Kinderpyjama's die bij Hema en Zeeman worden verkocht kunnen gevaarlijke chemische stoffen bevatten. De Belgische consumentenorganisatie Test-Aankoop testte vijftien pyjama's voor kinderen van 2 tot 3 jaar en concludeerde dat er in zes daarvan schadelijke stoffen zaten. Het gaat om ftalaten, een verboden kleurstof en formaldehyde. Ftalaten kunnen onder meer een negatief effect op het voortplantingsstelsel hebben. Formaldehyde kan leiden tot diverse gezondheidsklachten als huidirritatie, hoofdpijn en ademhalingsproblemen. De pyjama's die door de Belgische organisatie 'gevaarlijk' zijn bevonden worden verder verkocht bij supermarktketen Carrefour, Trafic Maffle en Prémaman. Bron: Fok! Nieuws
Is het in die hoeveelheden aanwezig dat het verstandig is ze niet te gebruiken. Tijn heeft altijd zijn pyama's van de zeeman
heb er ook een paar liggen. Maar vanaf welke maat is het? Ze zeggen vanaf 2 jaar maar welke maat is dat dan?
Da's lekker. Maar ze hebben alleen pyjama's getest voor kinderen van 2 tot 3. Maar hoe zit het dan met de kleinere maten? Ik heb voor die meid alleen maar pyjama's van de zeeman, allemaal bedrukt. Vind het toch wel wat minder allemaal, durf ze niet zo goed meer bij haar aan te trekken. Groetjes Debby
Ik las het ook.en ik vraag me nu ook af of de pyama's weg gegooid moeten worden want dat zetten ze er niet bij. Ik ben eigenlijk in staat nieuwe pyama's te halen nu Groetjes MB2005.
ik had het gelezen echt niet normaal. ze weten niet of de pyama's ook in nederland worden verkocht dat wordt nog onderzocht. raar he dus de verkoop gaat hier gewoon door.
ik ga denk even kijken of ik een email of zoiets kan sturen naar de zeeman. Ik wil hier toch duidelijkheid over.
Als het in die mate in de pyama's i s verwerkt zouden ze gelijk uit de handel genomen worden neem ik aan. Ik heb dus ook pyama's van de zeeman en Hema maar ik was ze wel van te voren, zijn ze dan alsnog schadelijk of is het als ze de winkel uitkomen? Straks moeten we allemaal aan de bio artikelen.
Tja weet t ook allemaal niet maar zou als ik ze had, die pyama's ook niet meer gebruiken. Vind het maar n eng idee. En lekker halve informatie inderdaad.
Het gaat maar om 1 soort jongenspyama. In nederland is hij uit voorzorg uit de handel genomen. Hier kun je kijken of jij deze pyama hebt voor je kleintje. http://www.zeeman.com/internet/internet ... &area=NLNL
Ik heb pyjama's van de Hema en moet zeggen dat ik niet meteen zo erg in paniek ben dat ik ze weg doe hoor. Als er echt iets loos is horen we het wel...denk ik dan. Hollandse nuchterheid?
ik had ook al zoiets van... ik koop ze daar altijd als er wat mis was zou het allang aangegeven worden toch? maar wel opgelucher dat het niet in alle pyamas is
Ik maak me er in de eerste instantie ook niet druk om hoor, hij eet ze niet op ofzo en ik was alles altijd op 60 graden, zal toch wel meevallen... En anders maar aan de bio/eco producten, hebben ze ook bij Hema te koop
@ Elmo; ik ben het met je eens hoor. Zou er niet over denken om meteen richting kast te rennen en alles in de prullenbak te kieperen. Het zal wel meevallen. (Zo zijn er, net als tijdens zwangerschap en met baby' s enz, 100.000 dingen waar je op moet letten of niet mag, om gek van te worden. Relaxed zijn is beter denk ik... )
Ik heb ook voor Lieve pyamatjes van de Hema en de Zeeman maar ik moet eigenlijk zeggen dat ik niet zo gauw schrik. Lijkt mij dat zoiets pas echt schadelijk is in grotere hoeveelheden en niet door 1 pyama. Vaak word het op internet en media erger gemaakt dan het daadwerkelijk is. Ik maak me er zelf niet zo druk om. Lieve draagt al dr hele leventje pyamatjes van de Hema en de Zeeman en ze mankeerd helemaal niks