Tja, dat gedram op die betrokkenheid voor elkaars persoonlijke levens buiten het werk om, dat vind ik echt een teken dat je collegialiteit een andere waarde toekent dan het heeft. Ook omdat je de afbakening van het persoonlijk leven van mensen die géén behoefte hebben aan contact buiten het werk, niet respecteert. Ik kon het niet laten om de definitie van het woord op te zoeken: Collegialiteit is de relatie tussen collega's. Collegialiteit houdt in dat je je collega’s helpt en ondersteunt wanneer dat nodig is. Je ziet dus wat collega's nodig hebben om hun werk goed en correct uit te voeren. (Bijvoorbeeld spontaan informatie doorspelen.) Collegialiteit betekent ook rekening houden met behoeften en belangen. Hierdoor lever je een positieve bijdrage aan de (werk)sfeer. Collega's zijn personen die uitsluitend zijn verenigd om een gezamenlijk doel te bereiken, waarbij de capaciteiten van iedere collega om dit doel te bereiken, door de anderen worden gerespecteerd. -Wikipedia Rekening houden met elkaars behoeften en belangen, dus ook om werk en privé gescheiden te kunnen houden. Het zal best hoor, dat er teams compleet uit gezellige mensen bestaan die bij elkaar op kraamvisite komen, en het is super als je toevallig allemaal gelijkgezind bent, maar het lijkt me absoluut geen vereiste en ook niet noodzakelijk om je werk te kunnen doen. We komen in allerlei soorten en maten met allerlei behoeften en belangen en ik pleit voor die diversiteit en de persoonlijke keuze die mensen mogen maken om compleet niet geïnteresseerd te zijn in je verse baby, maar je wel netjes te feliciteren als je de komst van je spruit op de werkvloer aankondigd. Maar goed, ik val in herhaling. Ik laat het hierbij.