@katje, ook ik begon met 50mg en was meteen zwanger, maar dat ging helaas mis. Nu 2e ronde. Ik ben eerst met echo's gevolgd en na de eisprong pas met een bloedtest, gaat toch in ieder ziekenhuis anders. @rosalyn, gelukkig is je menstruatie er vrij snel. En mag je beginnen met spuiten, wel erg spannend ook weer lijkt me, een nieuwe "ander" soort ronde. Ik hoop met heel mooi resultaat voor je. @hier, heb even een dipje. Donderdagmiddag echo gehad en eiblaasje was weer mooi gegroeid naar 20,5mm dus dat is echt super. Echter alleen had gehoopt dat ie misschien al was gesprongen, want vriendlief is het hele weekend weg.. Dus donderdagavond na de echo nog wel gezellig gehad, maar verwacht mijn eisprong dus op zijn vroegst gisteren of vandaag. En dus geen mogelijk meer om het gezellig te maken. Nu ga ik meteen al denken oke verloren ronde. Zeker omdat het eitje met clomid vaak nog iets doorgroeid. Maar aan de andere kant zit ik vandaag op dag 18 (vorige keer had ik een echo op dag 18 en toen was ie wel gesprongen). Maar loopt natuurlijk elke keer anders en stel dat ie vandaag pas springt hebben we het donderdagavond voor het laatst gedaan. Weet dat zaadcellen lang overleven, maar toch voelt niet als 100% kansen benut zeg maar..
@katje ik ben zelf ook met 50 begonnen en erna opgehoogd naar 100 en 150 , maar zonder resultaat dus nu ook even afwachten wanneer ik mag gaan spuiten. @rosalyn fijn dat je menstruatie er is , moet je nu ook op dag 3 naar het ziekenhuis voor een echo en dan beginnen met spuiten? Spannend he. @eemse ik snap dat je baalt dat je dit weekend niet alle kansen kan benutten , het is altijd een gok wanneer je kansen het grootst zijn. Op zich wel fijn dat je een echo krijgt tussendoor om te kijken of er een eitje groeit. Bij mij moest ik het gewoon afwachten tot de 35 dagen verstreken zijn, erg onzeker vond ik dat. Maar ik heb hoorde dat ik tijdens het spuiten wel regelmatig voor een echo moet komen dat lijkt me fijn.
Hoi meid, Nee ik begrijp dat de mensen die op cd 3 moeten komen voor een uitgangsecho komen. Ik heb geen ei gehad dus er wordt ook geen ei afgestoten dan natuurlijk haha. Dus ik hoef pas weer op dag 10 dat is maandag de 20e komen voor en echo. Ik ga prikken tussen 21:00-21:30, maandag komt mijn vriendin die zuster is even langs zodat als het niet zelf lukt zij het de eerste keer kan doen. Dus super lief! Sandyvae wanneer kreeg jij nou meer duidelijkheid wanneer je kon gaan starten?
@ Sandvae: Ben benieuwd naar donderdag! Succes alvast! @ katje: Welkom! Tuurlijk mag je meepraten! Gezellig juist Ik kreeg de 1e keer clomid 50 mg. Maar ik had toen een overproductie, dus nu zit ik op 25 mg. Ze zullen bij jou wel verwachten dat 50mg niet voldoende zal doen. Gaan ze wel echo's doen om het effect bij te houden? Ik moest ook ruim een week wachten op de uitslagen van het bloedonderzoek. Als je twijfelt, moet je gewoon eens bellen om te vragen hoe het er voor staat @ Rosalyn: Fijn dat je nu eindelijk kunt beginnen met spuiten! Hoop voor je dat het meer effect gaat hebben dan de afgelopen maanden met clomid! En hopelijk zonder al te veel bijwerkingen. Houd ons op de hoogte En inderdaad ontzettend lief van die vriendin van je om te komen helpen met het prikken! Gaat je vast lukken op die manier @ Eemse: Dat lijkt me ook wel klote Maar je hebt nog wel kansen als ie vandaag springt. Is je man morgen weer terug? Dan heb je waarschijnlijk ook nog wel kansen Snap het gevoel wel helemaal... Vind het soms zelfs al wel lastig om te bedenken dat om de dag ook al voldoende is... @ hier: vanavond weer mijn eerste pilletje clomid. Baal nog steeds als een stekker dat het wéér niet gelukt is deze maand en zie enorm op tegen de bijwerkingen nadat ik vorige maand er een overspannen gevoel aan over hield. Heb hierover nog geen contact gehad met het ziekenhuis, maar als het deze maand weer is, dan weet ik zeker dat dit mijn laatste maand clomid is. Hoop dat het gaat schelen dat ik de clomid in de avond neem, had gelezen dat dat minder bijwerkingen kon geven. Lijkt me onwaarschijnlijk, maar moet het geprobeerd hebben van mezelf
@rosalyn , oke ik weet natuurlijk nog niet precies hoe het werkt , dit ga ik donderdag hopelijk allemaal horen. Wat fijn dat je vriendin komt om te helpen! @duna vervelend die bijwerkingen van clomid , ik had ook erg veel last van bijwerkingen , ik hoop dat het met de spuiten wat minder is . Ik nam ze altijd savonds maar nog steeds bijwerkingen , maar misschien bij jou iets minder, je kan het altijd proberen.
@sandyvae, klopt überhaupt een gok elke keer weer. En inderdaad heb ik nog meer zekerheid omdat ik tussendoor echo's heb. Lijkt mij ook heel onzeker steeds maar afwachten. Maar toch je wil voor je gevoel alle kansen benutten, en je baalt als het niet zo is. Maar goed dag of 2 dagen voor de eisprong kan ook voldoende zijn. Ik hoop dat je minder bijwerkingen hebt van het spuiten, ik heb vd clomid echter amper last, zie je hoe verschillend het is bij iedereen. Ik ben benieuwd naar je afspraak donderdag, en hopelijk veel echo's hihi. @duna, ja vanavond is hij weer terug. Denk dat het eitje gisteren of eergisteren is gesprongen, maar voor de zekerheid vanavond toch maar gezellig maken, je weet ooit nooit. Hoop dat vrijdag de eisprong dag is geweest, dan zaten we 1 dag van te voren misschien toch wel goed, het beste is tenslotte als het klaar ligt.. Pff wat denk ik er soms toch teveel overna haha, maja dat is ook niet gek. En klopt om de dag is voldoende zeggen ze steeds, vind ik ook best moeilijk. Maar goed de arts zei ook weer dat de kwaliteit bij mijn vriend erg goed was, dus dat je het rondom de eisprong best extra mag doen. Maar goed dat komt niet altijd zo uit, en het moet ook een beetje leuk blijven 😊
@Sandyvae: Heb gehoord dat het met spuiten beter is voor wat betreft bijwerkingen. Dus hoop ik ook voor jou! @Eemse: Ga weer 2 weken duimen draaien voor je! Hopelijk een mooi resultaat Ik vind ook dat het leuk moet blijven @Hier: Nu al wat neerslachtigheid, waarschijnlijk nu al bijwerkingen van de clomid. Maar als het blijft zoals het nu is, dan kan ik het wel verdragen
duna dikke knuffel. balen dat je ongesteld bent geworden . hopelijk dit keer minder bijwerkingen. Trek aan de bel als het niet goed gaat. sandyvae succes donderdag. ik vergeten te antwoorden op je vraag. utrogestan is een medicijn dat ervoor moet zorgen dat mijn lf langer wordt. mijn progesteronwaardes was te laag en in dit medicijn zit progesteron. rosalyn spannend. suces morgen. fijn dat je vriendin even komt helpen. katje 77 welkom, apart dat ze meteen met 100mg beginnen. kijk je ook echo's? ik ben met 50 begonnen en daarna 100 maar daarbij had ik overproductie. nu weer 50 esmee wat vervelend dat je juist nu je man niet thuis is je eisprong hebt. Vandaag inderdaad nog even gezellig maken. baad het niet dan schaad het ook niet en dan veel plezier op de wachtbank. moet je nog terug voor een echo? hier nog een weekje wachtbank en dan wordt het of gezellig of gezellig :'(. mijn energie is nog steeds ver te zoeken. ben tijdens het typen al 3x weg gedoezled :s. dus ik ga lekker naar mijn bedje.
Hoi Dames Bedankt voor jullie reacties alvast Doet deugd ! Seffens nog eens een poging doen om de resultaten te weten te komen en dan hopelijk vanavond starten met de eerste ronde Clomid.. @Rosalyn: Hopelijk geeft de GonalF inderdaad minder bijwerkingen voor je; hoewel ik niet echt weet wat het exact inhoud waar je nu mee gaat starten. Ik wens je in elk geval heel veel succes ermee ! @Emsee; ik hoop voor je dat dit zeker geen verloren ronde was, zou inderdaad wel heel erg balen zijn voor jullie.. @Duna; haha ik denk dat ik behalve 1 dag alle andere dagen gebeld heb... Ze zullen me er al kennen denk ik ongeduldig om eindelijk 'iets' te kunnen doen...4m niets beweging maakt me wel ongeduldig.. Na die ene keer overproductie; heeft je lichaam dan niet meer gereageerd? Gaan ze dan niet terug naar de 50, of bijvoorbeeld 35 ofzo?! Jawel ik krijg tussentijdse echo's, normaalgezien rond dag 10 of 11 dacht ik de eerste keer, maar dan moet ik natuurlijk nog wel starten.. Ik hoop door de kerstperiode dat het goed kan opgevolgd worden. @stefanenlaure; inderdaad als ik het zo lees bij jullie zijn jullie allemaal 50 gestart. Ook velen die bij 100 overproductie hebben dus vind het erg vreemd. Blijkbaar is dat bij deze praktijk wel de gewoonte dus ik zal er maar op vertrouwen. Voor jou veel succes op de wachtbank, moet zo spannend zijn... Nog een vraagje waar ik plots aan zat te denken dit weekend: Stel dat je lichaam niet reageert op de clomid en de dosis wordt bv verhoogt, moet je dan je regels afwachten (of opwekken) om dan pas weer verder te gaan? Want in mijn geval nu heb ik al 4 maanden niets meer, en mocht ook gewoon zo beginnen als de resultaten van bloed niets speciaals aangevan. Heb dus niets gehad om de maandstonden op te wekken. Hopelijk vinden jullie mijn beginners-vragen niet vervelend Anders negeer je ze maar haha ! Aan iedereen een fijne en productieve week!
@katje ik kreeg iedere keer als de clomid niet had gewerkt , primolut om de menstruatie op te wekken en dan kon je pas weer een nieuwe kuur beginnen. Je slikt de clomid toch ook op cyclusdag 3 t/m 7 ?
Hoi allemaal alles goed hier? Ik heb niet alle berichten gelezen ik vind het soms gewoon lastig dat ik niet altijd kan reageren 😞@ Katje als clomid niet aanslaat wordt je menstruatie opgewekt. @ hier vandaag cd27 en ik heb al een paar dagen krampen in m'n onderbuik en lichte menstruatieklachten wat ik dis NOOIT heb, maar goed ik weet niet wanneer ik mag gaan testen aangezien ik een onregelmatige cyclus heb.
Bedankt voor jullie reacties hierop ! Ik moet gewoon zo beginnen. Mijn eerste pilletje is dus eignelijk gewoon cyclusdag 3 ... Hoef dus niets op te wekken volgens mijn gynaecoloog. Vandaar ik het me afvroeg als het niet aanslaat wat ze dan doen, maar dan waarschijnlijk ook iets nemen om op te wekken dan.. Hopelijk heb ik straks nieuws over bloedonderzoek en kan ik starten!
Hoi iedereen, Ook ik wil mij na maanden toch even aansluiten. Ik ben wel in mei/juni met Clomid begonnen, maar heb nu eigenlijk pas behoefte aan vrouwen die in hetzelfde schuitje zitten. Mijn verhaal heel kort: April 2015 PCOS geconstateerd (ik heb geen overgewicht, juist heel slank) en in mei/juni met 50 mg Clomid begonnen na Provera om menstruatie op te starten. Eerste ronde niet succesvol, dus over op 100mg in augustus. Dit was zo succesvol dat ik er ook zwanger van ben geworden. Na 11 weken bleek echter dat ik een stille miskraam bij 8 weken had gehad en rond 12 weken heeft mijn lichaam uit zichzelf de zwangerschap beeindigd. Na +/- 1 maand mocht ik weer beginnen. Dit keer geen Provera, maar gewoon direct 100mg. De gyn noemde dat dag 3. Inmiddels is er weer een eicel flink aan het groeien en alhoewel ik heel graag hoop dat het weer direct succesvol is ben ik ook bang voor een nieuwe miskraam. Ik heb best wel een emotionele klap opgelopen en vandaar dat ik eigenlijk ook de forums in ben gedoken. Ik ga even jullie ervaringen tot nu toe lezen.
Hoi, @Lala, wat erg voor je... Moet verschrikkelijk zijn, eerst zo euforisch en dan terug in een dal vallen. Ik kan me er iets bij voorstellen wat het met een mens doet, maar wellicht zijn hier dames die zich helemaal in jou situatie kunnen zetten die hier helaas ook ervaring in hebben. Ik mag hopen dat de clomid terug zijn werk doet, zo te horen wel, en dat je enkel nog geluk mag ervaren met een volgende zwangerschap. Heel veel sterke en succes !! Ikzelf heb me ook aangesloten omdat het wel goed doet met dames te praten die weten hoe je je voelt. Bij vrienden of zelf in mijn geval bij manlief ligt dat soms moeilijker (ik heb een geweldige vent hoor maar hij kan minder goed over emoties praten dan ik soms zou willen, wel steunt hij me 100pct en dat weet ik) maar daarom is het wel eens fijn hier je verhaal te kunnen doen voel ik. Vanavond telefoon gekregen van de gynae en ik mag starten met de 100mg. Ik heb dus zonet mijn eerste pilletjes genomen en dan op dag 10 of dag 11 bloed laten nemen. Ik dacht msschien dag 11 te nemen, gezien ik nu pas 's avonds begonnen ben, of zou dit niet veel uitmaken? Fijn avond allemaal
@Katje: ik had bij 50 mg overproductie. Heb nu 25 mg en dat werkt goed (op bijwerkingen na dan... ) Heb nu iedere keer een eitje en mooie cyclus van 31 dagen ongeveer. Bij de meesten wekken ze de menstruatie op als het niet aanslaat, maar heb ook wel eens gelezen dat iemand gewoon direct door mocht... weet niet hoe dat dat zit/werkt verder... Wat willen ze met bloedprikken zien op dag 10/11? Is het niet zo dat je dan een echo krijgt? @joy: hopelijk goed nieuws over een paar dagen @Lala: Welkom! Wat een heftig verhaal! Snap wel dat je nu dan angstig bent voor een herhaling van hetzelfde. Weet niet goed hoe ik je daarin kan adviseren... weet alleen maar te zeggen dat ik hoop dat je weer snel zwanger mag worden, maar dan deze keer van een mooie plakkert Hopelijk vind je hier op het forum steun
@katja, dankjewel. Ik vind bloedprikken op dag 11 ook bijzonder. Meestal krijg je eerste keer steeds echo's. En wanneer ze denken dat er een eisprong heeft plaatsgevonden prikken ze een week later je bloed. @duna, dankjewel. Ik wist niet eens dat 25mg bestond 🙂 Maar als ik het goed lees nog geen zwangerschap tot nu toe? Ik weet dat wij heel veel geluk hadden en daar hou ik mij nu aan vast. Hopen dat we idd weer gelijk raak hebben en dat het dit keer wel blijft plakken, ja. Mooie bewoording. Ook wel vreemd omdat het pas mijn derde ronde is, maar ik wel in mei gestart ben. Lees dus ook hier dat sommige al over zijn op de volgende stap in de hele medische molen. Lijkt mij ook behoorlijk heftig. Oh, en mijn man is ook een schat, maar het is toch anders.
@joy Testen zo'n twee weken na de ovulatie. Dan zou die wel iets moeten aangeven. Ook met onregelmatige cyclus, als bij mij alles goed gaat wil ik op de 31e testen. Ik had de eerste keer ook geen idee wanneer ik moest testen. Tot ik mij vreemd voelde en constant moest plassen. Ik heb toen +/- op 19 aug de ovulatie gehad en 5 sept getest (toen dus positieve test). Misschien heb je wat aan die tijdlijn.
@Lala: Ik moet zelf heel knullig met een mes het pilletje doorsnijden. Vaak brokkelt de ene helft dan volledig af en de andere helft is dan te gebruiken Tot nu toe geen zwangerschap helaas. Moet nu nog 2 rondes (deze mee gerekend) en als het dan nog niet is, terug naar het ziekenhuis.