Traanbuisje laten doorprikken, ervaringen gevraagd....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door , 3 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoi mama's!

Mijn dochter heeft vanaf dat ze 2 weken is een traanoogje. Ik hou het schoon en masseer haar oogje/traanbuisje, maar helaas geen verbetering.
    Meestal gaat dit voor het eerste jaar vanzelf over. Zo niet, dan prikt de oogarts haar traanbuisje door met een sonde.
    Dit wordt even heel relaxed medegedeeld, maar hoe gaat dat dan?
    Krijgt ze een roesje?
    Heeft ze er daarna erg veel last van?

Oftewel, zijn er mama's die dit ook hebben gehad met hun kindje?
    Wie kan mij een beetje geruststellen, en misschien heeft iemand een tip dat het vanzelf nog over gaat....

2. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hoe oud is je dochtertje?

Dice heeft het ook heel erg gehad met 6 weken was het pas over

3. Niet meer actief

Marit is bijna 9 maanden.
    Is dus al ff gaande....

4. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Mijn zoontje is nu ruim een jaar en heeft nog steeds verstopte traanbuisjes. Hier willen ze ze nog niet doorprikken omdat de kans erg groot blijkt te zijn dat ze wat raken en dan ben je verder van huis. Ik denk dat ze er nog een hele tijd mee wachten hier.

5. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Mijn zoontje had er aan beide ogen last van. Een is vrij snel overgegaan, de ander is gebleven tot hij 17 maanden was. Toen waren we net in het ziekenhuis geweest om er naar te laten kijken. Ik vond dat het die week al minder was, dus wilde ik het nog een maand aan kijken voordat we er iets aan zouden laten doen. En alsof het zo moest zijn, het is dus in die maand vanzelf over gegaan. Ik ben blij dat ik zo lang gewacht heb, want ik vond het eigenlijk maar niets om het te laten doorprikken.

Dus als je nog even kunt wachten, zou ik dat zeker doen. Ik weet dat het erg vervelend is, steeds weer dat vieze oog, maar wie weet gaat het toch vanzelf over.

6. Niet meer actief

Tnx ladies, dan ga ik dus echt wel wachten!
    Het schoonmaken vindt Marit erger dan het hele tranen....

Had idd gelezen dat bij het sonderen de traanbuis kan beschadigen en het roesje vinden wij ook maar nix.

Duimen dat het vanzelf over gaat dus! [-o<

Deel Deze Pagina