Groepsapp

Discussie in 'De lounge' gestart door LisbethSalander, 12 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.381
    8.487
    113
    Ik haat groepsapps. Als iemand mij ongevraagd toevoegt dan meld ik mij per direct ook weer af. Communiceren via de app doe ik graag één op één.
     
  2. Gewooniemand

    Gewooniemand Niet meer actief

    Ik heb tot nu toe 6 groepsapps.
    2 familie, één om belangrijke dingen te delen en één om te zeuren (zonder ouders:D) alleen heb je soms mensen die de belangrijke app vol met onzin spammen wat niets met de famile te maken heeft dus geluid uit.
    Een werk groepsapp geen geouwehoer.
    Een dansgroep app.
    Een TussenSchoolseOpvang app.
    Klasapp dochter.
     
  3. Vollemaan1

    Vollemaan1 Actief lid

    29 dec 2018
    103
    79
    28
    Vrouw
    Ik ben niet echt van de Whatsapp gesprekken. Ik ben kort van stof en vaak vergeet ik terug te reageren. Als ik hier lees hoe dat soms gaat in een groepsapp dan klinkt het voor mij als een hoop gelul over niks. Maar wie weet als mijn kinderen naar school gaan en clubs hebben ik ineens een sociaal app dier word.
     
  4. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Op dit moment, even gecheckt, de volgende groepsapps
    - peuterspeelzaal dochter
    - groep 8 zoon
    - hulpouders school zoon
    - familie groep schoonfamilie
    - familie groep mijn familie
    - gezinsgroep met mijn ouders, broer, partners en kleinkinderen
    - vriendinnengroep 1
    - vriendinnengroep 2
    - vrienden groep met al mijn vriendinnen en onze partners
    - werkgroep met man voor belangrijke dingen
    - werkgroep met hele bedrijf voor nutteloze zaken
    - werkgroep met hele bedrijf om dagelijks urenstaten in door te geven en klussen die klaar zijn in af te melden
    - vakantie groep 2019, is doodgebloed
    - vakantie groep 2020
    - hof van saksen groep kerst 2019
    - tijdelijke groep voor gezamelijk kado wat er aan gaat komen over 2 weken
    - tijdelijke groep om onder de vriendinnen een high tea te organiseren

    Meer dan ik dacht
     
    juf1987 vindt dit leuk.
  5. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.024
    959
    113
    Vrouw
    Haha dit is grappig, ik zit welgeteld in 1 groepsapp en dat is die school, groep van mijn dochter :D

    Ik zat ooit in de familie app van mijn schoonfamilie en daar ben ik na een jaar uitgegaan.
    Mijn hemel die stompzinnige, schunnige filmpjes etc. Daar had ik geen zin in.
    Ik loop nu wel mijn jaarlijkse whatspp felicitaties mis, want na zoveel jaar snapt nog steeds de helft niet dat ik er niet meer in zit.
    We zijn ook al eens een feestdag misgelopen. Schoonouders nodigden iedereen uit via de app voor tweede kerstdag. Man en ik waren dagje weg en hij had 200 gemiste berichten. Niet terug gelezen dus, tot we een week of wat later gebeld werden waar we bleven :cool:
     
    Evanesco vindt dit leuk.
  6. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.122
    4.336
    113
    Home
    Groep 3 zoon
    Groep 1 dochter
    Deze is alleen voor school gerelateerde dingen
    1 van mijn familie
    1 van schoonfamilie
    1 met collega" s
    1 met vriendinnen

    Waar ik me echt aan erger zijn van die mensen die 1 op 1 gesprekken gaan hebben in de groepsapp dan denk ik echt waarom
     
  7. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.213
    18.957
    113
    Dat is veel zeg :eek: ik alleen in een "groep" bestaande uit 1 vriendin en mezelf, waar we recepten met elkaar delen.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  8. Juffie1984

    Juffie1984 VIP lid

    16 nov 2007
    10.986
    115
    63
    Nee hoor ik erger me ook niet. Ik houd ook van kletsen:roflmao:
     
    hummeltje5 en Majo1983 vinden dit leuk.
  9. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Mee eens. Ik zit ook in een flink aantal apps en vind het alleen maar handig.
    5 voor de voetbal (teams+leider), hockeyapps, school etc. Zie het probleem niet zo. Het is niet zo dat je constant hoeft te reageren ofzo. Ik heb het geluid sowieso altijd uit.
     
    tuc vindt dit leuk.
  10. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Niet zoveel groepsappen hier.
    Meeste zijn kortdurend ivm. Feestjes oid.

    De vaste groepsappen zijn:
    • Werkapp
    • Aparte werkapp voor openstaande diensten
    • Familie app
    • Schoonfamilie app
    • Vriendinnen app
    • Familie app van opa/oma. Wordt alleen gebruikt bij een feestje of als er iets met hun gezondheid is.
     
  11. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Niet allen zijn even actief hoor. De vriendinnen apps gaan aan 1 stuk door maar bijv. de familie apps bestaan alleen uit uitnodigingen en felicitaties. de werkgroep is ook dagelijks activiteit maar noodzakelijk voor mij om mijn werk te kunnen doen of delegeren.
     
  12. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    Ik heb er 5.
    Familie, waarin alleen dingen gedeeld worden zodra er iets met opa of oma is. En dan komen erna vaak wat foto's van alle achterkleinkinderen en is iedereen weer even op de hoogte.
    Familie, (stief)moeder en (stief)vader, en van beide de kinderen. Werd gebruikt ivm weekje weg. Nu al maaaanden stil.
    Vakantie, met het gezin waarmee wij altijd weggaan.
    Vriendengroep, wordt alleen gebruikt bij feestjes of weekendjes weg zo'n 2/3 keer per jaar
    Een bevriend stel, zo eens in de maand om even bij te kletsen of af te spreken.
     
  13. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.381
    8.487
    113
    o_O ik zou compleet doordraaien.
     
  14. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik ken het. Ik weiger alle soorten groepsapps haha.
    De klassen apps.
    Werk gaf eigenlijk aan dat het verplicht is.
    Hobby's van de kinderen.
    Familie apps.

    Ik doe er niet aan mee als mensen mij nodig hebben kunnen ze mij persoonlijk benaderen.
     
  15. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.630
    7.297
    113
    Ik zou ook graag uit de schoonfamilie app willen, maar dat gaat heel slecht vallen dus ik doe het toch maar niet. Op zich heb ik een goeie band met mijn schoonfamilie en dat wil ik graag zo houden, maar die berichtjes en foto's vind ik echt totaal niet interessant.
     
  16. Maslov

    Maslov Fanatiek lid

    11 apr 2019
    1.200
    3.395
    113
    Ik zit in 3 Appgroepen.
    1 van mijn werk, die mute ik. En ik reageer alleen op berichten die werkinhoudelijk zijn, de rest negeer ik.
    1 van de D&D groep waar ik in zit, ook op mute. Ik reageer praktisch, want ik vind het niet leuk om de hele tijd te ouwehoeren, maar ik wil wel de juiste data weten.

    1 van mijn familie, daar reageer ik op bijna alles, want die mensen vind ik lief :o:

    Voor school wordt de app Parro gebruikt, superfijn, dan hoef ik niet de reacties van de andere ouders te zien, alleen die van de leraren en klassenassistenten.

    Wat me zo tegenstaat aan die hele actieve appgroepen, is het loze geouwehoer. Alsof je in een treinstel waar ze hele tijd gezwetst wordt en je jezelf niet kunt afsluiten, want elk moment kan omgeroepen worden dat de diensttijden worden gewijzigd. Ik wil graag functioneel communiceren via de app. Lekker appen over wat me bezighoudt doe ik met vrienden, niet met random lui waar ik toevallig een activiteit of werk mee deel.

    Ik vind het zó opdringerig als mensen met wie ik eigenlijk niets buiten werk/school/sportclub mee te maken heb, toch aandacht gaan lopen vragen voor persoonlijke meningen, 'grapjes' of foto's van de kinderen. Tuurlijk, ik kan de groep op mute zetten en maar 1x per dag kijken, maar anderen kunnen ook gewoon hun sociale contact beperken tot de momenten waarop ze elkaar zien. Want uiteindelijk moet je toch door al die flauwekul heen om de praktische zaken te kunnen lezen waarvoor je in die groep zit.

    Ik heb wel eens gezegd in een groep waarin we een schoolreünie organiseerden: "Jongens, 100+ berichten op een dag, daar heb ik echt geen fut voor. Ik zou graag op de hoogte worden gehouden via de mail en deze groep verlaten." -en toen had ik dus dikke vette pech en hoefde ik helemaal niet meer mee te doen. Ik kreeg niet eens meer een uitnodiging voor de reünie zelf. Ik vind het echt triest dat WhatsApp momenteel hét communicatiemiddel is, zelfs voor organisaties, scholen, werk.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  17. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.877
    13.042
    113
    Vrouw
  18. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.938
    15.247
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb er maar liefst 4 haha.
    Onze gezinsapp maar zijn we niet zo fanatiek mee
    App met collega’s maar echt alleen werk gerelateerd en niet in de weekenden
    Handbal app van mijn oudste dochter en van de jongste
    De voetbal app zitten we niet meer in, de jongens regelen dit allemaal zelf gezien hun leeftijd
    Groeps app van de jongste zal binnenkort wel komen
    Ieder geval lekker overzichtelijk
     
  19. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.529
    6.220
    113
    zuid-holland zuid
    Mja... ik weet niet of het perse de groepsapp an sich is wat me irriteert... maar het is meer dat gevoel wat eruit voortkomt dat je continu met elkaar bezig moet zijn en de meningen/ideeen van anderen continu voorgeschoteld krijgt. En ik vind dat irl al lastig om sommige gesprekken te voeren, maar het idee dat dat soort gesprekken non stop op mn telefoon binnen kunnen komen vind ik erg vervelend.Om die reden zit mijn man nu in de appgroepen van de sporten van de kinderen.
    Ik kan er heel slecht tegen als ik op mn werk zit en ik krijg dan ineens bericht over een ingelaste oefenwedstrijd overmorgen in Lutjebroek om 17u. Dan stijgt mijn bloeddruk ineens en heb ik geen idee wat ik ermee aan moet. En dat dan ineens andere ouders gaan appen “Had dat niet eerder gecommuniceerd kunnen worden?” “Weten jullie wel hoever het rijden is daarheen en hoe lang de files zijn die kant op?” Ik ben te sociaal onhandig voor appgroepen.
     
  20. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Ik heb een heel goede band met de schoonfamilie maar zit niet in de app groep. Dat vindt iedereen helemaal ok. Ik zit ook niet in de buurt-klets-app en in de klassenapp. Dat doet mijn vriend. Wel whatsapp alert en een paar groepen van mijn werk.
     

Deel Deze Pagina