Wennuhh Welkom😄 Hopelijk mogen jullie snel genieten van een goede zwangerschap. Marieke zo'n rot klus de trap schilderen. Ik houd wel van schilderen maar dan het creatieve schilderen. Welke film ga je? Welk deel van brabrant kom je trouwens? Msgrey😄 ik moet nog steeds lachen bij je naam😄 fijn dat je nu toch een goede positieve test hebt. Waar komt de rest vandaan? Hier brabant tussen Eindhoven en Oss Vanavond gaan we uiteten. Net naar kermis boxtel geweest en morgen Viert mijn oma haar 87ste verjaardag.
Wij zijn gisteravond naar Ant-Man geweest, vanavond naar Terminator en morgenmiddag naar de Kleine Prins. firstgirl, plaatsgenootje stefanenlaura, ik heb me eerst maar weer eens op het opruimen van de zolder gestort. Ook zo'n klus die toch echt eens moet gebeuren haha... beetje bij beetje, tis zooooveel.
Wie weet komen jullie elkaar wel tegen in het zkh. Ja zolder is altijd zo'n dump plek. 1x per jaar volledige opruimen. Hier is de zolder inmiddels helemaal geordend is onze slaapkamer. Maar de babykamer is een puinhoop. E is net over naar haar nieuwe kamer en nu is de babykamer een beetje de dumpen geworden😕.
stefanenlaura, wie weet haha kleine wereld he. Wij zijn op zolder kasten aan het maken onder het schuine dak. Want daar moeten onze bureaus en computers naar toe, omdat ons kantoor babykamer word. Dus de zolder moet echt eerst. En oooohjeeee wat een zooi staat daar! We zijn een jaar geleden in dit huis komen wonen en hebben zo'n beetje alles klakkeloos van de ene naar de andere zolder gezet. Oke, ik heb wel wat uitgezocht... maar lang niet alles. We hebben hier een goede verdeling voor; ik ruim op, manlief maakt kasten en deurtjes
Haha gaat ook overal het zelfde. Wij wonen hier nu 5,5 jaar en hebben inmiddels alles verbouwd op de badkamer na. Wij hebben in februari een dakkapel laten zetten en zijn in mei naar de zolder vertrokken en E is naar onze slaapkamer gegaan zodat de babykamer gewoon kan blijven staan. Met de hoop dat hij snel gevuld mag worden.
Hallo meiden, Ook nieuw in de MMM, ik zou graag met jullie mee willen kletsen omdat ik mij erg alleen voel in onze situatie en alles en iedereen om ons heen maar zwanger raakt of inmiddels als bezig is met een tweede terwijl nog steeds wachten op ons eerste wondertje. In april uitslagen gehad van de fertiliteitsarts, manlief heeft maar een VCM van 2,2 mlj wat betekend dat we waarschijnlijk IUI zouden mogen gaan doen mocht dit niet werken. Toen zelf ongesteld geworden en begonnen met mijn eerste kuur chlomid, op dag 15 een positieve ovu test en op dag 28 een positieve zwtest! Dolgelukkig natuurlijk zijn al sinds eind 2012 bezig. Helaas heeft dit niet zo mogen zijn en ben ik 11-6 gecurreteerd. Omdat de menstruatie niet op gang kwam ben ik 14 juli begonnen met een primolutkuur van een week en eind juli was dan eindelijk mijn menstruatie daar! Nu dus in de tweede ronde van chlomid aanbeland! Van dag 3 t/m 7 geslikt. Ik kreeg van dag 8 t/m 12 ineens iedere keer bij het plassen bruinbloed verlies, heel weinig maar toch. De fertiliteitsarts zei enkel afwachten (werd ik verdrietig van natuurlijk). Tot op heden geen ovulatie kunnen spotten nu op cd 18. Begrijp dat veel van jullie controle echo's hebben om te kijken of chlomid zijn werk doet? Wij kregen drie maanden mee en toen was het tot eind september, ken hier slecht tegen omdat ik onzekerheid haat en gewoon wil weten wat er allemaal gebeurd. Hoop dat door met jullie mee te kletsen de lading van het zwanger willen worden wat minder wordt en ik er nog plezier van kan hebben en het met andere kan delen. Groetjes, Rosalyn
Ik hoop ook dat wij heel snel naar de zolder mogen gaan verhuizen... hoe heerlijk zou het zijn als we allemaal zwanger het jaar uit mogen gaan? <3
Rosalyn, natuurlijk mag je mee komen kletsen *dikke knuffel* ik kan me heel goed voorstellen dat je onzeker word van het wachten. Klinkt heel bekend. Ik krijg vanaf dag 9/10 om de paar dagen echo's om te kijken of de eitjes groeien. Dit is voor mij de eerste ronde dus vind het allemaal erg spannend. Jij bent aan het werk met ovulatie testen begrijp ik? Krijg je helemaal geen echo's? Zo niet, wat vreemd dat de werkwijze in deze situatie zoveel verschilt per regio. Je kunt hier in ieder geval alles kwijt wat je wilt. Van boos en verdrietig naar blij en hoopvol. Wij zijn er voor elkaar <3
Welkom rosalyn. Jammer dat jullie geen echo's krijgen vanuit het zkh. Heb je bij je vorige ronde wel echo's gehad? Hopelijk is je ei er snel. Kun je anders niet gewoon het zkh bellen voor een echo? Hopelijk mogen jullie snel genieten van een goede zwangerschap en na 40wkn een klein hummeltje als beloning.
Marieke en Laura (ervan uitgaande dat stefan je partner is hihi) Ja ik baal zelf mega dat er weinig controle is vanuit het ziekenhuis. Een echo zegt toch zoveel meer als een ovutest, zeker bij PCOS, bij mij is er altijd een streept te zien. Daarnaast doe ik wel temperaturen, nadeel daarvan is natuurlijk dat je temp pas omhoog gaat na je ei.. Dus qua klussen ben je dan te laat. Ik probeer ook te voelen of de bmmond open is, dit alles doe ik omdat ik er hopeloos van wordt! Maar tijdens mijn eerste ronde was het gelijk raak dus dat is een succesverhaal dames!! Ik was van plan a.s. maandag te bellen naar het ziekenhuis dat het bloedverlies van vorige week mij gewoon niet lekker zit en dat ik graag wat meer controle wil vanuit het ziekenhuis. Wat betreft het chlomid gebruik heb ik tijdens het slikken last van opvliegers en erg last van puistjes van op mn gezicht tot op mn rug van alles. Daarnaast heel emotioneel ken zelfs huilen om een pampersreclame (denk chlomid en herinnering aan de curretage). Hoe is de situatie bij jullie, is het enkel PCOS of spelen er ook andere factoren mee? liefs
Rosalyn, wij zijn in november begonnen met proberen. Het ontpillen duurde erg lang. Van daaruit had ik een onregelmatige cyclus, wisselend van 27 tot 59 dagen. En dan een menstruatie van 2 dagen heel licht, tot 7 dagen heel heftig. Er was geen pijl op te trekken. Ik temp ook, maar kon geen eisprong ontdekken. Daarbij komt dat manlief en ik beide een kind hebben uit een vorige relatie, dus we weten dat we het los van elkaar kunnen. Er was dus geen reden waarom het niet zou lukken. Ik heb in juli aan de bel getrokken, daarop volgende bloed prikken -- klagen bij je huisarts en vervolgens doorgestuurd naar de gynaecoloog. Ik vermoed dat het probleem dus bij mij ligt. Manlief heeft zijn zaadjes al ingeleverd, dus daar krijgen we komende vrijdag als het goed is ook de uitslag van. De huisarts gaf PCOS als mogelijkheid, maar de gynaecoloog heeft het woord niet genoemd. Dus we zien wel en wachten het af.
Oh spannend, a.s. vrijdag de uitslag! Ik heb in 2012 mijn spiraal laten verwijderen, wij woonden toen al samen en waren ook al een tijd samen dus dacht nou we zien het wel. Altijd last gehad van anticonceptie, eerst de pil en toen de mirena van beide ging ik niet lekker in mijn vel zitten. Die is in dec 2012 verwijdert en werd in mei voor het eerst ongesteld toen de diagnose PCOS gekregen. In eerste instantie werd gezegd dat ik af moest vallen (ben 1.63 en weeg 60 kilo), dus die zijn niet helemaal lekker.. Maarja na de eerste zemenanalyse van mijn partner bleek dat de VCM 0,0 (Volume, concentratie, bewegelijkheid) was. Na nader onderzoek bleek vriendlief een spatader te hebben waardoor het zaad niet goed rijpte. Na de operatie (halfjaar later) bleek dat de VCM 0,4 was, enkele maanden later 0,9 en dan afgelopen juli 2,2.Dus daar zit verbetering in. Wij moeten nu 22 september terug naar de fertiliteitsarts om deze periode na te bespreken, ik ben er voor mezelf uit dat deze manier niets voor mij is. Het maar een beetje op zn beloop te laten gaan, dat doen we inmiddels als 2 jaar. Dus hopelijk kan hij ons dan iets anders aanbieden.
Rosalyn welkom! Hier ook een Brabander hihi. Mijn man werkt in Uden.... wij wonen een half uurtje van Uden.
Heftige maanden heb jij achter de rug! Hopelijk snel een positieve test en 9 maanden later een pracht beeb. Jammer dat je geen echo's krijgt. Misschien gewoon om vragen? Hier geen pcos, ik heb gewoon een cyclus maar had maar een lutale fase van 4 tot 8 dagen ipv 14. Te weinig progesteron waardoor een eitje niet kan innestelen. Vandaar Clomid voor mij. Ronde 14 al weer.... sinds juni in de mmm.
Haha ja, heel nl in de ban van mr. Grey natuurlijk! Achja eerlijk moest ik ook gelijk daar aan denken toen ik je naam zag
Dames die hier ovutesten en PCOS hebben. Kunnen jullie meekijken naar deze foto voor mij. Vandaag al heel de dag ja raar gevoel in mn borsten en steekjes in mn zij naast mn heup zegmaar. Zouden jullie vanavond nog extra testen of morgen ochtend gewoon weer verder kijken.