Groepje start Clomid mei/juni 15

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Miszy, 15 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Rosalyn wat k*t zeg. Hopelijk met spuiten wel een eisprong. Gezellig dat je blijft kletsen. Krijg je dan wel steeds echo's? Fijn dat ze wel in de december maand behandelen.

Help dikke knuffel. Wat stom dat ze perse deze weg moeten gaan. Goed dat je een gesprek geëist. Hopelijk kun je tijdens gesprek verder komen.

Hier vandaag bij de ha geweest omdat steeds zo moe ben. Na wat lichamelijk onderzoek niets aparts gevonden. Mocht ook bloed gaan prikken en daar moet ik maandag even voor bellen.
    Dadelijk nog even een ovutest doen.

2. Sandyvae

Sandyvae Lid

25 mrt 2015
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Ik ben zelf ook in juni begonnen met clomid nadat er pcos bij mij is ontdekt.
    Heb eerst clomid 50 gehad , deze sloeg niet aan , dus over naar de clomid 100 , deze sloeg aan , maar helaas de tweede keer clomid 100 was het weer mis , nu heb ik net de clomid 150 gehad en vanmiddag te horen gekregen dat er gewn eisprong heeft plaats gevonden.
    Nu mag ik volgende week woensdag naar het ziekenhuis en gaan we bespreken wat de volgende stap is , de laatste keer had de arts het over een operatie of spuiten.
    Heeft iemand hier ervaring mee of advies over?

3. Bijtje89

Bijtje89 Lid

25 sep 2015
    25
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Hopelijk slaat de Clomid snel aan en doet het zijn werk goed.

Vorige week had ik evaluatiegesprek om te bespreken hoe we verder gaan, ik zou over gaan op spuiten en een HSG krijgen.

Nu was ik inmiddels 5 dagen overtijd en had gisteren voor de gein een ovulatietest gedaan. De testlijn sloeg donkerpaars uit. Veel donkerder dan de controlelijn, dus ik had al een vermoeden.

Vanmorgen heb ik een zwangerschapstest gedaan en die was positief! Ik heb er daarna nog een gedaan van een ander merk en ook die was positief.

Ik kan het echt niet geloven, het is zo onwerkelijk. Ik heb ook nog maar weinig klachten op iets gevoelige borsten en steekjes in m'n baarmoeder na.

Na 1,5 jaar eindelijk voor het eerst in mijn leven een positieve test.

Het is nog heel erg pril, dat besef ik. Maar ik heb nog nooit een positief resultaat gehad, dus we zijn een stapje verder.

Ik zal nu ongeveer op 5 weken zitten.

Dus dames. Geef de moed niet op! Het kan! Ik zag het niet meer zitten en ben in een hele stressvolle maand (door andere omstandigheden) zwanger geraakt.

Ik zal zo bellen met de arts hoe we nu verder gaan.

In de 5e ronde met Clomid is het gelukt! Precies in 1,5 jaar tijd en vanaf januari 2015 in de medische molen.

Ik heb een foto v/d testen maar weet niet hoe die er op moet.

4. Kwisa

Kwisa Lid

1 okt 2015
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Sandyvae,

Ik ben zelf ook net pas het circuit Clomid ingestapt, dus kan je ook nog niet zoveel vertellen over de stappen erna, maar wil je uiteraard wel heel veel succes wensen en lees graag hoe het je vergaat! Wellicht kunnen andere dames je wat meer info geven, ook zijn er andere topics waar je wellicht wat aan hebt!

@ Bijtje89 : Wat fantastisch zeg! Ondanks dat het nog heel pril is : van harte gefeliciteerd!! Dit is een mooie opsteker voor alle dames hier, er is altijd hoop!

5. Sandyvae

Sandyvae Lid

25 mrt 2015
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    @bijtje89 gefeliciteerd.
    Wij hadden afgelopen kuur ook echt het idee dat het na anderhalf jaar raak zou zijn , maar helaas.

@kwisa na de clomid, ben ik erg benieuwd wat me te wachten staat, dus ik hoop dat er meiden zijn die me wat info kunnen geven.

Ik heb me al die tijd nog niet eerder op forums aangemeld, maar merk dat ik er nu echt behoefte aan heb.

6. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Hoi Dames,

@Bijtje, gefeliciteerd meid! Ga er van genieten, na de medische molen is het altijd net nog even een beter gevoel dat het dan eindelijk zover is!

@Sandyvae, Even dat ik het goed begrijp hoor. Je hebt nu met clomid 150 eisprong gehad en mag 9 december naar t ziekenhuis om te bespreken wat de verdere behandeling wordt? Ik heb 1 keer een eisprong gehad met clomid en was toen direct zwanger. Hierna sloegen 50/100/150 niet aan en ben ik afgelopen woensdag weer begonnen met primolut en is mijn NOD hopelijk 12 december. Ik ga nu over op spuiten van gonal F 50 eenheden tot cd 9 en dan op cd 10 een echo. Ook heb ik nu pregnyl gekregen om wanneer ik een eitje heb deze te laten springen. Mocht je dus vragen hebben dan heb ik straks een inimini beetje ervaring met het spuiten ipv de clomid. Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt wat nu verder, misschien is het wel helemaal niet nodig!

@Stefanenlaura, benieuwd naar wat de uitslag is van het bloedprikken, zou t niet kunnen dat t gewoon van de clomid is? Hoe was t met je ovulatietest?

@Help, hoe gaat tie bij jou, zag in je templijst dat die heel erg schommeld! En dat je last heb van snachts het zweten, moet zeggen dat ik daar de afgelopen 2 nachten ook zo last van heb.. komt denk door de primolut bij mij!

Eemse Succes morgen met de echo, hoelaat moet je?

7. Sandyvae

Sandyvae Lid

25 mrt 2015
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Rosalyn

Ik heb de laatste keer met clomid 150 GEEN eisprong gehad, daarom mag ik volgende week terug komen om te bespreken wat we nu gaan doen.

Met de clomid 100 heb ik 1 keer een eisprong gehad erna niet meer.

Ik ben benieuwd hoe het spuiten bij jou gaat , heb je al prikinstructies gehad?
    Ben erg benieuwd naar je ervaring.

8. Eemse333

Eemse333 Actief lid

6 feb 2015
    124
    9
    18
    NULL
    NULL
    @rosalyn 16:15uur pas, moet heel de dag geduld hebben haha. Maar laat het zsm weten. Hopelijk ben jij lekker snel ongesteld, ik was dat dus al de 3e dag na stoppen primolut. Overigens helemaal geen last gehad van zowel primolut als clomid, vorige keer had ik echt elke dag een opvlieger en lag ik vaak 's nachts wakker. Hopelijk slaat het hetzelfde aan ondanks geen bijwerkingen.

@help pff snap dat je over de zeik was. Ze houden soms echt geen rekening met je gevoelens he, zo tussen neus en lippen ook nog eens die info, ben benieuwd naar je afspraak de 29e en vervolg..

9. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Sandyvae hè wat naar dat clomid niet heeft aangeslagen. Hopelijk snel een nieuwe plan van aanpak.

Bijtje. Gefeliciteerd. Wat fijn om te horen dat het gelukt is. Hopelijk blijft alles goed gaan.

Rosalyn die vermoeidheid kan idd van de medicijnen komen maar ik wil even alle andere uitsluiten. Want als het wel iets anders is dat heb ik het weg gewuifd onder de noemer pillen.
    Vandaag een ovulatietest gedaan maar nog geen echte streep. Maar heb hem ook pas tegen 7 uur gedaan. En verwacht mijn ei rond maandag.

10. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Dan snap ik hem sandyvae, hoever zit je nu in je cyclus? Neem aan dat je woensdag dan pillen krijg om te menstrueren en ook met hormonen te starten, ook fijn voor mij nog iemand in de groep! Ik hb wel instructies gekregen. Iedere dag zelfde tijdstip priken denk dat ik dit rond 21:00 ga doen dan ben ik zeker weten thuis. Mag starten op dag 3 met 50 eenheden tot dag 9 en dan op cd 10 een echo om te kijken of het voldoende aanslaat dan gaat de arts bepamen met welke eenheid we verder gaan. Fijne is dat ik dus niet meer hoef te wachten of primolut hoef te slikken!

11. Eemse333

Eemse333 Actief lid

6 feb 2015
    124
    9
    18
    NULL
    NULL
    @bijtje! Ik vergeet je helemaal te feliciteren! Super meid, heeeerlijk gevoel, ik hoop en duim voor je mee, geniet ervan!!!!

12. Joy22

Joy22 Lid

28 mrt 2015
    44
    0
    6
    Vrouw
    Studente
    NULL
    Hoi allemaal. Na lange tijd weer, maar ik had het zo druk met studeren en alle behandelingen en arts bezoekjes etc. Vandaag weer geweest cd17 en m'n eitje was 17,5 en hij is volgens mij vanmiddag gesprongen, dus nu ff afwachten. iig gefeliciteerd bijtje en geniet ervan voor de rest gewoon positief blijven. Knuffels allemaal

13. Babywish2016

Babywish2016 Fanatiek lid

28 nov 2015
    3.048
    0
    0
    Gefeliciteerd met je zwangerschap en lekker genieten hoor

14. Bijtje89

Bijtje89 Lid

25 sep 2015
    25
    0
    1
    NULL
    NULL
    Bedankt dames!

Ik hoop dat jullie ook allemaal snel een positieve test in handen mogen hebben. Het is jullie zo gegund!

Sandyvae: Als de Clomid niet werkt ga je inderdaad na een aantal maanden over op spuiten. Ik hoor en lees daar hele positieve dingen over! Zelf zou ik ook over gaan op spuiten (niet omdat het niet werkte, maar omdat ik zoveel last van bijwerkingen had).
    Ik weet niet of je al een HSG hebt gehad? Maar als je keuze hebt tussen kijkoperatie of dat, en uit je bloedtest is niets raars gekozen, zou ik voor de HSG kiezen. Maar zal ook per arts verschillen.

Kwisa: Hopelijk heb je snel succes nu je begonnen bent met de Clomid! Succes!

Joy22: Fijn dat de eisprong geweest is. Nu kom je op het wachtbankje. Altijd spannend! Hopelijk over 2 weken een positieve test in handen. Zou super zijn!

Ik krijg 24 december mijn eerste echo. Ik hoop zo dat het allemaal goed zit. Ik hou jullie op de hoogte!

15. Sandyvae

Sandyvae Lid

25 mrt 2015
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    @rosalyn
    Ik zit vandaag op cd 27 , heb op dag 21 en 24 bloed geprikt en dag 25 de uitslag gekregen dat er dus geen eisprong heeft plaats gevonden.
    Waarschijnlijk zal ik inderdaad primolut meekrijgen om de menstruatie op te wekken . Ben wel benieuwd of ik ook een hsg , leo of gelijk mag gaan spuiten , maarja dat weet ik pas woensdag , duurt dan toch lang zo'n week.

Ik hoor graag je ervaringen als je bent begonnen met spuiten .

16. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Even voor mij wat is hsg, leo? Heb ik mij arts helemaal niet over gehoord namelijk:)

17. Sandyvae

Sandyvae Lid

25 mrt 2015
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet het niet precies maar bij een hsg , gaan ze kijken of de eileiders en baarmoeder allemaal goed doorgangkelijk is.

En bij een leo gaan ze door sneetjes in je buik te maken , gaat prikken in je eierstokken om te zorgen dat de hormoonbalans beter word.

Dit heb ik zo gehoord .

18. Joy22

Joy22 Lid

28 mrt 2015
    44
    0
    6
    Vrouw
    Studente
    NULL
    Ja hoop ik ook, maar bij de echo van gister zagen ze vocht in m'n eierstok weet iemand wat dat is?

19. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Als je eitje gesprongen is kan het zijn dat de arts wat vocht ziet zitten joy anders geen idee sorry. Wanneer moet je weer naar het zkh?

20. Eemse333

Eemse333 Actief lid

6 feb 2015
    124
    9
    18
    NULL
    NULL
    Net terug van het ziekenhuis. Zit nu op dag 10 en eiblaasje was 13,5 mm, precies even groot als de vorige keer op dezelfde dag. Maandag weer terug.

Deel Deze Pagina