Hallo, ik lees op het internet overal dat je pas over een verdikte nekplooi kan spreken wanneer het meer bedraagt dan 3 mm. Nu was bij ons de meting 2,8 mm, maar hoorden we dat dit in verhouding tot de lengte van ons kindje toch een verhoogde uitslag was Dit wordt nergens vermeld in de uitleg over de nekplooimeting, dus wilde wel eens weten of anderen hier ook van gehoord hebben. Wij waren er immers gerust op omdat we onder de grens zaten, totdat we natuurlijk achteraf vernamen dat de lengte ook een rol speelt... Alvast bedankt! Sunnyke
hier heb ik nog nooit van gehoord eigenlijk want ze zijn toch allemaal bijna even groot (qua termijn) rond de 12-14 weken..? WEL kreeg ik te horen dat ondanks een goede nekplooi van 2,4 mm mijn hormonen (in mijn bloed dus) niet goed waren, ik had teweinig papp-a hormonen geloof ik.. en mijn andere waren weer iets te hoog (HCG) wij denken achteraf gezien dat DAT kon komen doordat ik eigenlijk zwanger was van een tweeling in het allerbegin maar daar konden ze niets over zeggen.. in elk geval DIE hormonen zorgen voor de ontwikkeling van de groei van je beebje zeg maar..
Hoi Imd, je kent mij van een ander topic (vlokkentest of punctie), maar fijn dat je even reageert! Ik heb gisteren echt de curve gezien waar aan de hand van de lengte bekeken werd hoe groot de nekplooi mocht zijn. Ons kindje was op exact 12w 4,8 cm groot, en dan zou hij/zij blijkbaar maar tot 2mm of zo mogen hebben... Dat had de gyn me ook niet verteld op het moment van de meting hoor, hij zat er nog normaal over te doen ("alles onder 3 mm is goed", terwijl ik daar altijd dadelijk "oei" riep toen hij zei hoeveel...) Mijn nekplooikansberekening was zelfs nog slechter dan mijn bloedwaarden, alhoewel die dus ook niet OK waren. Bij mij was mijn AFP te hoog (ik dacht trouwens gelezen te hebben dat Down net een te laag aan AFP aangeeft, ik word helemaal warrig ervan, grrr), de andere waarden waren goed! Geen peil op te trekken dus! Groetjes, Sunnyke
Ik heb hier ook nog nooit van gehoord en zoals IMD zegt dacht ik dat alle kindjes tot 14 weken even hard zouden moeten groeien, vandaar dat de termijn bepaling in die periode het betrouwbaarste is.