27 sep 2014
    112
    46
    28
    NULL
    NULL
    Jeetje wat schrikken zon inbraak! Heb het zelf ook een keer gehad, het idee dat er iemand aan je spullen zit.....

Ze doen geen echo's en deze maand in elk geval ook geen bloedafname. Hun visie is dat als je een cyclus onder de 35 dagen hebt je een eisprong hebt gehad. Zit in een academisch ziekenhuis dus ga ervan uit dat ze weten wat ze doen?

Heb gister nogmaals nagevraagd of onder behandeling bij gyn blijven nou echt nodig is met pcos. Zij vinden van wel, hun beleid en moet dan ook bij hen blijven. T werd niet echt als keuze gesteld, terwijl ik van mening ben dat een verloskundige ook screent op diabetes en hoge bloeddruk. Maat daar ga ik nog wel even over babbelen tegen de tijd dat ik zwanger ben ;)

12. Droommama

Droommama Actief lid

27 sep 2014
    112
    46
    28
    NULL
    NULL
    Wat een goed nieuws! Dat wordt een leuk weekend maken haha. Spannend komende twee weken! Is dit met 50 Mg?
    En heb je nog last van bijwerkingen gehad?

13. estrella1985

12 mei 2013
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha dat word indd een leuk weekend :D

Ja deze ronde was indd met 50mg. Ik heb wel last gehad van bijwerkingen maar niet overdreven gelukkig
    Beetje opvliegers
    Iets meer hoofdpijn dan normaal
    En wat sneller moe

Maar was allemaal goed te doen

14. Droommama

Droommama Actief lid

27 sep 2014
    112
    46
    28
    NULL
    NULL
    Hai hai,

Hoe is het met iedereen. Even op een rijtje: wie zijn er nu allemaal al gestart met clomid en wie wachten er nog op hun menstruatie?

Ikzelf ben gisteravond gestart. Nog nergens last van, dus ben benieuwd hoe ik me de komende dagen ga voelen.
    En nu maar hopen op een goede eisprong.

Jij nu op het wachtbankje estrella1985. Duimen dat het in een keer raak is :)

15. Miszy

Miszy Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.263
    8
    38
    Wat heftig Missaniet, gaat het nu alweer wat beter? Kan me voorstellen dat je er dan niet mee bezig bent, wat een naar idee vreemden in je huis..

Estrella, wat goed dat het eitje is gegroeid!! Ik ga voor je duimen

En jammer dat ze geen echo's doen Droommama! Ik vind het persoonlijk wel een fijn idee. Mijn duimen draaien.. ;)

Ik heb gisteren laatste tablet van de Primolut genomen, ik zit niet lekker in m'n vel, vraag me af of t van de Primolut komt, heb t echt sinds dit weekend. Ik moet nu ongesteld worden, denk donderdag en dan mag ik op dag 3 beginnen met Clomid. Ik vind het erg spannend;) zo echt wordt het nu!

16. Droommama

Droommama Actief lid

27 sep 2014
    112
    46
    28
    NULL
    NULL
    En miszy ben je inmiddels ongesteld geworden? Ik heb inmiddels 4 clomid tabletten op. Gister de hele dag hoofdpijn gehad verder nog geen noemenswaardige bijwerkingen.

17. Miszy

Miszy Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.263
    8
    38
    Ja ben ongesteld! Gisteren rond 4 uur dus ben benieuwd of dit dan dag 1 is of gisteren.. Heeeel spannend hihi, wel stom dat je zo'n hoofdpijn hebt! Hoop dat ik nergens last van krijg. Ben je aan het testen met ovulatie?

18. Miszy

Miszy Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.263
    8
    38
    Net te horen gekregen dat ik dus morgen mag beginnen! Spannend ;)

19. Missaniet

Missaniet Fanatiek lid

14 sep 2014
    1.277
    0
    0
    Miszy toevallig zeg, ik ben ook gister rond de middag ongesteld geworden. Morgen mag ik voor een uitgangsecho en ga et vanuit dat ik ook morgen mag beginnen! Spannend hè... duim voor jou!!

20. Miszy

Miszy Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.263
    8
    38
    Oh wat grappig, dan lopen we precies gelijk zeg! Ook wel een beetje met Droommama! Wel fijn gevoel dat ik niet de 'enige' ben

Deel Deze Pagina