Groepswhatsapp irritaties

Discussie in 'De lounge' gestart door SushiLover123, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Logan

Logan Niet meer actief

Nooit geweten dat het blijkbaar zo irritant is. Hier hebben we een buurtapp, best een grote ook (er zitten 145 mensen in ongeveer). Soms stuurt iemand wel eens wat in die app wat dan naar iemand anders moet en dan komt er 80x HIER IS HET NIET VOOR BEDOELD. Dát is pas irritant :rolleyes:

2. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Heb wel een aantal groepapps, maar die staan allemaal op dempen.
    En zijn meestal ook niet zo druk.
    Als er hele grote groepapps zijn ben ik zo weer weg.
    Pas een clubje vanuit hier die groepsapp aanmaakte voor meiden die rond zelfde periode uitgerekend waren.
    Kijk ik 20 min niet op mn mobiel had ik 181 berichtjes :O
    Heel snel er weer uit!! Kan daar echt niet tegen!

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Nee, ik zou me hier ook niet druk om maken. Ik zit in een groepsapp met mijn familie (ouders en broer), en een waar ook mijn ooms, tantes, neven en nichten in zitten. Op de laatste wordt ook weleens geouwehoerd of flauwe filmpjes gestuurd, maar ik scroll er gewoon overheen. Geluid staat sowieso uit.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Whahaha:D idd.

5. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Het enigste wat ik erg jammer vind is dat ondanks dat meldingen uit staan of de groep op dempen, evengoed op het icoontje op je mobiel het aantal berichten staan. Hierdoor heb ik evengoed de neiging om te gaan kijken want ik kan ook iets belangrijks van een ander gemist hebben.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik heb sowieso alle groepsapps op stil staan, dus al die bliepjes enzo, daar heb ik geen last van.
    Dat mensen hun kind afmelden via de groepsapp maakt me niets uit. Al is daar de app ook mede voor bedoeld geloof ik.
    Wat ik nog wel eens irritant vond met de groepsapps van school per groep dat mensen vanalles privé op gingen zetten. En een overactieve klassenmoeder die zelfs dingen om 7 uur 's ochtends appte als 'het gaat regenen, vergeet geen regenjas aan te doen' of 'gym vandaag, vergeet de tas niet'.....eh, gym is al jaren op dezelfde dag en ik kan zelf ook wel bedenken wat voor jas ik mijn kind aan trek.
    Daarnaast werd er ook vanalles op de apps gezet over Euro's meenemen voor juffendag, knutselwerk maken voor zwangerschapsverlof van juf huppie, weet ik wat allemaal en dan ook nog via de mail en met meer dan één kind ben je snel het overzicht kwijt.
    Gelukkig dit jaar geen schoolwhatsapp.

7. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Wat ik erg irritant vind is dat ik in de app met collega's ook geacht wordt te reageren. (Want dat is sociaal)
    Ik word ook ELKE vrije dag aan mn werk herinnerd. Ik denk dat ik de WA groep lekker op mn werktelefoon ga zetten die toch eind vd dag uit gaat. Dan ben ik alleen de enige die niet meer reageert.. dilemma dilemma.

(Bezig met andere baan)

8. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Ik vind het wel onhandig als ik in een groepsapp zit en er tussen alle onzin door een belangrijk bericht staat. Ik ga niet constant al die gesprekken door om te controleren of er iets nuttigs bij staat.

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    De meeste groepsapps waar ik in zit, Zijn sociaal bedoeld. We hebben een werkapp voor 'bijzondere' dingen. Bijvoorbeeld als het voor het hek team van belang is ook te weten waarom iemand afwezig is. (Grote problemen thuis, ernstige ziekte). Dat wordt overigens alleen in die groepsapp gemeld als de betrokken persoon dat wil! En ik moet zeggen: de discipline is (tot nu toe) echt enorm. Niet 30x 'sterke' of 'beterschap' ofzo. Dat doen mensen dan wel weer 1 op 1.

Ik zit bewust niet in de klassenapp van onze oudste zoon. Heb het nummer van mijn man opgegeven. :D Maar ik hoor hem niet klagen.

Ik zou denk ik 1 keer netjes zeggen dat ik dacht dat de app niet bedoeld was voor dat soort berichten. En dan als het toch blijft gebeuren, de app verlaten. Appen is handig, maar niet noodzakelijk. Als er grap mee stoort, ga ik eruit.

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat is het idd ook.1x is prima. Liefst in pb zelfs.

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat vind ik het ook niet storend. Gaat mij om de groepen voor belangrijke zaken.
    Het is dus meerdere keren aangegeven. Mensen zijn ook om die reden uit de groep gestapt, of hebben de meldingen uit staan. Dat is zeker voor de buurtpreventie groep niet wenselijk!
    De groep verlaten vind ik geen optie want dan mis ik de wél relevante berichten en dan is mijn zoon de dupe wanneer hij als enige geen eierdoos o.i.d. heeft meegenomen of als we niet weten dat de locatie op het laatste moment veranderd is.

Deel Deze Pagina