Hoi allemaal, Erikje eet al heel goed fruit. Maar groente krijg ik er nog steeds niet in ( zowel potje als vers ) Meneer blieft het dus echt niet he. Iemand tips om het misschien wat lekkerder te maken zodat ie het wel eet?
misschien beetje flesvoeding/bortvoeding erdoor heen doen voor de smaak en het isschien ook smeuiger te maken (als dat het dan iet al is) lust hij geen 1 groenten? wat je ook kan proberen (is wel wat werk) om pompoen klaar te maken is lekker zoet...worteltjes lust hij ook niet?
Eerst beginnen met zoete groenten en als dat lukt proberen met de rest. Ik weet dat dit word afgekeurd door veel moeders maar een lepel appelmoes erdoor wil ook wel eens helpen...
He mamzie! Bij Yara heeft het wel anderhalve maand geduurd, en ineens, van de ene op de andere dag, gingen er volle bordjes naar binnen! Ik las dat al wel vaker hier en dacht dan altijd: tsjaaa ik weet niet of dat bij Yara gaat lukken. Maar nu gaat het goed en eet ze bijna alles (vers) Inderdaad een plonsje BV erdoor of opvolgmelk wil nog wel s helpen! Succes!
hoi allemaal. Nee, hij lust geen een groente. Pompoen heb ik nog niet geprobeerd :-k Appelmoes, ja dat is misschien een idee. Maar dat kan ik zelf natuurlijk ook maken. Nu als ie een appeltje krijgt dan kook ik dat eerst een beetje. bv kan ik natuurlijk ook proberen. Misshcien herkent ie dan de smaak Wat zijn allemaal zoete groentes? Bedankt voor de tips dames
frappant hoor, plaats ik dit berichtje vandaag en wat doet Erikje vanavond : worteltjes eten hihihihihi Tis toch wat he Maar goed, ben al heel erg blij dat ie nu tenminste 1 groente eet
hihi wat goed zeg! ws omdat het lekker zoet is..! Ik ben zelf voor Noel ook met zoete groentes begonnen: worteltjes en pompoen (smaakt als zoete aardappel), en daarna de nog niet zo scherpe groenten; courgette, bloemkool, brocolli . Wat ook lekker zoet is (heb ik van de week gemaakt) 1 aardappeltje koken , stronkje witlof (goed uithollen tegen bittere smaak) en geschilt appeltje meekoken...zijn dan wel 2 porties...maar wel smullen hoor...!zelfs ik vond het lekker terwijl witlof niet mijn favoriet is!
Verkruimel liga er doorheen doe nwerkt ook heel erg goed. En dan langzaam afbouwen zodat ze aan de smaak wennen.
goed idee die witlof, ga ik ook eens proberen! Hier viel de combinatie tomaat, aubergine, aardappel in zeer goede aarde (tomaat en aubergine gekookt en ontvelt).en een beetje bv erdoor helpt ook wel eens
bruine bonen mag je die ook al zelf maken eigenlijkj? dacht dat ze dan last krijgen vanhun darmpjes? anders ga ik ook ff aan de slag met bruine bonen en appel idd...! mjam met die aubergine en tomaat klinkt ook goed...! doe je dan wel de schil van de aubergine gebruiken? of haal je daar ook het velletje vanaf?
Bruine bonen uit een potje moet je eerst goed onder de kraan afspoelen vanwege het zout dat er in die potjes zit, om die reden mag je het ook niet te vaak geven. En pas vanaf 7 maanden geloof ik. (de luiers erna maken je niet echt blij ) Je kunt ze ook gedroogd kopen en dan wellen voordat je ze kookt. Groetjes Six