Super eemse! Dat word dus gewoon een eisprong oo t juiste moment. Ben blij voor je, he tis je gegund na die onzekere periode de afgelopen 2 maanden!
he meiden, Ik mag ipv de 29e aanstaande woensdag langskomen. Waar een boze mail niet goed voor is. Dat betekent wel dat ik dit groepje ga verlaten. Een IVF ICSI traject past niet echt bij jullie belevingen denk ik. Maar ik hoop in ieder geval dat iedereen volgend jaar zwanger is!! Ik zal jullie wel blijven volgen! Liefs
Hey meis, jammer dat je ons gaat verlaten. Heb veel aan je gehad persoonlijk. Je staat in mn vriendenlijst dus ga je in de gaten houden. Ivf icsi houd ook in dat je moet gaan prikken dus misschien hebben we nog wat aan elkaar. Stuur nog wek even een berichtje als je de 9e langs bent geweest xxx
spannend sandyvae. ben benieuwd. wat je volgende stappen zijn hsg enleo klinkt heftig. sorry joy weet ik ook niet misschien vragen bij het zkh. Esmee fijn hopelijk morgen goed gegroeid Help fijn dat je al sneller terecht kunt. Wil je ons nog wel een klein beetje op de hoogte houden. Hopelijk mag je snel via deze weg aantellen. Maar deze ronde kan ook nog toch? Hier gisteren en vandaag een positieve ovulatietest gehad en loop al drie dagen met af en toe flinke buikpijn. Nu loop ik al vanaf 4 uur met flinke buikpijn rond dus mijn eitje is zich goed klaar aan het maken. dadelijk nog een keertje door de pijn heen gezellig maken is voor een goed doel toch? Iedereen een fijne sinterklaasavond gehad? of niets gevierd? Hier is dochterlief erg verwend door opa, oma, der oom en tante. die hadden echt mega veel gekocht. Daarna heerlijk met zijn alle gegeten.
Ik ben weer terug! Tijdje afwezig geweest, te druk met verbouwing en voelde vanalles in mijn buik (iedere dag met vlagen misselijk en misselijk worden van te sterke niet lekker ruikende geurtjes) en wilde eigenlijk ook wel bewust wat afstand nemen omdat ik bang was te veel hoop te krijgen door alle 'kwaaltjes' en dan alles hier lezen. Maar nu weer terug, hoop is weer op normaal pitje. Moet nog een week afwachten voordat ik wat weet Te veel hoop is niet goed voor de teleurstelling uiteindelijk... @ Rosalyn: Jammer dat je ei niet goed door gegroeit is Wel fijn dat je meteen door mag deze cyclus... Ook leuk dat je hier ook nog wel mee blijft kletsen! @ kwisa: wat fijn dat er in ieder geval een plan is wat werkt! Hopelijk snel succes! @ Eemse: Klinkt alsof je deze ronde weer een mooie kans gaat hebben. Het is je gegund! @ Help: hopelijk een mooi ei! Ik heb ook altijd mijn ei rond dag 17, dus lijkt mij dat dat wel een mooie dag van de cyclus is. Had in het andere topic ook al gereageerd op je verhaal over de uitslagen van je partner. Snap het nog steeds niet allemaal, vind het maar een vaag gedoe! Goed dat je er mee aan de slag bent gegaan en een afspraak afgedwongen hebt! Hoop dat je zo nu en dan nog eens even laat weten hoe het met je gaat en waar je zit in het traject @ Stefanenlaura: Wat goed dat je even naar de huisarts bent gegaan. Hopelijk komt er niets ernstigs uit het bloedonderzoek, maar kunnen ze wel iets doen aan je vermoeidheid! Fijn ook dat je eisprong zich aandient! Alvast welkom op het wachtbankje. Ook erg leuk dat je meisje verwent is, mag ook altijd door familieleden Hopelijk hebben jullie er met z'n allen van genoten! Wij hebben geen sinterklaas gevierd, maar wel vele verhalen gehoord op het werk en vind het fantastisch! Kan niet wachten totdat wij ook kinderen hebben en het kunnen gaan vieren! @ bijtje: Gefeliciteerd!! Ben enorm blij voor je! Geeft me hoop dat je zwanger bent geworden in de 5e ronde, juist waarin je het eigenlijk niet verwacht had! @ Sandyvae: Welkom! Ik kan je helaas niet echt helpen met je vraag. Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid! @ Joy: Wat fijn dat je een eisprong hebt gehad! Welkom op het wachtbankje!
Ja die wist het ook niet, maar ik moet vrijdag toch terug voor een behandeling, dus zal ik vast wel meer weten. Ja klopt ik zit nu ook op het wachtbankje en nu alleen nog positief blijven wat heel erg moeilijk is maar we gaan ervoor he dames xxx
Hoi dames, Hier ook op t wachtbankje, klaar met de primolit verwacht de menstruatie zaterdag! Ken niet wachten mogen we eindelijk starten met de spuiten. Super enthousiast omdat ik nu eindelijk het gevoel heb dat we een kans maken! Wiehoeee nu nog even rustig afwachten hihi!
Spannend Rosalyn. Ik hoop morgen ook te horen dat ik over mag op spuiten. Dan kan ik de ervaring met je delen .
Idd spannend Rosalyn. Hoop en duim voor jullie dat er een mooie eisprong gaat komen en snel een mooie zwangerschap volgt. Duna ook voor jou spannend deze week. Begrijpelijk dat je het even wat los wil laten. Hopelijk blijven de kwaaltjes en is deze ronde een succes geweest. Duim duim. Joy wanneer is je nodig? Hopelijk succes deze ronde. Sandy hopelijk een goed gesprek morgen. Hoe laat mag je? Hier gisteren weer begonnen met de utrogestan. Laten we hopen dat het deze maand gelukt is.duim duim. Bloedonderzoek was allemaal goed dus de moeheid komt allemaal door die medicijnen. Vandaag Veel moeite met opstarten op school. Lezen met groep 7 was dan ook niet echt een succes. Krijg ook steeds meer moeite met die confrontaties. Net gehoord van steef dat een ex-collega van hem. De tweede verwachten. Zitten met hetzelfde probleem maar gelukkig was het al raak voor ze kon beginnen met Clomid. Dus wel fijn voor hun. Morgen een collega die de eerste echo heeft en zaterdag babyshower van een hele goede vriendin. Een ouder uit mijn klasje net bevallen van een prachtige dochter. Tis een en al baby nieuws nog 2 andere collega's bij wie het niet mee werkt dus ook die confrontatie van dokters bezoeken is ook niet leuk. Gun het ze zo erg. 1 helemaal zijn al 4 jaar bezig . Sorry klaag modus uit.
@stefanenlaura wat is dat utrogestan? nog nooit van gehoord.. de confrontaties vind ik zelf ook heel erg lastig, ik ben de enige van mijn vriendinnenclub zonder kinderen . En babyshowers zijn al helemaal vervelend he ? Ik gun het ook iedereen , maar merk dat ik het de laatste maanden niet zo makkelijk mee om kan gaan, baby's en zwangeren. Wij zijn net terug van het ziekenhuis en heb de keuze gehad om te gaan spuiten of voor de LEO operatie te gaan, maar mijn gevoel zegt dat we het spuiten moeten gaan. Vanmiddag kan ik bellen om een afspraak te maken met een ivf verpleegkundige die ons gaat uitleggen over het traject. Ik hoop dat het dit jaar nog kan , maar met alle feestdagen in zicht weet ik niet of dit gaat lukken. even afwachten.
Hoi Dames, Ik kreeg gisteren een telefoontje waarvan ik nog even niet zo goed weet wat ik moet denken. De korte versie : Ik kreeg medegedeeld dat ik het traject nu moet staken en dus niet zoals vorige week afgesproken met Clomid 100mg ga beginnen. 1 van de artsen heeft tijdens 1 van de echo's opgemerkt dat mijn baarmoeder klein is, en dit in hun overleg in de groep gegooid. Nu moet dat dus eerst nader onderzocht worden voordat we verder kunnen gaan. Ik weet even niet wat ik hier nu mee aan moet eigenlijk. Je zou toch verwachten dat dergelijke "afwijkingen" uitgesloten worden voordat je uberhaubt met een behandeling van start gaat? Wat als ik tijdens de Clomid 50 wel zwanger was geworden? Had het dan gevolgen gehad voor de zwangerschap? Nouja, er spookt nu dus van alles door mijn hoofd, en gelukkig mag ik tot 12 Januari ( :x )mijn geduld bewaren, dan hebben we een afspraak.. Dus tja.. welke kant dit nu dan op gaat, geen idee..
Hey meiden, Ik heb niet alles terug gelezen, maar ik zie wel dat er nog geen zwangeren bij gekomen zijn. Hier ook niet. Vanmorgen weer keihard ongesteld geworden en dus maar meteen op de fiets naar het ziekenhuis voor een nieuwe dosis Clomid100. Mijn cyclus is exact 28 dagen, dus dat is wel lekker. Kwisa, jeetje meid. Wat een rot nieuws! Wat vreemd dat ze dit niet eerder hebben gezien?? Laura, hier ook steeds weer zwangeren in mijn omgeving. Het lijkt soms alsof iedereen maar zwanger wordt... behalve wij... ik gun het iedereen, absoluut. Maar ik gun het mezelf ook en ons allemaal natuurlijk. Ik weet niet of ik veel mee zal posten, maar ik lees wel wat mee hier en daar. Ik probeer me een beetje bij het forum weg te houden, want ik merk dat ik daardoor rustiger word/ben. Ik denk wel aan jullie *dikke knuffel*
Sandyvae lastige keuze. Hopelijk kun je snel bij de ivf verpleegkundige terecht en kunnen jullie de keuze maken. Kwisa dikke knuffel. Wat een kut nieuws zeg. Wat duurt het ook nog lang voor je terecht kunt inderdaad wel vreemd dat ze dat niet eerst hebben uitgezocht. Hopelijk is het niets ernstigs en is een zwangerschap wel mogelijk. Marieke502 wat balen zeg. Dikke knuffel. Hoe lang moet je met de 100mg thuis proberen? Goed dat je wat afstand neemt. En hopelijk mag het voor jullie ook raak zijn. Vanmiddag gehoord dat bij mijn collega niet goed is :'( er was geen hartactie. Kan er gewoon zelf om huilen.
@ stefanenlaura: Ik duim met je mee dat het lukt deze maand! Wel fijn dat je bloedonderzoek goed was, jammer genoeg dus niet echt iets wat ze kunnen doen aan de vermoeidheid Ik herken dat wel van die confrontaties hoor! Heb er ook steeds meer moeite mee. En dan niet alleen mensen die vertellen dat ze zwanger zijn, want dat zijn er echt een hoop, en niet alleen mensen waarvan je op facebook ziet wat een wolk van een baby ze hebben gekregen, maar ook al die vragen van mensen... Vandaag nog een meisje van 12 wat aan me vroeg of ik al kinderen had. Lief bedoeld, maar het liefst wil ik dan schreeuwen dat het niet zomaar lukt. En natuurlijk gun je het iedereen en gun je iedereen een gezond kindje, maar jezelf gun je het misschien nog wel het hardste... Maar als je dan ergens hoort dat het toch niet goed zit, dan baal je toch echt wel mee met die mensen. Blijft hoe dan ook erg rot @ Sandyvae: Lijkt me een lastige keuze. Heb je inmiddels al een afspraak met de ivf verpleegkundige? @ Kwisa: Jeetje, dat klinkt ook wel ingewikkeld. Hebben ze je niet uitgelegd wat het voor gevolgen kan hebben en of de kans om zwanger te worden op deze manier heel erg verandert? Vind het ook maar vreemd dat ze het niet eerder hebben gezien. @ marieke: toch altijd weer kl*te als je toch weer ongesteld wordt! Snap dat je wat meer afstand neemt, doe ik ook zo nu en dan. @ Hier: ook weer ongesteld geworden. Ben er wel verdrietig over, maar heb ook zoiets van 'ok.... én weer dóór!'. Ongesteldheid is makkelijker te verwerken, vind ik, dan een negatieve test. Het is wel 2 dagen eerder dan dat ik het verwacht had en voelde het ook echt niet aankomen, dus dat is wel wazig. Nu een cyclus gehad van 30 dagen. De kortste van allemaal... Merk ook wel dat ik er steeds minder in ga geloven dat het met de clomid gaat lukken
@kwisa jeetje wat een rot nieuws krijg je dan zeg en dan ook nog eens zo laat pas weer naar het ziekenhuis, welk ziekenhuis zit je ? @duna balen dat je weer ongesteld bent geworden, het is iedere keer toch weer een flinke teleurstelling hè. Wij mogen gelukkig a.s. donderdag naar de ivf verpleegkundige en die gaat alles uitleggen over het spuiten en de kansen en wat onderzoekjes enz. Dus we zijn erg benieuwd.....
Hoi dames, Hier nog niets nieuws te melden, normaal op dag 3 na primolut al spotting. Maar tot op heden niets meer dan ernstige koppijn die bizar erg is en misselijk. Blijf hopen dat het morgen doorzet want dat zou het beste zijn met de feestdagen hihi. Fijn weekend!
Dag Dames, Mag ik me bij jullie groepje aansluiten? Weet niet of er een recenter 'clomid start groepje' bestaat maar volgens mij zijn jullie het meest recente startgroepje. Ik las af en toe eens mee en merk wel dat jullie meiden onder elkaar wel wat steun putten uit dit forum, en het leek me wel gezellig om mee te praten... Als ik mag, hierbij kort mijn verhaal: Al lang voor mijn kinderwens rond mijn 16e werd PCO vastgesteld. Dit is misschien wel mijn 'voordeel' om het al vroeg te weten en dus niet zoals sommigen als ik zo lees pas na lang 'proberen' erachter komen.. maar kom om het nu een voordeel te noemen is misschien wat gek... Door dit te weten zat ik natuurlijk ook al langer 'te wachten' om eraan te kunnen beginnen omdat ik ook wel wist dat het misschien wat langer kon duren. Vorig jaar liet ik een HSG-onderzoek doen omdat men verwachtte dat mijn baarmoeder hartvormig was en een poliep; maar dit was al goed beide niet het geval en alles was in orde (meiden die vragen hebben over HSG kunnen ze zeker stellen) Juli 2015 gestopt met pil, getracht op natuurlijke weg maar slechts 1x maandstonden gehad sinds. Vorige week bloed laten trekken en wacht nu (al een week!) op de resultaten van de hormonen om dan eindelijk volgende week hopelijk met clomid te starten. Ook sprak mijn gynae over pregnyl waarschijnlijk. Nu heb ik alvast een vraagje naar jullie toe: Vind het raar dat ik meteen met 100mg moet starten; zijn er nog die meteen deze dosis kregen voorgeschreven? En duurde de eerste bloedtest bij jullie ook een week of langer? Ik hoop dat de eerste ronde meteen raak is, al is het maar dat mijn lichaam er op reageert... Net zo zeer hoop ik voor jullie allemaal op snel héél mooi babynieuws... Groetjes, K.
Hoi katje, Tuurlijk mag je je bij ons aansluiten gezellig. Wel is t zo dat we niet allemaal meer clomid gebruiken en sommige van ons al over zijn op hormoonspuiten maar dat maakte de kennis alleen maar groter. Ik moest beginnen met 50 mg. Was direct zwanger helaas liep dit in juli fout. Sindsdien heb ik 2x 50 gebruikt, 1x 100, 1x 150 maar bij geen van de doseringen resultaat. Ik ga nu dis starten me spuiten van gonal f. Dames de menstruatie is er dus maandag ga ik beginnen met prikken en gelijk bellen voor de afspraak. Besloten om in de avond te prikken omdat het op dezelfde tijd moet dagelijks. Ook hoop ik zo minder bijwerkingen te krijgen overdag tijdens het werken. Fijn weekend dames!