Ben even benieuwd: Hoe zijn jullie ervaringen met de 'schoolfotograaf' op een kdv? Vond je de foto's leuk, volgens welk systeem kon je nabestellen, prijs/kwaliteit verhouding en praktisch gezien, zou je bv. speciaal met je kind ervoor langs komen als de fotograaf toevallig op dagen komt dat jouw kind niet naar de opvang gaat?
De foto's vond ik leuk. Vaak met een speeltje om het speels te houden.. Ze zijn wel duur, maar wel de normale prijs voor een fotograaf-foto. Vaak rond de 4-5 euro voor een velletje (1grote of 6/8 kleinere). Kwaliteit was ook prima. Groepsfoto's hebben we alleen van die keer dat ze het deden op zijn eigen dag. Voor een andere dag zou ik niet langskomen, dan zijn de andere vriendjes er ook niet. Z'n beste vriendjes gingen. Dezelfde dagen, misschien is dat bij jou wel anders? Nabestellen was via een envelop. Je kreeg een setje mee, en gaf terug wat je niet wilden, vinkte aan wat je meer wilde, en vulde de machtiging in voor de betaling. Nu op de basisschool kreeg hij een inlognummer mee. En handelde je alles online af. Dat vond ik fijner. Nu gaf ik soms een foto terug van mijn kindje die dan vernietigd wordt. Beetje gek idee..
hier vorige week de fotograaf geweest op het kdv. kregen een maand van te voren een mailtje wanneer de fotograaf kwam. Ze hebben 3 groepen en per groep was datum/tijdstip je kon je kindje extra brengen als hij/zij niet op de betreffende dag naar het kdv moest. Hier werd een groepsfoto gemaakt/ fotos van het kindje alleen en eventueel met broertje/zusje die er ook zitten Vorig jaar van oudste dochter en vond het erg mee vallen met de prijs en ze waren ook mooi voor een groepsfoto, grote foto (13*18) 12 pasfotos en middelfoto betaalde we 15 euro nabestellen was wle duur
Finn is nu op het KDV twee kee rop de foto gegaan. De eerste keer vond ie een beetje raar. Dat was echt zo'n schoolfotograaf. De foto's waren wel echt tof! Ook de groepsfoto. De tweede keer was het een fotograaf die wat informeler was/deed. Foto's maken van de kindjes terwijl ze aan het spelen waren, maar wel naar hem keken. Hij had absoluut geen geduld en de foto's waren ook niet echt leuk. ik heb alleen de groepsfoto genomen, omdat ik het leuk vind als herinnering en omdat dit de eerste groepsfoto is waar Finn met zijn nichtje opstaat, die bij hem op de groep is gekomen. De foto's waren de eerste keer 10,- voor een groot portret en een vel met kleintjes en een groepsfoto. Nu was het 5,- voor de eerste, en dan hoe meer je er kocht hoe voordeliger het was. Ik ga overigens absoluut als het op een andere dag is. Het is een kleinschalig KDV dus alle kindjes kennen elkaar en het is gewoon super om te zien hoe dat gaat. En de foto's zijn natuurlijk leuk voor later!
bij ons was het op de peuterspeelzaal. Ik vond ze mooi. Ik was volgens mij 25 euro inclusief verzendkosten kwijt en daar had ik voor: -8 pasfotos van mijn dochter -1 9x13 foto van mijn dochter -1 10x15 foto van mijn dochter -8pasfotos van mijn zoontje -1 9x13 foto van mijn zoontje -8 pasfotos samen -2 6x4 (ofzo) fotos van samen -1 groepsfoto Ik zou er speciaal voor langs gaan op een andere dag ja.
Hier ook net de fotograaf langs geweest. ik ben speciaal langs gegaan en het waren hartstikke leuke foto's. Zeker voor de groepsfoto als aandenken voor later vind ik het heel leuk!
Debby, wat een lieve foto's! Ik ben heel benieuwd hoe het hier zal gaan, zes mnd oud en dan al de schoolfotograaf...
bij ons word je ook speciaal uitgenodigd en kun je langskomen. Ik vind het de moeite waard, want het zijn altijd leuke foto's. En duur? ja sommige fotografen weten er wel hun voordeel uit te slaan. Mama's willen toch altijd een foto van hun zoon/dochter