Groepje start Clomid mei/juni 15

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Miszy, 15 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Thnx Marieke! Jij loopt 1 dag voor mij, wanneer heb jij je echo?

2. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Irritant he! Gelukkig weet hij ook dat jullie voor het goede doel bezig zijn, en dat dit de tijdelijke consequenties zijn. Knuff!

3. Eemse333

Eemse333 Actief lid

6 feb 2015
    124
    9
    18
    NULL
    NULL
    Klopt cytotec, wat een klote pillen. Bij mij duurde het inderdaad ook even voordat het ging werken. Ik ben heus niet flauw, maar man wat een pijn. Ik werd er echt mega onrustig van, niets hielp echt, warme kruik gaf inderdaad een beetje verlichting. 6 uur na inname kwamen er opeens 2 hele grote stukken weefsel. Ik schrok er best wel van, daar kwamen natuurlijk al die krampen vandaan, om dat naar buiten te werken. Maar had niet gedacht dat het zo veel en groot zou zijn. Maar goed niet teveel bij nagedacht en naar gekeken, hopelijk is alles schoon nu. Moet zo meteen voor de zekerheid een tweede dosis nemen, hoop zo dat de pijn van gisteren mij bespaart blijft. Maar wat een ellende, dit wens ik niemand toe.

4. Eemse333

Eemse333 Actief lid

6 feb 2015
    124
    9
    18
    NULL
    NULL
    Meiden ik hoop en duim met jullie mee voor hele mooie goede echo's en eitjes!!!

En Marieke, die hormonen ach hoort er bij. Is hier ook regelmatig!! Allemaal voor het goede doel!!

5. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Ik neem in de ochtend na mijn ontbijt die clomid in, maar nu lees ik net in de bijsluiter dat er staat vóór het eten... zou het wat uitmaken.. bedoel dat t daarom niet werkte vorige rondes.. lijkt me niet toch ..

6. Duna

Duna Bekend lid

14 aug 2015
    673
    24
    18
    @ marieke: Die stomme hormonen ook :( Hopelijk gaat dat snel weer beter. Gelukkig weet je man ook waar jullie het voor doen en dat het ook wel weer over zal gaan :)

@ Eemse: Dat klinkt echt niet fijn! Hoop ook dat je de pijnen nu wel gehad hebt en dat het bij de volgende pillen niet zo erg is :( in ieder geval een dikke knuffel vanaf hier...

@ Rosalyn: ik ben deze maand een paar keer vergeten om het 's ochtends vroeg in de te nemen (vanwege verhuizing en dus het klussen en zo). Dus heb het vrij onregelmatig ingenomen (had daarom ook weinig reactie verwacht denk ik), maar had een mooi ei op dag 11 en dus sneller dan in andere rondes. Dus lijkt me niet dat dat heel veel uit maakt, zal niet het verschil maken tussen wel en geen ei...
    Heb ook wel gehoord dat mensen de clomid in de avond innemen en dat gaf ook geen problemen (alleen minder bijwerkingen).
    Maar zou het een volgende ronde gewoon eens uitproberen om het in de ochtend voor het ontbijt te nemen, zeker als het in de bijsluiter staat :)

7. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Ik krijg vanaf deze ronde geen echo's meer. Wij doen het zelf :) en eigenlijk vind ik dat wel lekker.

En wat die hormonen betreft... ja het hoort er bij. Ben ik er blij mee? Nee. Snap ik dat dit voor een goed doel is? Tuurlijk... ;) maar die wetenschap maakt mij niet gezelliger haha.

8. Eemse333

Eemse333 Actief lid

6 feb 2015
    124
    9
    18
    NULL
    NULL
    Rosalyn ik heb ze de 1e ronde ook elke dag na het ontbijt ingenomen. Ik heb namelijk schildklier tabletten die ik nuchter in moet nemen en mag dan ook geen andere medicatie innemen. Ik heb dit overlegd en het was geen probleem het na de maaltijd in te nemen. En je weet hoe het de eerste ronde bij mij is verlopen, dus lijkt me absoluut geen probleem, daar zal het de vorige rondes niet aan liggen..

9. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Nee klopt 1e ronde clomid 50 raakte wij ook zwanger maar dat is april geweest en weet niet hoe ik t toen ingenonen had hihi! Voor nu nog wachten op zondag ben heel benieuwd. Moest op dag 10nkomen aangezien we een dosis omhoog gingen maar volgens ff is t cyclus dag 11 dus heb enorme hoop dames:D

10. Eemse333

Eemse333 Actief lid

6 feb 2015
    124
    9
    18
    NULL
    NULL
    Spannend meid!! Ik duim met jullie mee!! Hoop op een prachtig ei.

Hoe snel na je MK mocht jij weer starten met clomid? En toen ook eerst primolut/provera? Ben jij alle rondes gevolg met echo's? Ik hoop dat ik straks de nieuwe ronde wel weer echo's krijg, ook al is het er maar 1, gewoon om te zien of het hetzelfde werkt.

11. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Na de curretage had ik na 5 weken een echo om te kijken of alles weer in goede staat was hihi. Toen gestart met primolut en daarna clomid dus laten we zeggen 2 maanden na de curretage mocht ik weer beginnen. Toen een ronde zonder echo en daarna een ronde met echo en nu met 100 weer echos

12. Eemse333

Eemse333 Actief lid

6 feb 2015
    124
    9
    18
    NULL
    NULL
    Oke thanks, hoop zo op goed nieuws morgen, dan zijn de afgelopen dagen van pijn niet voor niets geweest. Het blijft nu ook gewoon nog flink bloeden met stolsels, krampen zijn er nog wel, maar wel minder. Hoop dat een curretage me bespaard blijft en ik zsm door mag.

13. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Ik ben ook heel erg benieuwd naar je echo morgen, hoe laat heb je de afspraak?

Hier geen last van bijwerkingen zoals de opvliegers en het slechte slapen... Super blij dus! 1e dag na de kuur enkel wat puistjes. Hoop dat het allemaal wat zegt hihi. Twijfel of ik ovulatietesten zal gaan gebruiken of het net als vorige ronde gewoon bij het enkel echo's houd. Tempen doe ik al niet meer. Hmm twijfells!

14. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Hoop met je mee Eemse! Laat je het morgen weten?

@hier: nog steeds geen ongesteldheid te bekennen :( bel maandag als ik dan nog niet ongesteld ben het zkh op. Dan zit ik 11 dgn na provera einde. Mocht na 7 dgn al proberen. Maar dacht stel dat ik toch een ei heb gehad dan had ik ook altijd na 14 dgn ongesteldheid, dus om dat ook uit te sluiten wacht ik tot maandag

15. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Aan je tempkaartje te zien zou je al een test kunnen doen hoor je bent dan 12 DPO! Zou zelf niet wachten want anders zou je morgen misschien al terecht kunnen, maar ik ben zo ongeduldig als maar zijn kan hihi

16. Eemse333

Eemse333 Actief lid

6 feb 2015
    124
    9
    18
    NULL
    NULL
    Ik laat het morgen meteen weten meiden, afspraak is pas einde vd middag helaas. Dus moet nog even geduld hebben.

Fijn dat je minder bijwerkingen hebt Rosalyn. En die rottige puistjes ook altijd. Ik heb daar nooit last van gehad, tot ik met de pil stopte. En raak er nog steeds niet aan gewend haha, ze komen en gaan, ene keer erger dan de andere keer. Wat betreft ovulatietesten, ik werd daar zo ongelukkig van, het gaf mij heel veel rust toen ik het niet meer deed. Waren ook bijna altijd vals positief. Ik ben volledig van de echo's uitgegaan.

Oh Help ik zou ook geen geduld hebben eerlijk gezegd haha, knap van je dat jij dit wel hebt. Ik zie trouwens aan je cyclus voor clomid dat je best snel doorgestuurd bent? Of heb ik dit mis? Ik zou pas na 1 jaar doorgestuurd worden, ondanks dat ik absurd lange cyclussen had (langste 127 dagen). Huisarts zei ontpillen duurt lang.. Na lang zeuren kreeg ik toch na 10 maanden een doorverwijzing. Ben gewoon nieuwsgierig hoor hihi.

17. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Haha meiden, moet echt om jullie lachen :). Ik heb zo'n geduld omdat ik 100% zeker weet dat ik niet zwanger ben. Misschien pin ik mezelf hier erg aan vast omdat uit de bloeduitslag kwam geen eitje, maar mogelijk dat die daarna is gekomen. De temp daar hou ik geen rekening mee, want die is altijd hoog door die stomme provera... Gewoon jammer dat die provera niet zo snel aansloeg als de vorige keer :( Ow én we hebben stel dat er wel een ei was, geen goede klus timing gehad waardoor ik zwangerschap ook zo goed als uitsluit.

@eemse; klopt heb zelf erg veel druk gezet bij de HA. Ze zei zelf eerst ook van kijk maar jaar aan. Toen heb ik me daar mee weg laten sturen. Na een maand was ik het zat, toen heb ik het zkh gebeld en de situatie voorgelegd. Zei dat ik kon aantonen a.d.h.v. temperaturen van 3 cyclussen dat ik geen ei had gehad. Toen zeiden ze laat je HA je maar door sturen, zo gezegd zo gedaan en achteraf maar goed ook! Voelde zelf al wel dat er iets niet klopte, maar soms lastig over te brengen bij een arts. Hoewel ik zelfs een vrouwelijke HA heb.

18. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Sorry dames ik reageer het weekend uitgebreid. Ben nog op kamp met de kids en lig nu net in bed in de hoop dat de jongens snel slapen.

Ik mag al op rood. Op naar een nieuwe ronde. :(

19. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Toen ik in januari voor de eerste keer naar de HA ging met dit probleem, kreeg ik te horen dat ik moest wachten. Ik was toen niet ongesteld maar had een batterij aan klachten, ben uiteindelijk na 59 dagen ongesteld geworden.
    In juli heb ik weer gebeld. Cyclus was onregelmatig, temp vloog alle kanten op enz enz. Mijn eigen HA (een kreng van een vrouw) heeft mijn verzoek afgewezen. Ben toen naar een andere HA geweest en die heeft me meteen doorgestuurd. Dus het licht idd heel erg aan je HA. Ik had toen een heel pak temp lijsten enzo meegebracht. En zou ook niet weggaan zonder een doorverwijzing. Maar die kreeg ik zonder problemen.

Laura, verdorie alweer op rood :(

20. Eemse333

Eemse333 Actief lid

6 feb 2015
    124
    9
    18
    NULL
    NULL
    Joehoee eindelijk een keer goed nieuws!! Alles is schoon en het zag er perfect uit!! Ik had alleen een andere arts, en deze gaf aan dat ik pas mag starten met een nieuwe ronde clomid als mijn menstruatie vanzelf komt en mijn lichaam er klaar voor is... Echter zei mijn eigenlijke arts vorige week dat ik primolut zou krijgen, weet echter niet op welke termijn. Dus nu mocht ik toch een afspraak voor over 4 weken maken (is 3,5 week geworden), en dan bespreken hoe verder. Ik ga namelijk echt niet bv weer 127 dagen op mijn menstruatie wachten. Maar stel dat mijn menstruatie wonder boven wonder eerder komt mag ik meteen bellen en starten. 4 weken rust is zo gek toch niet? Normaal adviseren ze ook om 1 menstruatie af te wachten. Even mijn lichaam tot rust laten komen.. Mijn verstand begrijpt het, maar mijn gevoel wil door haha. Ach tot 17 november geduld, het moet lukken, mijn en ons geduld is de laatste tijd al zo vaak op de proef gesteld.

Fijn weekend meiden!!!

Deel Deze Pagina