Hallo, Ik heb een vraag. Onze dochter krijgt nu 5 flessen a 180cc voeding, maar soms gilt ze het uit na de fles die ze meestal rond 16:00, ze is dan totaal ontevreden. Een aantal dagen terug heb ik geprobeerd om haar een paar hapjes banaan te geven en dit vond ze meteen al heerlijk en was na die paar happen wel weer tevreden. Waarom heb ik dit gedaan omdat ze al vanaf dat ze 12 weken oud was zat te smakken als wij aan het eten waren en ze werd ook boos omdat ze ons na probeerde te doen maar ze kreeg niets, vond dat wel erg zielig. Ze slaapt overdag erg weinig en is heel erg actief, ik wil niet iedere dag al fruit geven maar alleen als ze niet tevreden is na die fles. Kan dit heel erg kwaad? Of moet ik haar nog meer voeding gaan geven of iets anders? Haar schema is nu 7:30/8:00 180 cc voeding (drinkt hem niet altijd leeg) 11:30/12:00 180 cc voeding 15:30/16:00 180cc voeding (alleen als ze vraagt, beetje banaan) 19:30/20:00 180 cc voeding 23:30/00:00 180 cc voeding (moeten haar altijd wakker maken) Mij is namelijk verteld dat het uit ten boze is om je kleine op die leeftijd al fruit te geven maar ik merk aan haar dat ze er al aan toe is. Ik moet er ook bij zeggen dat ze op meerdere vlakken voor loopt op haar ontwikkeling, ze ligt al regelmatig op haar zij in de box en draait ook zelf weer terug, ze pakt zelf haar knisper boekje of haar bijtring of haar tutteldoekje en brengt deze dan met een brede lach naar haar mondje. Alvast bedankt Groetjes Cinderella
Hoi, De darmpjes van je kindje kunnen vanaf 4 maanden de bijvoeding goed verteren. Je kindje haalt nog alle voedingsstoffen uit de flesvoeding, maar een paar dagen eerder met fruit beginnen zal niet erg zijn, je hebt nu ook gemerkt dat ze er goed op reageert. Het is belangrijk om met het opbouwen van de bijvoeding 1 smaak, 7-10 dagen achter elkaar aan te bieden voor een goede smaakherkenning. Groetjes Eveline
Dank je wel voor je reactie. Ze reageert er heel goed op en ze vind het heerlijk. Ik geef het haar nog niet dagelijks alleen als ze echt niet genoeg heeft aan de fles maar het blijft inderdaad nog even lekker bij banaan, ik wil haar inderdaad nog niet te veel smaken geven.