Net bevallen en nu alweer voor een 2e!!!

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Dubbeltje82, Feb 2, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    Dames, leuk om hier samen verder te kletsen over het opnieuw zwanger worden?

2. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    Kort mijn verhaal:

I.v.m. een verkeerde cyclus (veel te korte LF), zou de kans om zwanger te worden zeer klein zijn. Wij hadden echter geluk dat er een wonder gebeurde en we uiteindelijk niet de MMM in hoefden. Na een zwangerschap met BI, Ischias, ontstoken armen, vocht vasthouden en een zwangerschapsdepressie uiteindelijk met 38w2d ingeleid. Op 25 december j.l. een mooie en soepele bevalling gehad (geen pijnstilling, geen weeënversnellers en alleen een klein haarscheurtje met 1 hechting).

Inmiddels is de eerste ongi alweer achter de rug.

Aangezien we er niet vanuit gaan dat we weer zo snel zo'n geluk hebben, hebben mijn man en ik besloten meteen alweer voor een tweede te gaan. Nu dus in afwachting van de eerste ovulatie en de eerste NOD!!!

Wat is jullie verhaal?

3. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    hoi!
    wij gaan ook binnenkort voor een 2e. ben niet net bevallen , dat was vorig jaar , maar vind het wel leuk om erover te kletsen.

Wij zijn ruim 2 jaar in de mm geweest.
    Uiteindelijk ben ik gelukkig zwanger geraakt en is vorig jaar febr onze lieve zoon geboren.

21 febr hebben we gesprek bij de gyn!
    mag gelijk weer in de mm. Vind het ontzettend spannend weer ;)

4. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    oja , hoop voor jullie dat het snel mag lukken.
    Jammer dat je ongi bent geworden..

ik moest er persoonlijk na 1 maand nog niet aan denken om weer zwanger te zijn ;)
    Ik mocht ook pas na een jaar weer starten , heb een keizersnee gehad. Maar als ik gewone bevalling had gehad , dan was dit ook ongeveer de tijd dat we aan een tweede zouden denken

5. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    Hoi Ella. Fijn dat je iig direct in de MMM kan... als je daar eerst op zou moeten wachten, phoe. Leuk met je kennis te maken.

Ik vind de eerste ongi helemaal niet vervelend hoor. Ik ben er eigenlijk heel blij mee. Alles werkt iig weer.

6. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    Ja dat is ook zo!
    Fijn dat het zo snel weer op de rit is!

dat hoor je ook wel anders...

ja idd maar miss dat de gyn eerst nog wel zegt dat we het eerst zelf moeten proberen hoor! maar daar ga ik eigenlijk niet vanuit. Heb zelf namelijk geen eigen cyclus.
    na ja we zien wel! vind het iig wel weer erg spannend!
    En merk ook dat ik het leuk vind om er weer over te schrijven haha

Jullie meisje is ook nog klein zeg!
    lief!
    gaat alles goed met haar?
    onze kleine ligt nu ziek op bed :( hij heeft gisteren zn vaccinaties gekregen en had vanmorgen 39.7 temp. zo zielig! Het zakt nu wel weer wat af gelukkig. Vermoed ook wel dat het morgen over is. Gelukkig drinkt hij wel goed!

7. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

Jun 16, 2010
    1,489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Hier ben ik dan! :)
    MayD, stoere hond trouwens, is die van jou?? Leuk!

Ik zal me ook even voorstellen. Ben dus Duckertje, 30 jaartjes jong. Woon samen met mijn man, zoontje en hond in het zuiden van ons land!

Mijn verhaal....
    April 2010 ben ik gestopt met de nuvaring. We zouden gaan trouwen in april 2011 en we vonden het mooi om met zijn drietjes te trouwen...
    Niet echt zichtbaar, meer als "ons geheimpje"....

December 2010 begonnen we met klussen, maar ik had de laatste maanden steeds tussentijdse bloedingen.... Menstruatie, eisprong, er was niets van te maken....
    Januari 2011 had ik een goede cyclus en was het raak! Op onze bruiloft was ik 16 weken zwanger!! :D

Begin zwangerschap ontzettend misselijk geweest, 8 kg afgevallen. Daarna was het gewoon geweldig. Voelde me super tot de laatste dag toe. Zat wel de laatste week tegen een beginnende zwangerschapsvergiftiging aan, maar meneer besloot op tijd te komen!

De bevalling begon met het breken van m'n vliezen om half drie 's middags. Door m'n hoge bloeddruk moest ik in het ziekenhuis bevallen. Na een uur werden de weeen al regelmatig om de vier minuten en om half 6 waren we in het ziekenhuis. Helaas zat de navelstreng om zijn hoofdje en hebben ze een paar keer getwijfeld over een keizersnee...
    Hadden ze dit maar gedaan.....
    Om twaalf uur had ik volledige ontsluiting, maar meneer bleek vast te zitten achter mijn schaambeen....
    Ineens een vacuum en 10 gynaecologen die aan mij en Pepijn aan het trekken waren. Het had echt niet veel langer moeten duren....
    Pepijn heeft toen zijn sleutelbeentje gebroken en ze hebben hem moeten beademen....

Ik ben heel blij dat hij nu lekker veilig in zijn bedje ligt!! :)

Het heeft allemaal nogal een impact op ons gehad. We kijken nu vooral op tegen de volgende bevalling, maar we slaan ons er wel doorheen!!

We hebben dus wel altijd graag twee kindjes dicht op elkaar gewild. Vind het jammer dat je je steeds moet verdedigen hiervoor, maar ook daar trekken we ons lekker niets van aan!!
    Ik kan daarna nog jaren lang "ontzwangeren".... ;)

Verder ben ik op het moment lekker thuis bij de kleine. Ik ben eigenlijk dierenarts, maar door allergie en eczeem kan ik niet meer in de praktijk staan.
    Lekker thuis genieten van mijn ventje! :)

MayD, weet je ongeveer wanneer je NOD gaat zijn??

Groetjes, Duckertje

8. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

Jun 16, 2010
    1,489
    1
    38
    NULL
    NULL
    ella27, ik was net heel mijn verhaal aan het typen, zie dat van jou dus nu pas!

Ik hoop dat het voor jullie ook weer snel raak mag zijn, ook al is het met wat hulp....

9. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    Ik heb mijn NOD op 25 feruari staan... maar dit is met een uitloop van een aantal dagen... mijn langste cyclus was tot nu toe iets van 25 dagen.

Reneé doet het goed en is een flinke dame! Maandag naar het weeg-halfuurtje van het CB om te kijken hoe zwaar ze nu is.

Net als Duckertje heb ik lak aan het "ontzwangeren" verhaal. Een vriendin van me was ook na 4 / 5 maanden alweer zwanger en ze had het ook niet anders gewild. Idd, ontzwangeren kan daarna ook.

De Hond is idd van ons en inmiddels alweer 6,5 jaar oud... ietsje minder schattig dan toen, maar wel heel lief. Die avatar van jou Duckertje: is dat ook jullie hond?

@ Ella: wat sneu dat jullie kleine zo'n verhoging heeft! Ik ben benieuwd oe Reneé het gaat doen na de eerste prikjes op 20 februari

10. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    Duckertje , wat een heftige bevalling :(
    maar meid het kan bij de 2e wel heel anders gaan he!
    super dat jullie het wel weer aandurven.
    Ook al krijg je er veel voor terug , je moet het toch allemaal maar weer ''even'' doen!
    wat sneu zeg dat hij een gebroken sleutelbeentje had :( zielig!
    wat balen dat je je beroep niet meer kunt uitoefenen!

ooo zo bedoelde ik het ook niet hoor!
    van dat ik moet er niet aan denken om zo snel zwanger te zijn.
    Bedoel dat moet een ieder voor zich weten!
    tis dat het bij ons niet mocht vanwege de KS , maar ook dan wilde ik nog niet zo snel zwanger zijn ;)
    Hoop nu natuurlijk dat het wel snel weer mag lukken!

Hier ook een beetje aparte bevalling gehad.
    Eerst doorgegaan tot 10 cm ontsluiting, ik was gelukkig al in het ziekenhuis! meneertje lag er niet meer goed voor.... persen wilde niet... moest met spoed naar de OK. Had al ruggeprik , maar ik voelde dus die snee heel goed :( bah wat deed dat zeer. ik heb daar echt lopen gillen:)
    uiteindelijk dacht mn man dat ik was flauwgevallen , maar dat was niet het geval , ik kreeg helemaal narcose.
    Daarna weet ik het niet meer :) ik weet nog vaag dat ik wakker werd op de OK tafel en toen ineens in mn kamer was en ons zoontje zag. was allemaal zo onwerkelijk en wilde ook eigenlijk slapen:):)
    het voelde ook helemaal niet als mijn kindje, dat gevoel is heel lang gebleven. had het daar wel eens moeilijk mee. Voelde me dan ook weer erg schuldig etc etc.
    Maar goed dat is allemaal goed gekomen!
    Nu genieten we enorm van ons mannetje , hij is zo lief! en is alweer bijna 1 jaar! wat gaat de tijd toch snel.

Mayd , ooo wat spannend straks de eerste prikjes :( zo sneu he! en je kunt het ze nog niet uitleggen , ze snappen er nog niks van.

Geven jullie trouwens borstvoeding? ik niet , meteen flesvoeding gegeven.

en ja haha ontzwangeren kan idd daarna ook nog wel! ;)

11. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    owja ons zoontje heet trouwens Evan,
    maar noem liever zn naam niet te vaak in een topic ;)

12. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    @ Ella: leuke naam!

@ Duckertje: heeft jullie kleine nog erg last van het sleutelbeentje?

@ Borstvoeding: Ik heb het een week geprobeerd, maar na alles geprobeerd te hebben (handkolf, elektrische kolf, hormonen noem maar op) toch besloten ermee te stoppen. Het werd me gewoon teveel en ik had sowieso niet genoeg, hoeveel we het ook stimuleerden. Ik kon de kleine niet eens zelf voeden omdat ik de hele tijd alleen aan het kolven was. Ik wilde rust. Na de week kon ik lekker mijn meissie zelf voeden, ook al was het uit de fles.

13. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    mayd prima toch?
    fijn dat er dan flesvoeding is!

ik vind FV ook erg fijn. en mn man kon het ook geven! ;)

14. ch11

ch11 Bekend lid

Apr 19, 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    hai dames,

Kom ik ook hier heen haha!!

Ik ben Charona!
    Ben 11-11-11 bevallen van een prachtige zoon; Benji
    Begin november voelde ik hem amper, ging me zorgen maken dus op naar de verloskundige.. was allemaal goed. Toch maar even naar het ziekenhuis gestuurd voor CTG .. ook alles goed.
    Maar moest de volgende dag weer in het ziekenhuis komen, voor extra controle.. ook die CTG was goed, maar ik voelde hem alsnog niet!!
    Toen hebben ze maar gelijk gezegd; We gaan je nu strippen, morgen 8 uur ( 's ochtends ) ben je hier.. en kijken we als het wat gedaan heeft, zo niet.. gaan we je een hormoonveter in brengen.
    Nou het strippen deed niks, dus 8 uur 's ochtends waren we in het ziekenhuis,, weer CTG bla bla bla.. hormoonveter erin.
    ( had met 28 weken al 1 cm trouwens.. ) kreeg van die veter wel wat krampen maar deed voor mijn gevoel niks. Die avond werd mij gezegd, ( moest een nachtje blijven ) als het niks gedaan heeft, blijf je morgen nog een dag en nacht met een nieuwe veter.. Nou de volgende dag.. heeel benieuwd natuurlijk, bijna niet geslapen!! Kwam de verloskundige, een andere dan die dag daarvoor.. nou wij denken dat het bijna niks gedaan heeft, als wij naar de CTG kijken dus je mag naar huis en kom je morgenvroeg 8 uur weer. Ik zei zo; nee.. dat is gister niet gezegd, eerst gingen jullie kijken wat deze veter gedaan heeft.. als mijn ontsluiting wel veranderd is, jaaa okee doen we dat even. Nou dat bleek dus nu 2 cm te zijn. Dus wij mochten een half uur later naar de verloskamer.

12 uur waren we daar.
    12.05 vliezen breken + infuus.
    12.10 al heftige weeën.. ( weeën storm zonder pauze.. tot het persen aan toe )
    12.45 wou ik onder de douche
    12.55 er onder weg kreeg vreselijke poepdrang haha
    13.00 kijken naar ontsluiting .. al 9 CM ..
    13.05 persen
    13.25 is Benji geboren..
    20.00 gingen we naar huis met zn 3en.

Nu bijna 3 mnd later, heb ik zulke kriebels!!
    Het is heeeel snel.. ( denk ik wel ) maar, toch gaan de kriebels niet over.

heb het er alleen nog niet met mijn partner over gehad, die hoor ik er totaal niet over haha!!

Wat nu..

Liefs Charona.

15. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

Jun 16, 2010
    1,489
    1
    38
    NULL
    NULL
    ella27, ik geef ook flesvoeding....
    Zelfde verhaal eigenlijk als MayD... Ik kon kolven wat ik wilde, maar er kwam bijna niets. Toen hij ook nog eens erg begon af te vallen zijn we snel naar de fles overgestapt. En heel fijn dat manlief dit ook kon.... ;)
    Bij de volgende word het denk ik gelijk de fles!

En idd, je krijgt er veel voor terug, maar dat je het zomaar vergeten bent, dat nooit! ;)

Wat het "ontzwangeren" betreft, was niet voor jou bedoeld ella... ;)
    MayD en ik waren al in een ander topic beland over snel een tweede en de kritiek vliegt je om de oren..... ;)

Pepijn heeft nu gelukkig niet veel last meer van zijn sleutelbeentje. In het begin wel heel erg, echt zielig. Nu heeft hij nog wel een hekel aan truitjes aandoen. Volgens mij hebben alle baby's dat wel, maar ik denk dat hij het wel daar aan over heeft gehouden...

ch11, Welkom! :) Leuke naam ook, Benji!
    Ik zou het er gewoon met je partner eens over hebben... Ik flap het er hier ook altijd maar uit, en meestal is hij het met me eens... Behalve als ik weer eens een nieuw huisdier of zo wil.... :)

MayD, spannend! Ik zit dan ongeveer met m'n ei, druk aan de klus!
    En ja, m'n avatar is Duck, onze hond. Hij is inmiddels alweer bijna 4. Gaat snel!

Groetjes, Duckertje

16. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    @ CH11: leuk dat je ons gevonden hebt! Grappig om te lezen dat er op verschillende manieren wordt ingeleid. Bij mij was het 's ochtend om 8 uur gel, om 13 uur gel, om 17 uur vliezen breken en van 2.15 tot 3.10 persen... geen weeëninfuus gehad.

@ Duckertje: had je ook niet het gevoel dat je heel erg faalde als moeder omdat de BV niet wilde??? De CB-verpleegkundige wist me trouwens goed te troosten daarin. Zij vond dat tegenwoordig veel te veel druk op schouders van vrouwen wordt gelegd omdat BV bijna door de strot gedouwd wordt... Het is bijna een must, ongeacht of je het nou wel of niet kunt.

17. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    inderdaad... niet te zuinig hahaha... met name door die ene betweter (waarschijnlijk weet je wel op wie ik doel Duckertje)

18. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

Jun 16, 2010
    1,489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Ik weet genoeg MayD.... ;)

Enne, ja! In het begin had ik ontzettend het gevoel dat ik faalde. Vond het echt heel erg.....
    Nu ben ik echt blij dat we het zo gedaan hebben. Achteraf gezien toch voor iedereen het beste geweest.

Wij liggen wel op 1 lijn heb ik het gevoel! :)

Groetjes, Duckertje

19. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    Dat denk ik ook wel! hahaha

20. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    ch11 , leuke naam voor je zoontje!
    ik zou het er gewoon over hebben met je man hoor!
    wie weet denkt hij er net zo over! (zou mooi zijn!)

oo das niet leuk he zoveel kritiek op je EIGEN keuzes! ik snap dat nooit zo goed.
    Hoop dat het snel mag lukken dames!

ik vind FV ideaal! heb niet eens BV geprobeerd , bij mij was het gelijk flesvoeding.

zooo koorts zakt bij mn lieve jochie , gelukkig!!!
    tis nu de hele tijd mmmmaammmmaa ... ooooo zo lief!

Share This Page