Ervaring operatie aan nek?

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 30 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Dinsdag is het zover; na maanden wachten wordt er een bult uit mijn nek gehaald. En hoewel ik er erg naar uitgekeken heb, omdat de neuroloog zegt dat mijn hoofdpijn die ik ook al maanden heb zal verminderen of over zal gaan, werd ik me vandaag toch een partij zenuwachtig!
    Je nek blijft toch wel een ding voor mij...
    Heeft iemand dit eerder gehad of meegemaakt en hoe is dat verlopen? Had je veel (na)pijn?

    Ik hoor het graag!
     
  2. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.879
    16.218
    113
    Hoe is het nu eigenlijk met je hoofdpijn? Ik heb er zelf geen ervaring mee maar wil je sterkte wensen ik ben blij te lezen dat je bijna geopereerd word, de pijn heeft lang genoeg geduurd.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  3. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Ja helaas onderga ik nu al 4 jaar lang elke 3 maanden een nekoperatie. @Diazz heeft er ook al meerdere ondergaan. Wat ik persoonlijk altijd eng vind is dat ze de nek (werfels) via de hals benaderen, het idee dat ze snijden rond de keel vind ik zelf best eng. Daarna is mijn grootste klacht altijd dat ik ontzettend stijf ben en mijn hoofd en nek gewoon niet kan bewegen, ik zit dan letterlijk een aantal dagen helemaal vast. Op welke hoogte zit de bult die ze verwijderen? Bij mij zit het probleem in C2, C3, C4 en C5. Of C3 tm C6 ik twijfel nu maar denk het eerste. Ik mag dinsdag weer joepie... not!!!
     
  4. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    Heel veel succes! Ik heb maandag voor hetzelfde een intake bij de chirurg.
     
  5. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    O ja. Kan me nog herinneren dat je dit al eens eerder schreef. Succes!
     
  6. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    O jij ook dinsdag. Succes hoor! Hij zit bij mij tegen m’n haargrens aan. Weet niet welke ‘C’ dat is...
    Dankjewel voor je reactie!
     
  7. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Wat lief. Dankjewel hoor.
    Weet je dat ik eigenlijk niet zo goed weet hoe het gaat? De ene keer denk ik; hee, ik voel m’n hoofdpijn niet en de andere keer is het in volle hevigheid terug. Merk ook wel veel verschil nu ik weer werk hoor. Tijdens vakantie niet of nauwelijks last gehad en deze week weer paar keer vroeg naar bed gegaan vanwege de pijn.
    Ik hoop zó dat het overgaat door de operatie, want anders word ik lichtelijk wanhopig ben ik bang, want er is niets gevonden bij uitgebreid onderzoek :oops:
     
  8. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Denk de 1 of 2, wat hebben ze je verteld over het herstel?
     
  9. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Dat het nog een poosje gevoelig blijft, dat ik niet naar huis mag rijden zelf daarna en meer? Ik weet het dus niet meer zo goed. Het ging heel snel en het is alweer een paar maanden geleden (2?)
    Ze gaan hem iig onder narcose eruit halen want zonder schijnt het pijnlijk te kunnen zijn. Dat weet ik nog wel dat de arts dat zei.
     
  10. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.554
    21.038
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Vriend heeft in maart met een motorcrossongeluk 2 nekwervels (en 4 rugwervels, 11 ribben, enkel en hielbeen) gebroken. Bij hem hebben ze het niet vanaf de hals geopereerd, maar vanaf de achterkant. Is allemaal vast gezet. Hij was verrassend snel weer op de been. Heeft aan zn nek nog het minst last. De eerste dagen na de operaties wel veel pijn gehad. Lang leve Fentanyl.:roflmao:
    Ik vond het allemaal een doodeng idee hoor! Snap je zenuwen. Hier wegens een vernauwing van 2 wervels nog de kans op een derde operatie. Succes alvast!
     
  11. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Tjee wat naar! Is het verder goed met hem? En wat is Fentanyl? Pijnstiller? Dank je wel voor je reactie!
     
  12. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.554
    21.038
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Is een morfinepreparaat. Kreeg dat via infuus, samen met nog een middel. Daarna na ontslag oxycodon mee naar huis. Hij heeft bijna 3 weken in zh gelegen, Erasmus. Operaties rug en nek waren 9 dagen na elkaar. Vrijdag operatie nek, donderdag erop naar huis. Dus dat ging echt heel snel.
    Het gaat verrassend goed. Deze week 4x een uurtje gewerkt (is leidinggevende in een broodbakkerij dus fysiek wel zwaarveerk), maar geen last van nek. Wel van rug. Dus even kijken hoe het opbouwen gaat. Gisteren was het ongeluk 5 maanden geleden. Hebben 3 weken vakantie gehad en voor de vakantie heeft ie 3 weken dat uurtje x 4 dagen gewerkt. Het was een enorm heftige tijd. Enige waar hij bkijvend last van houdt zijn zenuwpijnen in xn handen en onderarmen.
    Bij jou zal het vast allemaal niet zo heftig zijn hoor! Het idee dat ze aan je nek zitten vind ik wel echt bizar en ik was supernerveus voor die operatie. Het bremgt toch risico's met zich mee.
     
  13. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    Ben heel benieuwd hoe het is gegaan. Hoop goed!

    Ik moet maandag een echo laten maken en daarna kan de operatie ingepland worden.
     
  14. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Fijn dat het allemaal beter gaat, maar het is echt wel een heftige tijd voor jullie (geweest) zeg!
     
  15. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.554
    21.038
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, nogal! Paar weken geleden kwam het ook ineens allemaal naar boven bij me.

    Hoe is het gegaan vandaag?
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  16. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Wat lief dat je eraan denkt zeg! En je leest m’n gedachten; wilde net wat schrijven.

    Het is goed gegaan, maar het is vrij pijnlijk nu. Ik beweeg m’n hoofd ook zo of je een stijve nek hebt o_O
    Ik heb wel pijnstillers meegekregen maar had gehoopt (gewenst) dat het wat sterkere waren; nu heb ik ‘alleen’ maar paracetamol en diclofenac. Dat kan ik ook kopen bij Kruidvat. Maar goed; operatie viel me mee. Ik werd op m’n rug liggend in slaap gebracht en daarna ben ik door hen op m’n buik gelegd. Toen ik wakker werd lag ik weer op m’n rug.
    Ik moest alleen wel heel erg huilen toen ik wakker werd, maar dat had ik vorige maand ook toen ik aan m’n oog werd geopereerd. Zal wel door de narcose komen. En ik zag m’n vader zitten op m’n bed en die zei: wakker woorden Iertje. M’n vader is 2 jaar geleden overleden dus vond het wel bijzonder. Ik ben niet heel spiritueel aangelegd of zo.
    Nu maar even afwachten de komende dagen!

    Jij heel veel succes! Laat je het hier weten?
    Mijn ervaring is geen reden om het niet te doen.
     
  17. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Dat snap ik heel goed! Het is nogal wat. Ik heb het net opgeschreven; je was me voor ;)
     
  18. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Ik moest nog aan je denken. Hoe is het bij jou gegaan vandaag? En mag ik vragen wat ze dan elke 3 maanden doen? Heb je daar dan ook niet littekentjes van in je nek?
     
  19. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.554
    21.038
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Fijn dat het goed is gegaan! En wat bijzonder dat je je vader zag. Hopelijk ben je snel hersteld.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  20. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Dankjewel!
     

Deel Deze Pagina