He kwisa, lief je bericht! Ik ben erg benieuwd naar je afspraak maandag, hoe ze het gaan aanpakken. Ik begrijp dat het onwijs spannend is. Als je die pillen slikt ga je er vanuit ongesteld te worden, als dat niet zo is dan lijkt me dat erg vreemd. Ik duim voor je mee dat er snel een oplossing komt..
Firstgirl Ik had al zo'n idee! Van harte gefeliciteerd! Geniet er van Kwisa 5 pillen is niet zo veel! Volgens mij is het gebruikelijk om van provera 10 dagen te slikken, primolut krijg ik altijd een 7 dagen. Misschien was de dosering te laag om de menstruatie op te wekken? Eemse Hoop echt je a.s. dinsdag een goede echo hebt en alles netjes schoon is en snel weer verder kunt. Zoals je hebt gezien was het bij Msgry ook snel weer raak! Hier Ik ben nu 4 dagen na die primolut ongesteld geworden. Moet zeggen dat me de afgelopen dagen is opgevallen dat het qua bloedverlies vergeleken met de afgelopen 2 keer reuze meevalt, daartegen over staat dat ik wel enorm veel last heb van heftige hoofdpijn en buik/rugpijn dit keer. Vandaag beginnen met Clomid, benieuwd of de bijwerkingen ook verergeren met 100 MG. Ik ben afgestudeerd als maatschappelijk werker, ik ga aan de slag als ambulant begeleider in de regio Rijnmond. Omdat wij al zeker 3 jaar bezig zijn en 2 jaar weten dat het niet helemaal goed zit, ondanks dat ik nog geen vaste aanstelling heb binnen mijn branche besloten er voor te gaan. Er zal altijd iets zijn waardoor het slimmer is om niet aan kinderen te beginnen. Veel mensen uit mijn omgeving snappen dan ook niet dat wij met kinderen bezig zijn en zijn van mening dat ik eerst carrière zou moeten gaan maken. Gelukkig heeft mijn partner een hele goede baan dus werken zou ik niet hoeven omdat we anders niet rond kunnen komen. Natuurlijk wil ik mij graag ontwikkelen, ben niet voor niets naar school geweest. Merk soms dat ik lastig vind dat mensen hun oordeel klaar hebben, terwijl zo denk ik dan wij zo gezegend zouden mogen zijn als het via deze weg nog een keer mag gaan lukken ipv IVF/ICSI. Even een emo berichtje sorry dames!!
Ik heb 28 augustus (vrijdag) bloed verloren en ze dachten meteen aan een miskraam door de hoeveelheid. Maandags bloed laten prikken en hcg was 287 geloof ik. Dit was netjes dus moest afwachten. Op zaterdag 5 september weer veel bloed verloren en maandag erop weer geprikt en hcg was 7. Duidelijk een miskraam dus en mijn lichaam had zichzelf al weer herpakt. Die maandag meteen weer begonnen met clomid. Rest is bekend..... was meteen weer zwanger! Ik ga nu uit vanaf 5 september eerste dag laatste menstruatie, maar dat kan dus ook 28 augustus zijn. Of ergens daar tussen in. Dat weten ze in het ziekenhuis ook niet. Krijg ik hopelijk dinsdag te horen. Provera zou ik krijgen als hcg nog hoog was of niet goed ongesteld werd geloof ik. Maar ik was 5 weken en jij was al verder toch? Misschien dat ze dan bang zijn dat de menstruatie niet goed zelf op gang komt anders? Ik was aan t denken..... kans op een meerling 1 op 10 met Clomid. Dan zal er misschien wel iemand tussen zitten bij ons die een tweeling zal krijgen Volgens mij zijn we met 10 dames toch?!
@rosalyn: groot gelijk hoor, laat ze maar lekker praten. Ik had trouwens met 100mg helemaal geen last van bijwerkingen. Hopelijk straks bij de 150mg ook niet
@ Kwisa: balen dat je niet ongesteld bent geworden Hopen dat ze je maandag meer duidelijkheid kunnen geven! @ Help: Spannend! Hopen op een nieuwe ronde die zich snel aandient! Zo te lezen sta je in ieder geval al in de startblokken dus daar kan het niet aan liggen @ Eemse: Wel fijn dat het van zichzelf op gang is gekomen, al snap ik wel dat het ook echt heel dubbel voelt... Zal voor je duimen dat je dinsdag groen licht krijgt voor een nieuwe ronde! @ Marieke: ERG fijn dat je waardes voor de schildklier goed waren Is toch wel heel goed nieuws, was anders toch wel echt een gedoe geweest... @ Rosalyn: GEFELICITEERD! Altijd fijn als je ook direct aan de slag kan ergens, weer een zorg minder Wanneer mag je beginnen (met je nieuwe baan, ga ik vanuit)? Helemaal mee eens dat het jammer is dat mensen zo snel hun oordeel klaar hebben. Je moet gewoon vooral doen waar je je zelf goed bij voelt en schijt hebben aan de rest van de wereld. Maar kan me voorstellen dat het soms wel lastig is! @ Firstgirl: Gefeliciteerd!! Wat een mooi nieuws Snap het wel dat je het niet direct hier neer gezet hebt dat je zwanger bent, zoiets wil je toch in persoon vertellen, dus leugentje om bestwil is je helemaal vergeven. @JLA: *knuffel*. @ hier: maandag een echo, ben benieuwd. Op een of andere manier een beetje bang dat het deze ronde niet zo goed werkt. Zal wel nergens op slaan, maar al die gedachtes altijd. Soms wel wat lastig! Voor nu zit er niets anders op dan wachten Had nog een voorvalletje op het werk afgelopen week. Werk in de zorg en heb dus veel verschillende patienten... Collega is met zwangerschapsverlof en kan dus ieder moment bevallen dus veel mensen vragen daar naar. En krijg nu ook echt vaak de vraag hoe oud ik ben en als ik dan 30 zeg dan zie je bepaalde blikken in de ogen, in de trant van 'oh, al 30, dan begint de tijd ook al te dringen'. Maar toppunt is dan toch als mensen recht op de man af vragen (terwijl je ze niet eens kent) of je ook graag kinderen wilt en zo ja wanneer.... blijf het lastig vinden om daar goed op te reageren... Wil niet dat het hele dorp waar ik werk uiteindelijk te weten komt dat het niet wil lukken Vind het belachelijk dat mensen er gewoon vanuit gaan dat het zomaar lukt allemaal...
JLA welkom! Balen zeg. Dikke knuffel hopelijk deze ronde meer geluk. Duna wat goed dat je naar je zorgen en problemen bij de psychotherapeut hebt neergelegd. Succes morgen bij de gyn. Blijft lastig al die vragende mensen. Rosalyn fijn dat je snel al ongesteld bent geworden. Ohh meid dikke knuffel. Iedereen moet zijn eigen keuzes maken en als de een eerst carrière wil maken moeten ze dat doen wil niet zeggen dat iedereen dat moet doen. Gefeliciteerd met je nieuwe baan Ik wil juist vroeg kinderen omdat ik dan met 50 kan genieten van mijn eigen leven ipv rond de 60. En die pabo kan ik later ook nog wel doen. Naam van yolante en wesley vind ik afschuwelijk. Kwisa wat k*t dat de provera niet geholpen heeft. Dikke knuffel! Marieke fijn dat je waardes goed zijn. Firstgirl gefeliciteerd. Zie je wel oktober jou maand! Geniet van je zwangerschap hopelijk de 30 ste een hele mooie echo. Sorry voor mijn afwezigheid deze week. Ik ben echt ontzettend moe. Verwacht dat het van de medicijnen komt. Ik doe mijn best om mee te lezen maar reageren lukt dan echt niet meer. Komende week zal ik ook weinig tot niet reageren aangezien ik van wo tot vr op kamp ben met groep 8.
Hier is de menstruatie al bijna weg! Was heftiger qua pijntjes als qua verlies! Inderdaad ju al 2 dagen 100 mg en nog geen opvlieger gehad of iets dergelijks alleen heel erg moe! Maar komt ook door t tijd van t jaar, ken niet zo goed tegen dat t steeds vroeger donker word..
Het vbijft altijd spannend hoor en snap je helemaal, ik heb het nu ook waarom zou 100 mg het wel ineens doen als 50 al 2 rondes niets doet... Maar meer als wachten kunnen we niet! En daar kijken we toch naar uit straks 9 maanden wachten op dat wondertje
Hier precies hetzelfd gevoel met de 150, waarom nu wel? @hier: flinke off day. Ben echt aangekomen dus vanmorgen uit m'n broek gescheurd, volgende spijkerbroek de rits kapot getrokken nou toen barstte het los hoor pfff... Nu 3 dgn na provera en wachtende op menstruatie. Blijf het overigens nog steeds vreemd vinden dat mijn borsten steeds meer pijn gaan doen. Normaal echt alleen na eisprong maar die met de Clomid rondes nog niet gehad. Hopelijk komt de ongesteldheid snel en kunnen we met de 150 starten. Helaas komt die niet zo snel als de vorige keer na provera
Snap je helemaal hoor help, ik sporte intensief zeker 12 uur per week. Maar dit zou niet goed samen gaan met het krijgen van kinderen ( vind ik zelf) en ook nog eens die clomid.. ieder pondje komt door t mondje maar eet niet veel en toch kom ik aan... soms ook gewoon opgezwollen ofso denk ik hahaha. Moeten t er maar mee doen
@rosalyn: Fijn dat het bijna weg is! Toch maar gewoon hopen op het beste! Snap jet wel, dat het lastig is om te hopen dat het gaat werken als het al een paar keer niet gewerkt heeft... Maar je leest zo hier en daar daar toch wel positieve verhalen over. Zijn toch echt vrouwen die wel wat hebben aan een hogere dosis clomid.. @help: Balen dat je dag niet lekker loopt Hopelijk gaat het morgen beter! Misschien anders met de arts de pijnlijke borsten bespreken? @hier: Vandaag een muur uit ons nieuwe huis gesloopt Erg goede bezigheids-therapie en frustatie verwerker Resultaat is een veel grotere woonkamer
@rosalyn: welke sport doe je?! @duna: zeker goede therapie, heerlijk! Dacht meet eens mijn temp in de hoop dat die weer iets lager aan gaf zodat ik weet dat ongesteldheid eraan komt, maar die is sky high 37,28! Pffff
@ help: was je temp vorige keer met provera ook niet voor hele lange tijd hoog? Wel vervelend allemaal @Rosalyn: Als je dat 12 uur per week deed dan moet het ook echt wel een passie zijn geweest! Wel super leuk dat je iets hebt wat je zo ontzettend leuk vindt!!
@rosalyn dat is idd een mooie passie! @duna: klopt alleen nooit zo hoog. En was toen al na 3 dgn ongesteld, nu nog steeds niet helaas. Jij succes zo in het zkh! Ben benieuwd
Morgen de afspraak bij de gynaecoloog, net maar even gebeld voor de zekerheid. Want vannacht echt extreem gaan bloedden, krampen niet normaal, heb amper geslapen helaas. Ik wist niet of die afspraak door moest gaan, omdat ik nog flink vloei. Maar ze konden dan toch gewoon al een echo maken. Niet echt fris voor die beste arts, maar goed hij zal het gewend zijn, ik probeer het maar niet al te raar/vies te vinden. Mocht het nog geen goede echo zijn, dan maken ze gewoon een nieuwe afspraak. Vrijdag afspraak bij de fertiliteitsarts, om te kijken hoe nu verder, ben benieuwd, ook wat mijn hcg doet, zal ik dan wel moeten laten prikken. En klopt msgrey ik was bijna 8 weken, ik denk niet dat ze meteen weer clomid voorschrijft, maar you never know. Overigens Rosalyn kan ik me helemaal vinden in je verhaal, er is altijd een reden te bedenken dat het slimmer is om nog even te wachten. Of die opmerkingen van oh een baby is zo duur.. Ik ben nu alleen maar erg blij dat wij voor mijn gevoel "op tijd" zijn begonnen. Destijds woonde we net 1 jaar samen, en 2,5 jaar een relatie. Maar ach het was en is onze grootste wens. En nu zijn wij inmiddels bijna 1,5 jaar bezig, dus tja ik ben blij dat ik mij niets heb aangetrokken van de mening van anderen en gewoon heb gedaan wat goed voelde, want je ziet wel het gaat niet bij iedereen vanzelf. Gisteren had ik echt een baaldag. Vriend en vriendin van ons kwamen vertellen dat ze zwanger waren. En echt ik gun het iedereen, maar ik gun het onszelf ook. Op de een of andere manier begint dit steeds meer "zeer" te doen, die zwangeren in onze omgeving. En dan tot overmaat van ramp de opmerking; tja er is niet veel voor nodig hoor, zo gepiept, alleen een zaadje en een eitje. Ohhh ik kookte van binnen, ben even naar boven gevlucht om af te koelen..
Dat klinkt niet fijn Eemse! Hopelijk heb je snel minder last Wel fijn op zich dat de afspraak van morgen wel gewoon door kan gaan, krijg je toch iets meer uitleg/duidelijkheid misschien?! Ja, ik snap niet waar mensen zich mee bemoeien. Het is je eigen leven en in je eigen leven bepaal je zelf wat je wel en niet doet, toch. Ik snap heel goed dat je gisteren even baalde! Is ook best confronterend. Ik heb er ook altijd moeite mee en inderdaad lijkt het steeds moeilijker te worden. Maar zeker gezien wat jij hebt mee gemaakt nu lijkt me dat wel logisch... Het is ook zo'n grote droom. Wel goed dat je even bent gaan afkoelen en dat je niet bent uitgevallen tegen ze. Zijn ze niet op de hoogte van jullie traject? Misschien is het anders een idee om het wel te vertellen?
Rosalyn leuk dat je nu nog les geeft. Esmee dikke knuffel.. Wat een rot situatie. Zijn ze op de hoogte van jou miskraam? Want dan is het helemaal ongepast die opmerking. Niet dat hij anders wel goed is hoor. Succes morgen bij de gynaecoloog en voel je niet schuldig voor je bloedbad beneden. Bij bevallen komt ook heel veel viezigheid om de hoek kijken. Hopelijk kunnen ze een goede echo maken. Duna Hoe laat heb je vandaag meeting? Hier ligt dl op bed dus ik ga ook ff liggen. Zoals de hele week gesloopt .. zzzz