Groepsapp

Discussie in 'De lounge' gestart door LisbethSalander, 12 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Ja ik snap je he-le-maal. Maar ik heb sowieso het meldingsgeluid voor whatsapp standaard uit staan, je word toch helemaal gek als je élke keer zo'n meldingsgeluid krijgt??
     
    puzzelstukje vindt dit leuk.
  2. soovi

    soovi Fanatiek lid

    1 nov 2007
    2.456
    573
    113
    Nee dat is het punt vaak. Dat kan niet. Want ook de nuttige informatie komt erin. Dus hoe laat wordt er gevoetbald etc. En dan moet je dus eerst 100 nutteloze berichten doorspitten om die informatie te achterhalen.
    Ik heb er ook echt een hekel aan.
     
  3. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.273
    113
    App groepen leuk mits geen onzin de hele tijd. Wat ik wel vervelend vind is dat sommige mensen er in zitten maar nooit ergens de moeite doen om op te reageren. Ga dan niet in de groep zitten.
     
    KleineMama15 vindt dit leuk.
  4. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Huh? Wie heeft de titel aangepast? Had toch alleen groepsapp? @Beheer


    Bij een kletsgroep is het logisch dat er in gekletst wordt. Daar stoor ik me niet aan. Gaat me juist om groepsapps waar talloze zinloze reacties in komen.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  5. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Ik zit in best veel groepsapps, en heb van allen de meldingen uit staan. Sommige groepen zijn bewust als kletsapp en als ik daarin 200 berichten gemist heb vraag ik meestal even of ik iets belangrijks gemist heb maar lees ik niet alles terug. De groepen waar belangrijke info in kan staan lees ik vluchtig terug, door het onzinnige geklets heen, meestal klets ik daar niet zo actief in mee. Ik vind het niet vervelend maar denk altijd als iedereen gaat meekletsen is het door compleet weg. Ik stoor me niet aan de klassen groepsapps waarin 15x ik kan niet geroepen word. Ik stoor me helemaal niet zo snel aan dat soort dingen denk ik.
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  6. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Er stond inderdaad eerst alleen groepsapp... bizar dat iemand anders dan TS zomaar titels aan kan passen!
     
    LisbethSalander vindt dit leuk.
  7. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.571
    13.140
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik heb er zelf niet zo'n allergie voor.
    Wel heb ik bij àlle apps, dus de groepen maar ook de individuele personen, het geluid uit staan.

    Verder heb ik met bepaalde clubs één "kletsapp" en één "zakelijke app". Zo blijft de onzin van het informatieve gescheiden.
    Ik zit in beiden maar er zijn er ook zat die enkel in de zakelijke app zitten. Allebei prima.
     
  8. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.571
    13.140
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Als het om een bericht van jezelf ging kun je ook bij informatie kijken wie het allemaal heeft gelezen en wanneer ;)

    Overigens zegt dat nou ook weer niet superveel want er zullen er vast tussen zitten die hun scherm openen maar het niet concreet lezen.

    Kun je twee dingen doen:
    - als het niet belangrijk is naast je neerleggen
    - als het wel belangrijk is je bericht quoten en mensen taggen zodat ze weten dat ze er nog op moeten reageren (en als ze t alsnog niet doen, gewoon nog een keer totdat ze er gek van worden :p)
     
  9. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.571
    13.140
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Niet helemaal hetzelfde, maar ben het wel met diegene boven jouw bericht eens dat je ook in een normaal gesprek een reactie zou geven dus het nogal bot zou zijn als je dat nu ineens niet doet.

    Overigens vind ik het heel erg liggen aan de band die je met de mensen uit de groepsapp hebt of het al dan niet te vergelijken is met een persoonlijk gesprek. Zo heb ik een aantal vriendinnengroepen maar die meiden zie ik niet zo vaak doordat ze door het hele land wonen, maar we appen wel dagelijks (hoewel iedereen wel eens een dagje of wat skipt, maar er is iig. dagelijks activiteit). Dat voelt toch wel als persoonlijk dus als er dan een vraag komt is het ook vrij logisch dat de ander daar op reageert vind ik.
    Vwb. een meer zakelijke groepsapp: ook dan is het netjes, maar het is maar net wat voor afspraken daar gemaakt zijn.

    Nogmaals: bij dit soort groepen als waar TO het over heeft kunnen beter twéé groepsapps zijn: één voor slap geouwehoer en één voor praktische zaken.
     
    Langmuts en DQueen vinden dit leuk.
  10. tatie

    tatie Fanatiek lid

    21 feb 2014
    1.001
    93
    48
    Serieus dank! Wat handig; nooit geweten en heel blij met deze nieuw verworven kennis!!
     
    LisbethSalander vindt dit leuk.
  11. tatie

    tatie Fanatiek lid

    21 feb 2014
    1.001
    93
    48
    Ik herken het overigens wel, vooral in de voetbal-app; kan er eentje niet trainen door een verkouden, komen er tig reacties met ‘beterschap!’. Rond de feestdagen allemaal suffe filmpjes en gelukswensen van mensen die ik dus in het dagelijkse leven niet eens zou herkennen.
     
  12. Vollemaan1

    Vollemaan1 Actief lid

    29 dec 2018
    103
    79
    28
    Vrouw
    Ik zou niet weten waar voor dan allemaal? Ik weet dat ze op mijn werk een groepsapp hebben, of nou ja de ouders. Maar daar zit ik bewust niet in, ik vind het niet nodig dat ze mijn nummer hebben. Maar veder geen last van gelukkig :)
     
  13. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    hockeyteam van de oudste
    hockeyteam van de jongste
    coachesapp met de lijn waarin de jongste speelt
    coachesapp met mn mede coaches van de jongste
    app met ouders van het allereerste team waarin de oudste speelde
    3 familieapps
    5 vriendinnenclubjes apps
    ouderraad app
    bandapp
    groepsapp dochter
    groepsapp zoon
    groepsapp met co klasseouder en juf
    luizenapp
    5 verschillende werkgroepen van school met leerkrachten
    met beide ouders van elk oppaskind een groepsapp
    zwangerschapsgroepje van de oudste
    kampeerclub app

    dat is wat er gauw in mij op kwam, er zijn er vast nog meer
     
    Ysabella en DQueen vinden dit leuk.
  14. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.910
    1.188
    113
    Nederland
    Nee, ik heb een hekel aan groepsappen en als het even kan dan doe ik er ook niet aan mee. Op mijn werk hebben we ook een groepsapp, maar gelukkig gebruik ik daarvoor mijn werktelefoon.
     
  15. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.392
    4.246
    113
    Vrouw
    I wish! Ik heb er ook zo’n hekel aan. Vreselijk.

    Gelukkig is onze klassenapp duidelijk, geen onzin en inderdaad alleen reageren als je wel kan.
    De hockeyapp idem, voor informatie vanuit de coaches of de trainer, alleen antwoorden als het ook nuttig is. En de foto’s, maar dan zonder 10x: bedankt, leuk, duimpje etc!

    Op mijn werk was er ook een appgroep, gek werd ik ervan. Alsof het mij interesseert wiewelkfestival bezoekt, welke taartjes favoriet zijn en dat Guus Meeuwis echt leuke muziek heeft?! Dat is opgelost, dit is nu een mededelingenapp, waar niet in gereageerd kan worden.

    De enige appgroep die ikzelf leuk vind is onze vriendenappgroep.
     
  16. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.456
    3.802
    113
    Hier ook maar 2 groepsapps. Heerlijk. 1 voor de klas en daarin werd al snel duidelijk gemaakt dit jaar dat het geen kletsgroepje is maar puur voor de informatie (heerlijk!)
    En de buurtapp, en ook die is alleen voor als er iets dringends is.
    Beide staan ook nog eens op mute.
     
  17. Vollemaan1

    Vollemaan1 Actief lid

    29 dec 2018
    103
    79
    28
    Vrouw
    Jeetje wat veel zeg.
    Mijn kinderen zijn nog jong, dus geen clubjes of klassen app gelul.
     
  18. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Nou ik vind het niet erg hoor, en vind het ook geen gelul. Ik kan goed scannen wat voor mij belangrijk is. En vind beterschaps of felicitatiewensen in een teamapp iets positiefs, beetje binding en interesse in elkaar.
    Ik ben blij dat ik niet zo zwaar over alles denk wat ik hier allemaal voorbij hoor komen.
     
    hummeltje5, juf1987 en DQueen vinden dit leuk.
  19. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik heb een schijthekel aan appgroepen.

    Ik heb er nu 4. 2 van onze familie (oude gezin) daarin worden af en toe foto's enzo gedeeld.
    En 1 met zp dames, erg leuk en ongedwongen.
    En 1 van mn buurtvereniging.

    Ze staan allemaal op stil. En als ik in een andere appgroep kom is dat omdat die nuttig is en zodra die dag voorbij is stap ik eruit.
     
  20. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    De groepsapp van mijn werk verloopt steeds gedisciplineerder. Iemand stelt een vraag in de groepsapp en mensen die willen reageren doen dat in principe 1 op 1. Dus niet in de groep. Tenzij het voor iedereen van belang is. Alleen met oud en nieuw heb ik altijd de neiging eruit te stappen. Maar vooruit, dat is 1 keer per jaar en zet ik me wel overheen.
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina