Inmiddels gaat mijn kind (8 mnd) al enige tijd 2 dagen p/week naar het kdv. Nu vraag ik mij af of het op andere kdv's ook gebeurt dat flesjes per ongeluk verwisseld worden (ik geef afgekolfde bv mee, dus ik ben daar heel precies in) en of anderen hun kind ook wel eens aantreffen met de verkeerde speen in de mond. Ik heb inmiddels alles beplakt en ook fopspenen met naam laten maken (nog net geen naambordje op 't hoofd), ben ik nou een zeurende moeder?
Absoluut geen zeurende moeder hoor! Dat vind ik ook heel belangrijk. Het is ook gewoon ronduit vies om een speen van een ander in je mond te hebben, al die bacterien enz.. bah. Wij hebben wel vanaf het begin een speen met de naam erin gegraveerd. Is hier nog nooit verwisseld gelukkig (dat ik gezien heb dan). Flesjes heb ik geen ervaring mee.
Hier ook wel eens gehad. gingen ze mij de schuld geven dat ik een papspeen had mee gegeven. Bleek dat zijn fles gewoon nog in de koelkast stond en ze gewoon een verkeerde fles hadden gepakt. En dat terwijl ik mijn fles toch helemaal beplakt had met naamstickers. Maar soms zijn die leidsters zo .......
Nee hoor, je bent absoluut geen zeurouder. Leidsters mogen soms gewoon beter opletten als ze flesjes uit de kast pakken. Is bij ons nog nooit gebeurd maar ik kan me voorstellen dat ze ondanks de naamstickers misgrijpen. Maar om dan de schuld bij de ouders te leggen?
Dit gebeurde bij mijn dochter ook altijd toen ze nog naar een kdv ging, ik irriteerde me hier ook mateloos aan. Ook vond ik toen regelmatig knuffels en spenen in haar tas die niet van haar waren.
Verkeerde flessen nog nooit gehad. Verkeerde speen wel, ze had paar weken geleden ineens een bibi speen in haar mond terwijl ze zelf een difrax heeft, maar dat hadden de twee dametjes zelf geruild. Want toen ik aan der vroeg, wees ze gelijk naar een ander meisje en die had inderdaad haar speen in de hand. Als baby nooit gehad, bij mijn weten..
Hoi Dames, Ik werk zelf op een kdv en als wij flesjes krijgen zonder naam dan laten we die er altijd opzetten of we plakken er zelf een etiketje op. Ook speentjes staat een naam op en zitten ook in een bakje met een naam. Heel erg dat dat mis is gegaan bij jullie! Ik snap het ook echt niet want ik weet eigenlijk altijd precies welke fles van wel kindje is en welke speen. Ook mijn collega's. Het enige wat we wel eens hebben gehad is dat ouders de fles vergeten waren en dat we een fles van ons hebben gebruikt, uiteraard koken we die wel na ieder gebruik uit. En tja, kindjes delen veel he hihi
Ik werk ook op een kdv en wij hebben voor ieder kind een eigen fles met naam erop. Hier krijgen kinderen dus niet verkeerde flessen. Daarnaast heeft ieder kind een eigen bak met eigen spulletjes, waaruit we ook de juiste speen pakken .
Bij t Kdv van onze kids gebeurt dat vlgs mij niet. Lijkt me gewoon n kwestie van opletten door de leidsters
uh nee, je zeurt niet, heb jaren op een babygroep op een kdv gewerkt en dit is wel iets waar je goed op moet letten, zeker met bv erin.