waterpokken

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by mamabenn, Feb 20, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamabenn

mamabenn Actief lid

Feb 16, 2014
    392
    0
    16
    NULL
    NULL
    de buurvrouw stuurde net een berichtje dat haar kinderen waterpokken hebben .
    nu heeft mijn dochter vorige week met haar zoontje een kwartiertje buiten gepeeld , is de kan er nu ook dat mn dochter t krijgt ??
    an de ene kant hoop ik t want ze kunnen t maar gehad hebben .
    maar we gaan volgende week vrijdag naar mijn vader in engeland met t vliegtuig , mag je dan wel vliegen ???
    zou ook zielig zijn voor dr als ze niet fit is als we daar zijn .
    en dan is de kans er natuurlijk ook dat mn zoontje t dan ook krijgt .

2. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ik weet niet precies hoe lang voor de pokken de besmetting al kan optreden. Ik dacht eigenlijk dat ze pas besmettelijk waren als er blaasjes zitten.
    En dan is de incubatie tijd ca 2 weken.
    Ik zou niet weten waarom je er niet mee zou mogen vliegen. Het is superbesmettelijk maar de meeste volwassenen hebben het als kind al gehad en als er kinderen zijn: ze kunnen het maar beter gehad hebben, toch?
    Mijn dochter had het een tijdje terug, het heerste erg bij de gastouder. maar van de 5 kinderen daar was zij de laatste die het kreeg. Heb ze expres veel laten knuffelen ;) Maar ze kreeg het uiteindelijk pas 1,5 maand nadat het allereerste kindje het had en 2 weken na de een na laatste. Ze was er niet echt ziek van maar wel heeeeel veeeel last van jeuk, echt heel erg, dus hoop het niet voor jullie trip naar Engeland! Anderzijds, als je goede middeltjes tegen de jeuk hebt dan is het te doen en het kan ook mild verlopen he? Mn zoontje had een pok of 6 en was er helemaal niet ziek van en kon ook niet merken dat hij veel jeuk had.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,182
    35,857
    113
    Ja mag dus niet vliegen met waterpokken helaas. 3 jaar geleden uitgezocht toen mijn dochtertje 4 weken voor de vakantie waterpokken kreeg. In Nederland wordt waterpokken niet ernstig beschouwd, maar in andere landen denken ze daar soms heel anders over.

Een vriendin van mij moest 2 weken op een hotelkamer blijven zitten omdat haar zoontje waterpokken had tijdens de vakantie in Turkije.

4. Amarens

Amarens VIP lid

Dec 24, 2009
    11,522
    3,770
    113
    Van de site van Schiphol:

"Is uw baby ziek en heeft het een besmettelijke kinderziekte, zoals de bof, kinkhoest, mazelen of waterpokken? Dan mag uw baby niet vliegen zonder medische verklaring waarin staat aangegeven dat het veilig is om te vliegen."

Share This Page