SMS bericht van payinfo

Discussie in 'De lounge' gestart door Grietjenb, 12 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Hoi allemaal,

Vorig jaar werd ik lastiggevallen door een smsdienst met nummer 4239.
    Ik had blijkbaar ergens mijn mobiele nummer ingevuld. Omdat ik prepaid heb konden ze het niet afschrijven. (€12,00!) Wel heb ik waarschijnlijk €3,00 euro inschrijfgeld betaald.
    Via de site payinfo heb ik deze dienst stop kunnen zetten.

Nu krijg ik een SMS binnen van payinfo met de volgende tekst:
    Beste klant, de gemaakte kosten voor de dienst van shortcode 4239 kunt u terugkrijgen. Kijk op Portal Mobiele Gedragscodes en voer daar uw gegevens in.

Klik ik op die link dan kom ik inderdaad op de site van payinfo. Daar wordt gevraagd naar mijn mobiele nummer en mijn iban.
    Ik ben daar wel een beetje huiverig voor. Wat zal ik doen?
    Wat zou jij doen?

2. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik ben daar ook huiverig voor, zou niet zomaar mijn rekeningnummer invullen en die 3 euro inschrijfkosten laten voor wat het is.

3. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Nee ik had ze die 3 euro laten houden. Veel te bang dat mijn rekeningnummer voor andere doeleinden zou worden gebruikt.

4. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Ik zal er ook huiverig voor zijn.. weet je zeker dat je €3.- inschrijfkosten hebt betaald?
    Het klinkt gek €3 wel kunnen afschrijven en die €12 niet..
    de sms voor het terug krijgen van gemaakte kosten is dat naar aanleiding van jouw vraag of komt dat zomaar van hun? Komt dat uit het niet van hun uit zou ik er absoluut niet mijn bankgegevens invullen..

5. Grietjenb

Ik heb nooit meer dan 10€ beltegoed erop staan. Dus 3€ kan eraf gehaald worden en 12€ dus niet.😉
    Die ene komt uit het niets van hun vandaan. Ik heb wel vorig jaar via payinfo die smsdienst kunnen stoppen. Dus zij weten daar sowieso mijn nummer.
    Inderdaad heb ik bij die (misschien) 3€ het gevoel dat ik het beter kan laten doen.

Maar mijn zoon zat vorige zomer ook opeens met een SMS dienst. Die schreef ook de paar keer zijn beltegoed eraf. Hij is dus meer geld kwijt. Als hij dus zo'n sms krijgt ben ik eerder geneigd om het te doen.

6. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ik zou voor die 3 euro het risico niet willen nemen en het er bij laten.

7. Pera

Pera Actief lid

4 dec 2015
    351
    27
    28
    NULL
    NULL
    Niets mee doen. Die drie euro mogen ze houden.

8. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Ik zou waarschijnlijk niet eens op de link klikken... vertrouw dat nooit.

9. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Eigenlijk toch te gek voor woorden dit.
    Ik begrijp goed dat je je ook niet opgegeven had voor deze dienst toch? Ik ben heel benieuwd nl hoeveel geld ze nu binnenharken omdat mensen het niet vertrouwen (laat ik even duidelijk zijn dat ik het ook niet zo zou vertrouwen hoor dus mijn geld hadden ze ws ook gewoon gehad) maar het is wel van de zotte.

10. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dit, ik vetrouw dit voor geen meter, klinkt als spam en gewoon proberen bij mensen geld af te houden... ik zou absoluut niks invullen en nooit meer op een link van ze klikken.

11. Grietjenb

Payinfo is juist en site waar je je betaalde sneldiensten kunt inzien, stopzetten en Blokkeren.
    Hun site vertrouw ik wel.

12. Grietjenb

Die smsdienst had ik me niet bewust voor opgegeven. Was in ieder geval niet de bedoeling. Via payinfo heb ik datkunnen stopzetten en Blokkeren.
    Nu heeft payinfo blijkbaar actie ondernomen om de gedupeerden hun geld terug te laten krijgen.

13. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Oooh payinfo kende ik niet, ik dacht dat dat die dient was, oeps! In dat geval zou ik het wel in durven vullen.

14. GailH90

GailH90 Actief lid

4 mei 2015
    395
    67
    28
    contact opnemen met je provider en zeggen dat je je geld terug wilt. Dit kan namelijk ook voor prepaid geregeld worden

Deel Deze Pagina